پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

نکاتی که باید قبل از طراحی سایت به آن توجه کنید

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کسب و کار ها و فروشگاه‌ها آنلاین شده‌اند و افراد می‌تواند کارها و خریدهای خود را به صورت آنلاین و در فضای اینترنتی انجام دهند. اگر شما هم صاحب یک فروشگاه یا کسب و کار هستید، بهتر است از این غافله جا نمانید و فکر ایجاد یک سایت خوبی برای کسب و کار خود باشید. 

با طراحی یک سایت مختص کسب و کار خود، می توانید محصولات و خدمات خود را به تمامی نقاط ایران به صورت آنلاین و اینترنتی ارائه داده و سود زیادی را به دست بیاورید. البته قبل از اینکه اقدام به طراحی وبسایت مختص کسب و کار خود کنید، لازم است نکاتی را مد نظر خود قرار دهید تا پس از طراحی سایت به مشکل خاصی برنخورید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی و معرفی برخی از مهمترین نکاتی که باید قبل از طراحی سایت مد نظر خود قرار دهید، بپردازیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از طراحی سایت

قبل از اینکه سایت تخصصی خود را طراحی کنید باید نکاتی را مد نظر خود قرار دهید. در ادامه برخی از مهمترین این نکات را به شما معرفی می‌کنیم:

نوع وبسایت مد نظر خود را انتخاب کنید

قبل از هرچیز باید مشخص کنید که چه نوع وبسایتی را می‌خواهید طراحی و ایجاد کنید. در حال حاضر وبسایت‌های مختلفی با امکانات متفاوت وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. اگر کسب و کار شما خدمات خاصی را ارائه می‌دهد یا یک فروشگاه دارید، می‌توانید یک وبسایت فروشگاهی ایجاد کنید تا محصولات و خدمات خود را به تمامی نقاط کشور ارائه کنید. برای طراحی سایت فروشگاهی ارزان می توانید از خدمات مجموعه وب آوران استفاده نمایید.

همچنین اگر هدف شما از طراحی سایت، معرفی خدمات، محصولات یک شرکت است و می‌خواهید در کنار آن اخبار و اطلاعاتی را در خصوص شرکت به مخاطبان خود ارائه دهید، می‌توانید یک سایت شرکتی طراحی کنید و یا اگر می خواهید طراحی پورتال انجام دهید قضیه کاملا فرق می کند. در کل باید توجه داشته باشید که هدف اصلی شما از طراحی سایت چیست؟ و چرا می‌خواهید یک وبسایت برای کسب و کار خود ایجاد کنید؟

در خصوص مشتریان هدف خود تحقیق کنید

یکی دیگر از نکاتی که قبل از طراحی سایت باید حتما مد نظر خود قرار دهید، شناسایی رفتار مشتریان هدف است. مشتریان هدف کسانی هستند که قصد دارید با طراحی سایت و مجموعه فعالیت‌های خود آنها را جذب کسب و کار و فروشگاه خود کنید. باید از قبل به این نکته توجه داشته باشید که آیا مشتریان هدف شما نیازی به سایت یا فروشگاه اینترنتی دارند یا خیر! 

همچنین باید مشتریان هدف خود را دسته بندی کنید. دسته‌های زیادی را می‌توان برای مشتریان هدف سایت ذکر کرد که از جمله آنها می‌توان به نوجوانان و جوانان، زنان، مردان، سالمندان، دانش آموزان، دانشجویان، عموم افراد جامعه و… اشاره کرد.

پس از اینکه مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید، می‌توانید امکانات و خدمات سایت را متناسب با نیازهای آنها طراحی کنید. توجه به این موارد در نهایت باعث تأثیرگذاری بیشتر وبسایت شما خواهد شد.

میزان بودجه خود را مشخص کنید

تعیین بودجه دقیق برای طراحی سایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید سریع‌تر به نتیجه مد نظر خود دست پیدا کنید. اگر بودجه مد نظر شما برای طراحی سایت کم باشد، نمی‌توانید یک سایت حرف‌های و اختصاصی طراحی کنید! در این مواقع باید به سراغ وبسایت‌های آماده یا قالب‌های آماده مثل وردپرس و… بروید. البته توجه داشته باشید که این نوع وبسایت ها باگ‌ها و مشکلات زیادی دارند!

سوالات متداول

یک سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک سایت خوب و تخصصی یک نقشه راه منطقی و اساسی دارد و به کاربران و مخاطبان کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر به خدمات و محصولات شما دسترسی داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های یک سایت خوب می‌توان به داشتن رابط کاربری مناسب و جذاب، قابل دسترسی با موبایل، پاسخ به سوالات متداول و… اشاره کرد.

برای طراحی یک وبسایت تخصصی چیکار کنیم؟

اگر قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود را دارید، باید این کار را به افراد با تجربه و متخصص در این حوزه واگذاری کنید تا بتوانید سریع‌تر به نتایج مطلوب خود دست پیدا کنید.

سخن پایانی

در آخر باید این نکته را اضافه کرد که طراحی سایت تنها آغاز کار است و برای اینکه بتوانید به نتایج دلخواه خود دست پیدا کرده و مخاطبان هدف خود را جذب سایت کنید لازم است اصول سئو و بهینه سایت را رعایت کنید! یک متخصص سئو با تجربه می‌تواند به شما کمک کند تا سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا داده و مخاطبان بیشتری را جذب سایت خود کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا