پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژیکسب و کار

پی اس فور بخرم یا کامپیوتر؟

اگر می‌خواهید PS4 بخرید یا کنسول بازی خودتان را به‌روزرسانی کنید، احتمالا بین خرید پی اس فور و کامپیوتر گیمینگ مردد هستید. برای بررسی و انتخاب یکی از این ۲ دستگاه، باید ویژگی‌ها، قیمت، مزیت‌ها و معایب هر کدام را بررسی کنید. ما در این مقاله، ویژگی‌های پی اس فور و کامپیوتر گیمینگ را بررسی می‌کنیم و روش خرید اقساطی PS4 را معرفی می‌کنیم. با خرید قسطی دیگر لازم نیست نگران هزینه بالای کنسول یا دستگاه PC باشید.

مقایسه کیفیت PS4 و PC

در ابتدا باید پی اس فور و دستگاه پی سی را از نظر در دسترس بودن بازی‌ها، امکانات شبکه آنلاین، بهینه‌سازی بازی‌ها، گرافیک، صفحه نمایشگر، پردازنده مرکزی، ارتقا سیستم و قیمت دستگاه مقایسه کنیم. در ادامه، هر کدام از این موارد را توضیح می‌دهیم.

مقایسه PS4 و PC از نظر بازی‌ها

اگر می‌خواهید آنلاین بازی کنید، قطعا دستگاه پی اس فور برای شما مناسب است. کنسول بازی پی‌اس‌فور سرویس‌های آنلاین مختلفی دارد. نکته مهم دیگر قیمت بازی‌های آنلاین است. برای اینکه بتوانید از بازی‌های آنلاین PS4 استفاده کنید، باید به‌طور دوره‌ای پول پرداخت کنید؛ ولی بازی‌های آنلاین PC رایگان هستند. بازی‌های پولی هم با یک بار پرداخت می‌توانید بازی کنید. 

در بحث بازی‌های استراتژیک، رایانه شخصی جایگاه بالاتری دارد. اگر می‌خواهید بازی‌هایی مثل Rise of Nations و Unity of Command را بازی کنید، باید کامپیوتر گیمینگ بخرید. درباره قیمت بازی‌ها هم باید بگوییم که بیشتر بازی‌های کامپیوتر گیمینگ، قفل شکسته و رایگان هستند. در مقابل، برای تجربه بازی‌های PS4 باید پول پرداخت کنید.

مقایسه PS4 و کامپیوتر از نظر قیمت

مهم‌ترین دلیلی که بسیاری از گیمرها سراغ خرید پی اس فور می‌روند، قیمت مناسب آن است. کامپیوترهای گیمینگ قیمت بالایی دارند و بسیار پیشرفته هستند. به‌علاوه، شما با خرید PC به وسایل جانبی گیمینگ مثل کارت گرافیک، رم، مادربرد، کیبورد، اسپیکر، میز و صندلی گیمینگ هم احتیاج دارید. اگر تا به حال بازی نکرده‌اید و گیمر مبتدی هستید، بهتر است دستگاه PS4 بخرید.

مقایسه کنسول PS4 و کامپیوتر از نظر بهینه‌سازی بازی‌ها

با خرید PS4 شما می‌توانید بازی‌های کنسول‌های نسل قبل را روی دستگاه دانلود کرده و بازی کنید. در حالی‌که امکان نصب نسخه‌های قبلی بازی‌ها روی کامپیوتر گیمینگ وجود ندارد؛ چون اجرای تغییرات سخت‌افزاری روی کامپیوتر سخت‌تر است. بنابراین، اگر پی اس فور بخرید، می‌توانید بازی‌های این دستگاه و بازی‌های نسل قبلی کنسول را بازی کنید.

مقایسه کامپیوتر و کنسول
مقایسه کامپیوتر و کنسول

مقایسه PS4 و کامپیوتر از نظر گرافیک

به‌طور کلی، کنسول روی اجرای بازی تمرکز دارد، بنابراین دستگاه PS4 از نظر گرافیک نمره بالاتری می‌گیرد. نکته مهم این است که کارت گرافیک پی اس فور فقط برای کار روی این دستگاه ساخته شده است و وظیفه دیگری ندارد. اما کارت گرافیک کامپیوتر باید ویندوز و بازی را اجرا کند. به‌علاوه، رم کنسول هم فقط برای راه‌اندازی بازی است، ولی رم کامپیوتر برای راه‌اندازی ویندوز هم استفاده می‌شود. در نهایت، دستگاه PS4 ورودی و خروجی‌های کمتری دارد و با سرعت بیشتری می‌تواند بازی را اجرا کند.

مقایسه PS4 و PC از نظر شبکه آنلاین

هر کدام از دستگاه‌های PC و پی اس فور شبکه آنلاین مخصوص دارند. اگر کامپیوتر شخصی بخرید، باید از شبکه استیم برای خرید و دانلود بازی‌ها استفاده کنید. خرید و اجرای بازی‌ها از استیم کیفیت بالاتری از ایکس باکس و پلی‌استیشن دارد. در مقابل، مایکروسافت و سونی هم تخفیف‌های خوبی دارند، ولی میزان تخفیف‌ها در شبکه استیم بیشتر است. مثلا، اگر یک بازی را با قیمت ۶۰ دلار در شبکه پی اس فور بخرید، قیمت همان بازی در شبکه استیم ۳۰ دلار خواهد بود.

مقایسه پی اس فور و کامپیوتر از نظر صفحه نمایشگر

اگر PS4 بخرید، باید بازی‌ها را روی تلویزیون اجرا کنید. در واقع، شما کنسول بازی را به مانیتور گیمینگ یا تلویزیون وصل می‌کنید و از آن برای اجرا و بازی کردن استفاده می‌کنید. این مانیتورها امکانات متعددی دارند و می‌توانند تجربه لذت‌بخشی را برای شما رقم بزنند. در مقابل، در PC به نمایشگر جداگانه احتیاج ندارید و بازی‌ها را روی یک دستگاه اجرا می‌کنید.

مقایسه PS4 و کامپیوتر از نظر ارتقا سیستم

کامپیوترهای شخصی امکان به‌روزرسانی دارند. بنابراین، اگر کامپیوتر گیمینگ بخرید، می‌توانید فناوری‌های موجود در آن را ارتقا دهید یا از قطعه‌های جدیدتر استفاده کنید. اما این امکان در کنسول بازی PS4 وجود ندارد. در صورتی‌که می‌خواهید کنسول بازی را ارتقا دهید، باید دستگاه جدید بخرید.

پی اس فور یا پی سی
پی اس فور یا پی سی

مقایسه PS4 و کامپیوتر از نظر پردازنده

کنسول بازی پی اس فور از پردازنده گرافیکی GPU استفاده می‌کند و در کامپیوتر، پردازنده VGA وجود دارد. اگر PS4 Slim بخرید، می‌توانید با کارت گرافیک AMD با قدرت ۱.۸ ترافلاپس بازی کنید. در مقابل، کارت گرافیک معادل در کامپیوتر، GTX 1050 Ti است و ۶۰ درصد قدرتمندتر از پی اس فور اسلیم عمل می‌کند. درباره پردازنده مرکزی هم باید بگوییم که CPU موجود در پی اس فور اسلیم از نوع Jaguar است و با سرعت ۱.۶ گیگاهرتز کار می‌کند. دستگاه PS4 Pro هم با پردازنده Jaguar و سرعت ۲.۱ گیگاهرتز کار می‌کند. این پردازنده معادل یک پردازه ۶ هسته‌ای اینتل است.

مقایسه بازی فوتبال در دستگاه PS4 و کامپیوتر

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی، بازی فوتبال است. جدیدترین نسخه بازی فیفا یعنی FC24 در کامپیوتر و پی اس فور به خوبی اجرا می‌شود و کیفیت ساخت مناسبی دارد. شرکت تولیدکننده این بازی EA است و بازی فیفا را برای PS4 و Xbox one طراحی کرده است. اگر می‌خواهید دستگاه PC بخرید، می‌توانید حین بازی، یکی از کنترلرها را به کامپیوتر وصل کنید.

نحوه خرید قسطی PS4

برای خرید قسطی PS4 به مدارک شناسایی و چک صیادی احتیاج دارید. در ابتدا، کافیست با شماره تلفن همراه در یکی از سایت‌های خرید اقساطی ثبت‌نام کنید و اطلاعات شخصی خودتان را وارد کنید. در مرحله بعد، شرکت رتبه‌بندی ایران سابقه بانکی و رفتار مالی شما را بررسی می‌کند و یک نمره اعتباری به شما می‌دهد. 

اگر چک برگشتی و قسط عقب‌مانده نداشته باشید، می‌توانید مدارک شناسایی و چک صیادی خود را بارگذاری کنید. چک صیادی تنها ضمانت مورد نیاز شماست. بعد از بارگذاری و تایید مدارک، اعتبار خرید اقساطی PS4 به حساب شما واریز می‌شود و می‌توانید خرید را شروع کنید. 

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا