پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
سئو

سئو فنی چیست؟ 8 جنبه فنی که همه باید بدانند

در این پست، به اصول سئو فنی می پردازیم. در حال حاضر، بحث در مورد اصول سئو فنی ممکن است از نظر شرایط یک تناقض به نظر برسد. با این وجود، برخی از دانش اولیه در مورد جنبه فنی تر سئو می تواند به معنای تفاوت بین یک سایت با رتبه بالا و سایتی باشد که اصلاً رتبه ای ندارد. سئوی فنی آسان نیست، اما ما توضیح خواهیم داد – به زبان ساده – به چه جنبه هایی باید (از توسعه دهنده خود بخواهید) هنگام کار بر روی پایه فنی وب سایت خود توجه کنید.

سئوی فنی چیست؟

سئوی فنی همه چیز در مورد بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ساختن یک وب سایت سریع تر، خزیدن آسان تر و قابل درک تر برای موتورهای جستجو از ارکان بهینه سازی فنی است. سئوی فنی بخشی از سئوی روی صفحه است که بر بهبود عناصر روی تمرکز دارد. وب سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر این برخلاف سئوی خارج از صفحه است، که در مورد ایجاد نمایش برای یک وب سایت از طریق کانال های دیگر است.

چرا باید سایت خود را از نظر فنی بهینه کنید؟

Google و سایر موتورهای جستجو می‌خواهند بهترین نتایج ممکن را برای درخواست‌هایشان به کاربران خود ارائه دهند. بنابراین، روبات‌های Google صفحات وب را بر اساس عوامل متعددی می‌خزند و ارزیابی می‌کنند. برخی از عوامل بر اساس تجربه کاربر است، مانند سرعت بارگذاری یک صفحه. عوامل دیگر به ربات‌های موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای صفحات شما را درک کنند. این همان کاری است که در میان سایر موارد، داده های ساخت یافته انجام می دهند. بنابراین، با بهبود جنبه های فنی، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا سایت شما را بخزند و درک کنند. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، ممکن است با رتبه های بالاتر پاداش بگیرید. یا حتی برخی نتایج غنی را به دست آورید!

برعکس هم کار می کند: اگر اشتباهات فنی جدی در سایت خود مرتکب شوید، ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. شما اولین کسی نیستید که با اضافه کردن تصادفی یک اسلش انتهایی در مکان نامناسب در فایل robots.txt خود، به طور کامل از خزیدن موتورهای جستجو در سایت خود جلوگیری می کنید.

اما فکر نکنید که باید روی جزئیات فنی یک وب سایت فقط برای جلب رضایت موتورهای جستجو تمرکز کنید. یک وب سایت باید به خوبی کار کند – در وهله اول برای کاربران شما سریع، واضح و آسان برای استفاده باشد. خوشبختانه، ایجاد یک پایه فنی قوی اغلب با تجربه بهتر هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو همزمان است.

ویژگی های یک وب سایت از نظر فنی بهینه شده چیست؟

یک وب سایت از نظر فنی سالم برای کاربران سریع است و برای ربات های موتور جستجو به راحتی قابل خزیدن است. یک تنظیم فنی مناسب به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند یک سایت در مورد چیست. همچنین از سردرگمی ناشی از، به عنوان مثال، محتوای تکراری جلوگیری می کند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را به بن‌بست‌های ناشی از پیوندهای غیرفعال نمی‌فرستد. در اینجا، ما به زودی به برخی از ویژگی های مهم یک وب سایت بهینه شده فنی خواهیم پرداخت.

1. سریع است

امروزه، صفحات وب باید سریع بارگیری شوند. مردم بی حوصله هستند و نمی خواهند منتظر باز شدن صفحه باشند. در سال 2016، تحقیقات نشان داد که 53% از بازدیدکنندگان وب سایت تلفن همراه اگر صفحه وب در عرض سه ثانیه باز نشود را ترک خواهند کرد. و این روند از بین نرفته است – تحقیقات سال 2022 نرخ تبدیل تجارت الکترونیک را نشان می دهد به ازای هر ثانیه اضافی که طول می کشد تا یک صفحه بارگذاری شود، تقریباً 0.3% کاهش می یابد. بنابراین اگر وب‌سایت شما کند است، مردم ناامید می‌شوند و به وب‌سایت دیگری می‌روند و شما این همه ترافیک را از دست خواهید داد.

Google می‌داند که صفحات وب کند تجربه‌ای کمتر از بهینه ارائه می‌دهند. بنابراین آنها صفحات وب را ترجیح می دهند که سریعتر بارگذاری شوند. بنابراین، یک صفحه وب کند نیز نسبت به مشابه سریع‌تر خود در نتایج جستجو پایین‌تر قرار می‌گیرد و در نتیجه ترافیک کمتری نیز به همراه دارد. از سال 2021، تجربه صفحه (چقدر سریع افراد یک صفحه وب را تجربه می کنند) رسماً به Google تبدیل شده است. عامل رتبه بندی بنابراین داشتن صفحاتی که به اندازه کافی سریع بارگیری می شوند، اکنون مهمتر از همیشه است.

آیا نمی دانید که آیا وب سایت شما به اندازه کافی سریع است؟ نحوه آزمایش آسان سرعت سایت را بخوانید. اکثر تست ها همچنین به شما نکاتی را در مورد اینکه چه چیزی را باید بهبود بخشید، ارائه می دهند. همچنین می‌توانید نگاهی به عوامل حیاتی وب اصلی بیندازید – Google از این موارد برای نشان دادن تجربه صفحه استفاده می‌کند. و، ما شما را از طریق نکات رایج بهینه سازی سرعت سایت در اینجا راهنمایی می کنیم.

2. برای موتورهای جستجو قابل خزیدن است

موتورهای جستجو از ربات ها برای خزیدن یا عنکبوت وب سایت شما استفاده می کنند. ربات ها برای کشف محتوای سایت شما پیوندها را دنبال می کنند. یک ساختار پیوند داخلی عالی مطمئن خواهد شد که آنها متوجه خواهند شد که مهمترین محتوای سایت شما چیست.

اما راه های بیشتری برای هدایت روبات ها وجود دارد. به عنوان مثال، اگر نمی‌خواهید به آن‌جا بروند، می‌توانید آن‌ها را از خزیدن محتوای خاصی مسدود کنید. همچنین می‌توانید به آنها اجازه دهید در یک صفحه بخزند، اما به آنها بگویید که این صفحه را در نتایج جستجو نشان ندهند یا پیوندهای موجود در آن صفحه را دنبال نکنند.

پرونده Robots.txt

می‌توانید با استفاده از فایل robots.txt به ربات‌ها در سایت خود دستورالعمل بدهید. این یک ابزار قدرتمند است که باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، یک اشتباه کوچک ممکن است مانع از خزیدن روبات ها (بخش های مهم) سایت شما شود. گاهی اوقات، افراد ناخواسته فایل های CSS و JS سایت خود را در فایل robots.txt مسدود می کنند. این فایل ها حاوی کدهایی هستند که به مرورگرها می گوید که سایت شما چگونه باید باشد و چگونه کار می کند. اگر آن فایل‌ها مسدود شده باشند، موتورهای جستجو نمی‌توانند متوجه شوند که سایت شما به درستی کار می‌کند یا خیر.

در مجموع، اگر می‌خواهید نحوه انجام آن را یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم واقعاً وارد robots.txt شوید. آثار. یا، شاید حتی بهتر، اجازه دهید یک توسعه دهنده آن را برای شما مدیریت کند!

برچسب ربات های متا

متا تگ روبات قطعه کدی است که به عنوان بازدیدکننده در صفحه مشاهده نخواهید کرد. این در کد منبع در قسمت به اصطلاح سر صفحه است. ربات ها هنگام یافتن صفحه این بخش را می خوانند. در آن، آنها اطلاعاتی در مورد آنچه در صفحه پیدا خواهند کرد یا کارهایی که باید با آن انجام دهند، کشف خواهند کرد.

اگر می‌خواهید روبات‌های موتورهای جستجو در یک صفحه بخزند، اما به دلایلی آن را از نتایج جستجو دور نگه دارید، می‌توانید با متا تگ روبات به آن‌ها بگویید. با متا تگ ربات ها، می توانید به آنها دستور دهید که یک صفحه را بخزند، اما پیوندهای موجود در صفحه را دنبال نکنند. با Yoast SEO به راحتی می توان یک پست یا صفحه را noindex یا عدم دنبال کردن آن. با چه صفحاتی می‌خواهید این کار را انجام دهید، بیاموزید.

بیشتر بخوانید: خزیدن چیست؟

ما بحث کرده‌ایم که وب‌سایت‌های کند خسته‌کننده هستند. چیزی که ممکن است برای بازدیدکنندگان آزاردهنده تر از یک صفحه کند باشد، فرود آمدن در صفحه ای است که اصلا وجود ندارد. اگر لینکی به صفحه ای غیر موجود در سایت شما منتهی شود، افراد با صفحه خطای 404 مواجه می شوند. تجربه کاربری شما که با دقت ساخته شده اید، به پایان می رسد!

علاوه بر این، موتورهای جستجو نیز دوست ندارند این صفحات خطا را پیدا کنند. و، آنها تمایل دارند حتی بیشتر از آنچه بازدیدکنندگان با آن روبرو می شوند پیوندهای مرده پیدا کنند زیرا هر پیوندی را که به آن برخورد می کنند دنبال می کنند، حتی اگر پنهان باشد.

متاسفانه، اکثر سایت‌ها (حداقل تعدادی) پیوندهای مرده دارند، زیرا یک وب‌سایت یک کار مداوم در حال پیشرفت است: مردم چیزهایی می‌سازند و چیزهایی را می‌شکنند. خوشبختانه ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما در بازیابی لینک های مرده در سایت خود کمک کنند. درباره این ابزارها و نحوه حل خطاهای 404 بخوانید.

برای جلوگیری از پیوندهای غیرضروری مرده، همیشه باید URL صفحه را هنگام حذف آن تغییر مسیر دهید یا آن را جابجا کنید. در حالت ایده آل، شما آن را به صفحه ای هدایت می کنید که جایگزین صفحه قدیمی می شود. با Yoast SEO Premium می توانید به راحتی خودتان تغییر مسیر دهید. نیازی به توسعه دهنده نیست!

به خواندن ادامه دهید: redirect چیست؟

4. موتورهای جستجو را با محتوای تکراری اشتباه نمی گیرد

اگر محتوای یکسانی در چندین صفحه سایت خود دارید – یا حتی در سایت های دیگر – ممکن است موتورهای جستجو گیج شوند. زیرا، اگر این صفحات محتوای یکسانی را نشان دهند، کدام یک باید بالاترین رتبه را داشته باشند؟ در نتیجه، آنها ممکن است به همه صفحات با محتوای یکسان رتبه پایین تری بدهند.

متأسفانه، ممکن است بدون اینکه بدانید مشکلات محتوای تکراری داشته باشید. به دلایل فنی، URL های مختلف می توانند محتوای یکسانی را نشان دهند. برای یک بازدید کننده، این هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند، اما برای یک موتور جستجو این کار را انجام می دهد. همان محتوا را در یک URL دیگر می بیند.

خوشبختانه، یک راه حل فنی برای این مشکل وجود دارد. با به اصطلاح عنصر پیوند متعارف، می‌توانید صفحه اصلی یا صفحه‌ای را که دارید مشخص کنید. می خواهم در موتورهای جستجو رتبه بندی کنم – است. در Yoast SEO می‌توانید به راحتی یک URL متعارف برای یک صفحه تنظیم کنید. و برای اینکه کار را برای شما آسان کند، Yoast SEO پیوندهای متعارف خود مرجع را به تمام صفحات شما اضافه می کند. این به جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری که ممکن است حتی از آن بی اطلاع باشید کمک می کند.

5. ایمن است

یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده فنی، یک وب‌سایت امن است. امروزه ایمن کردن وب سایت شما برای تضمین حریم خصوصی کاربران یک نیاز اساسی است. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای ایمن کردن وب‌سایت (وردپرس) خود انجام دهید، و یکی از مهم‌ترین چیزها پیاده‌سازی HTTPS است.

HTTPS مطمئن می‌شود که هیچ‌کس نمی‌تواند داده‌هایی را که بین مرورگر و سایت ارسال می‌شود، رهگیری کند. بنابراین، برای مثال، اگر افراد وارد سایت شما شوند، اعتبار آنها امن است. برای پیاده سازی HTTPS در سایت خود به چیزی به نام گواهی SSL نیاز دارید. Google اهمیت امنیت را تصدیق می کند و بنابراین HTTPS را به یک سیگنال رتبه بندی تبدیل کرد: وب سایت های امن رتبه بالاتر از معادل های ناامن

در اکثر مرورگرها می توانید به راحتی بررسی کنید که آیا وب سایت شما HTTPS است یا خیر. در سمت چپ نوار جستجوی مرورگر خود، در صورت ایمن بودن، قفلی را مشاهده خواهید کرد. اگر کلمات “ایمن نیست” را مشاهده کردید، شما (یا برنامه‌نویس شما) باید کاری انجام دهید!

در ادامه بخوانید: HTTPS چیست؟

6. بعلاوه: داده های ساختار یافته دارد

داده های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت، محتوا یا حتی کسب و کار شما را بهتر درک کنند. با داده‌های ساختاریافته می‌توانید به موتورهای جستجو بگویید چه نوع محصولی را می‌فروشید یا چه دستورهایی را در سایت خود دارید. . به علاوه، این فرصت را به شما می دهد تا انواع جزئیات را در مورد آن محصولات یا دستور العمل ها ارائه دهید.

فرمت ثابتی وجود دارد (شرح شده در Schema.org) که در آن باید این اطلاعات را ارائه دهید، بنابراین موتورهای جستجو می توانند به راحتی آن را پیدا و درک کنند. این به آنها کمک می کند تا محتوای شما را در یک تصویر بزرگتر قرار دهند. در اینجا، می‌توانید داستانی در مورد نحوه عملکرد و نحوه کمک SEO Yoast به شما در این زمینه بخوانید. به عنوان مثال، Yoast SEO یک نمودار طرحواره برای سایت شما ایجاد می کند و بلوک‌های محتوای داده ساختار یافته برای نحوه و محتوای پرسش و پاسخ.

پیاده‌سازی داده‌های ساخت‌یافته می‌تواند بیش از درک بهتر موتورهای جستجو برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین محتوای شما را برای نتایج غنی واجد شرایط می کند. آن نتایج درخشان با ستاره ها یا جزئیات که در نتایج جستجو برجسته می شوند.

7. به علاوه: دارای نقشه سایت XML

است

به بیان ساده، یک نقشه سایت XML لیستی از تمام صفحات سایت شما است. این به عنوان یک نقشه راه برای موتورهای جستجو در سایت شما عمل می کند. با استفاده از آن، مطمئن خواهید شد که موتورهای جستجو هیچ محتوای مهمی را در سایت شما از دست نخواهند داد. نقشه سایت XML اغلب در پست‌ها، صفحات، برچسب‌ها یا سایر انواع پست سفارشی دسته‌بندی می‌شود و شامل تعداد تصاویر و آخرین تاریخ اصلاح برای هر صفحه است.

در حالت ایده آل، یک وب سایت نیازی به نقشه سایت XML ندارد. اگر ساختار پیوند داخلی داشته باشد که همه محتوا را به خوبی به هم متصل کند، ربات ها به آن نیاز نخواهند داشت. با این حال، همه سایت ها ساختار عالی ندارند و داشتن نقشه سایت XML هیچ ضرری ندارد. بنابراین ما همیشه توصیه می کنیم نقشه سایت XML در سایت خود داشته باشید.

8. به علاوه: وب سایت های بین المللی از hreflang

استفاده می کنند

اگر سایت شما بیش از یک کشور یا چندین کشور را هدف قرار می‌دهد که در آنها به یک زبان صحبت می‌شود، موتورهای جستجو به کمک کمی نیاز دارند تا بفهمند به کدام کشورها یا زبان‌هایی می‌خواهید دسترسی پیدا کنید. اگر به آنها کمک کنید، می توانند وب سایت مناسب منطقه خود را در نتایج جستجو به افراد نشان دهند.

برچسب‌های Hreflang به شما در انجام این کار کمک می‌کنند. شما می توانید از آنها برای تعیین کشور و زبانی که هر صفحه در نظر گرفته شده است استفاده کنید. این همچنین مشکل احتمالی محتوای تکراری را حل می‌کند: حتی اگر سایت‌های ایالات متحده و بریتانیا محتوای یکسانی را نشان دهند، Google می‌داند که برای مناطق مختلف نوشته شده‌اند.

بهینه سازی وب سایت های بین المللی کاملاً تخصصی است. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه سایت‌های بین‌المللی خود را رتبه‌بندی کنید، توصیه می‌کنیم به آموزش SEO چند زبانه ما نگاهی بیندازید..

می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید؟

بنابراین به طور خلاصه این همان چیزی است که سئوی فنی است. در حال حاضر بسیار زیاد است، در حالی که ما فقط سطح را در اینجا خراشیده ایم. چیزهای زیادی برای گفتن در مورد جنبه فنی سئو وجود دارد!

می خواهید بیشتر بیاموزید؟ ما مجموعه‌ای عالی از دوره‌های آموزشی SEO در آکادمی Yoast SEO، از جمله داده‌های ساختاریافته برای مبتدیان داریم. به علاوه ما به تازگی دوره آموزشی فنی سئوی فنی را اضافه کرده ایم که میزبانی و پیکربندی سرور (برای وردپرس) را پوشش می دهد، و خزیدن و نمایه سازی.

می‌خواهید همه چیز را یاد بگیرید؟ Yoast SEO Premium را دریافت کنید و از دسترسی کامل به همه دوره‌های آموزشی ما لذت ببرید!

به خواندن ادامه دهید: چگونه SEO را یاد بگیریم : راهنمای همه پیشینه ها »

در آزمون فنی سئوی ما شرکت کنید

موارد بیشتری وجود دارد! همچنین می‌توانید در مسابقه تناسب اندام فنی SEO ما شرکت کنید اگر می‌خواهید بدانید سئوی فنی سایت شما چقدر مناسب است. . این مسابقه به شما کمک می‌کند تا بفهمید روی چه چیزی باید کار کنید و به شما در مسیر درست برای شروع بهبود سایتتان راهنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: SEO WordPress: راهنمای قطعی »

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

15 دیدگاه

  1. You could definitely see your expertise in the work you write.
    The sector hopes for more passionate writers such as you who aren’t afraid to mention how they believe.
    All the time go after your heart.

    ترجمه: قطعاً می توانید تخصص خود را در کارهایی که می نویسید ببینید.
    این بخش به نویسندگان پرشورتری مانند شما امیدوار است که از بیان اعتقادات خود نمی ترسند.
    همیشه دنبال دلت برو

  2. Hello would you mind sharing which blog platform you’re using?
    I’m going to start my own blog soon but I’m having a hard
    time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and
    Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I’m looking for something unique.

    P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!

    سلام دوست دارید بفرمایید از کدام پلتفرم وبلاگی استفاده می کنید؟
    من به زودی وبلاگ خود را راه‌اندازی می‌کنم، اما
    تصمیم‌گیری بین BlogEngine/Wordpress/B2evolution و
    Drupal سخت است. دلیلی که می پرسم این است که طراحی و سبک شما با اکثر وبلاگ ها متفاوت به نظر می رسد و من به دنبال چیزی منحصر به فرد هستم.

    PS ببخشید که خارج از موضوع هستم اما باید بپرسم!

    1. سلام و عرض ادب. از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کردیم! ????
      Hello . We used WordPress content management system! ????

  3. First off I would like to say wonderful blog! I had a quick question which I’d like to ask if you do not mind.

    I was interested to find out how you center yourself and clear your mind before
    writing. I’ve had trouble clearing my mind in getting my ideas out.
    I do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to
    15 minutes tend to be lost simply just trying to
    figure out how to begin. Any suggestions or tips? Thanks!

    ترجمه: ابتدا می خواهم بگویم وبلاگ فوق العاده ای! من یک سوال سریع داشتم که اگر مشکلی ندارید می خواهم بپرسم.

    برایم جالب بود که بدانم چگونه قبل از
    نوشتن خود را متمرکز می کنید و ذهن خود را پاک می کنید. من در پاک کردن ذهنم در بیان ایده هایم مشکل داشتم.
    من از نوشتن لذت می برم، اما به نظر می رسد که 10 تا 15 دقیقه اول
    صرفاً تلاش برای
    فهمیدن چگونگی شروع از دست می رود. هر گونه پیشنهاد یا راهنمایی؟ با تشکر!

    1. ???? پیشنهاد میکنم وبلاگ های حوزه کاری سایت خود را بررسی کنید تا نحوه نگارش بهتر را بیابید همچنین می توانید از گوگل ترند برای پیدا کردن ایده های پرطرفدار نوشتن بهره ببرید.
      ???? I suggest that you check the blogs of your site’s field of work to find out how to write better. You can also use Google Trends to find popular writing ideas.

  4. At this time it appears like Drupal is the best blogging platform available
    right now. (from what I’ve read) Is that what you are using on your blog?

    ترجمه: در حال حاضر به نظر می رسد دروپال بهترین پلت فرم وبلاگ نویسی موجود
    در حال حاضر است. (از آنچه من خوانده ام) آیا این همان چیزی است که شما در وبلاگ خود استفاده می کنید؟

    1. سلام روز بخیر
      خیر ما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کردیم
      Hi Good day
      No, we used WordPress content management system

  5. hello!,I like your writing so much! percentage we keep in touch extra approximately your
    article on AOL? I need an expert in this house to solve my problem.
    May be that is you! Taking a look forward to see you.

    ترجمه: لام!، من نوشته شما را خیلی دوست دارم! درصد ما بیشتر در تماس هستیم تقریباً
    مقاله شما در AOL؟ من به یک متخصص در این خانه نیاز دارم تا مشکلم را حل کند.
    شاید تو باشی! بی صبرانه منتظر دیدن شما هستم.

  6. This excellent website really has all the information I wanted
    concerning this subject and didn’t know who to ask.

    ترجمه: این وب سایت عالی واقعاً تمام اطلاعاتی را که
    در مورد این موضوع می خواستم دارد و نمی دانستم از چه کسی بپرسم.

  7. This article will assist the internet users for building up new
    website or even a blog from start to end.

    ترجمه: این مقاله از ابتدا تا انتها به کاربران اینترنت برای ایجاد یک وب سایت جدید یا حتی یک وبلاگ کمک می کند .

  8. Greetings from Ohio! I’m bored to tears at work so I decided to browse your site
    on my iphone during lunch break. I love the
    knowledge you present here and can’t wait to take
    a look when I get home. I’m surprised at how quick your blog loaded on my mobile ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, awesome
    site!

    ترجمه: درود از اوهایو! من حوصله اشکم را سر کار ندارم، بنابراین تصمیم گرفتم
    در زمان استراحت ناهار سایت شما را در آیفونم مرور کنم. من عاشق
    دانشی هستم که در اینجا ارائه می کنید و نمی توانم صبر کنم
    تا وقتی به خانه رسیدم نگاهی بیندازم. من تعجب کردم که وبلاگ شما با چه سرعتی در موبایل من بارگذاری می شود.
    من حتی از WIFI استفاده نمی کنم، فقط 3G.. به هر حال،
    سایت عالی!

  9. It’s an amazing article in support of all the internet people; they will
    get benefit from it I am sure.

    ترجمه: این یک مقاله شگفت انگیز در حمایت از همه مردم اینترنت است.
    من مطمئن هستم که آنها از آن سود خواهند برد.

  10. Nice blog here! Also your site loads up fast! What host
    are you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

    ترجمه: وبلاگ خوبی اینجاست! همچنین سایت شما سریع بار گذاری می شود! از چه میزبانی
    استفاده می کنی؟ آیا می توانم پیوند وابسته شما را به هاست شما دریافت کنم؟
    ای کاش وب سایت من به همان سرعتی که شما لود می شد لود می شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا