پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژیکسب و کار

بهترین کلید اتوماتیک بازار کدامست؟ آشنایی با انواع کلید انواع کلید اتوماتیک و نکات خرید آن

بهترین کلید اتوماتیک یا کمپکت بازار کدامست؟

بهترین کلید اتوماتیک بازار چیست؟ برندهای مختلفی در زمینه تولید کلید اتوماتیک فعالیت می‌کنند که در بازار ایران نیز فعالیت دارند. برندهای زیر از بهترین برندهای کلید اتوماتیک است:

  • کلید اتوماتیک اشنایدر (Schneider Electric)
  • کلید اتوماتیک زیمنس (Siemens)
  • کلید اتوماتیک هیوندای (Hyundai)
  •  کلید اتوماتیک ال اس (LS)

علاوه بر برندهای ذکر شده، برندهای معتبر دیگری نیز مانند Hager، ABB، چینت، لگراند، ETE و ETI در زمینه تولید کلید اتوماتیک فعالیت دارند. انتخاب برند مناسب کلید MCCB به عوامل مختلفی مانند نوع کاربرد، میزان جریان عبوری، ولتاژ سیستم، نیازهای کاربر، قیمت و خدمات پس از فروش بستگی دارد. کلید اتوماتیک یکی از اجزای حیاتی در سیستم‌های برقی و الکترونیکی است. بازار کلید MCCB پر از انواع و برندهای مختلف است که این انتخابات برای خریداران گاهی ممکن است گیج‌کننده باشند. در این مقاله، بهترین برند کلید MCCB را معرفی می‌کنیم و نکات مهمی در مورد خرید و رنج قیمت کلید اتوماتیک را بررسی می‌کنیم.

کلید اتوماتیک یا کمپکت چیست؟

کلید اتوماتیک، یک دستگاه الکترونیکی است که با فشاردادن آن به روش‌های مختلف امکان کنترل و عملکرد خودکار را فراهم می‌کند. این کلیدها در بسیاری از صنایع و بخش‌ها استفاده می‌شوند، از جمله خودروسازی، ساختمان‌ها، صنعت پتروشیمی، صنایع الکتریکی و الکترونیکی و غیره.

بسته به نوع کاربرد و صنعت مورداستفاده، کلید اتوماتیک می‌تواند دستگاهی ساده باشد که تنها وظیفه روشن و خاموش‌کردن را داشته باشد یا دستگاهی پیچیده با قابلیت‌های فراوانی که کنترل عملکرد ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی را بر عهده دارد.

کلید MCCB به دلیل عملکرد خودکار و قابلیت‌های تعریف شده، در خیلی از موارد به‌جای انسان در انجام کارها استفاده می‌شود. این کلیدها عموماً دارای یک صفحه کنترل هستند که با فشردن دکمه‌ها و تنظیم پارامترهای موردنیاز، عملکرد ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی را تنظیم و کنترل می‌کنند.

برای ساده‌تر کردن عملکرد و استفاده از این کلیدها، عموماً نمایشگری نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا اطلاعات مربوط به کنترل کلید MCCB مشخص و قابل‌فهم باشد.
کلید MCCB برای راحتی کاربران همواره اهمیت زیادی داشته است و توسعه‌دهندگان با استفاده از فناوری و نرم‌افزارهای جدید، قابلیت‌های هوشمندانه‌تری را در این کلیدها پیاده‌سازی کرده‌اند. با گسترش استفاده از کلیدهای MCCB هوشمند، عملکرد صنایع و ماشین‌آلات بهبود می‌یابد و نیاز به انسان در بسیاری از فرایندهای صنعتی کاهش می‌یابد.

انواع کلید اتوماتیک

در این قسمت به معرفی انواع مختلف کلید MCCB می‌پردازیم و توضیحی درباره هر کدام ارائه می‌دهیم.

انواع کلید MCCB

کلید MCCB که به انگلیسی “Molded Case Circuit Breaker” نامیده می‌شود، یکی از انواع مهم کلیدهای اتوماتیک است. این کلید نقش مهمی در حفاظت از سیستم‌های الکتریکی و پیشگیری از خسارات جبران‌ناپذیر ایفا می‌کند. به دلیل عملکرد قابل‌اطمینان و عدم نیاز به تعویض قطعه پس از عملکرد، کلید MCCB در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این کلید دارای ویژگی‌هایی مانند قابلیت تنظیم جریان قطع و وصل، حفاظت در برابر اضافه جریان و اتلاف انرژی کمتر است. کلیدهای کمپکت (MCCB) دارای انواع مختلفی هستند که به شرح زیر است:

  • الکترونیکی- micro logic (قابل تنظیم)
  • حرارتی(ثابت)-مغناطیسی(ثابت)-غیر قابل تنظیم
  • حرارتی(قابل تنظیم)-مغناطیسی (ثابت)
  • حرارتی(قابل تنظیم)-مغناطیسی( قابل تنظیم)
  • كليد كامپكت قابل تنظيم

انواع کلید ACB

کلید ACB که “Air Circuit Breaker” نامیده می‌شود، یکی دیگر از انواع مهم کلیدهای اتوماتیک است. این کلید برای قطع و وصل جریان‌های بزرگ در سیستم‌های قدرت مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کلید قابلیت تحمل جریان‌های بالا را دارد و می‌تواند جریان‌های قابل‌توجهی را قطع نماید. با استفاده از کلید ACB، پیشرفته‌ترین سیستم‌های حفاظتی برای کنترل و مدیریت جریان در سیستم‌های قدرت در دسترس است.

انواع کلید ELCB

کلید ELCB یا “Earth Leakage Circuit Breaker” مادگی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کلیدهای اتوماتیک دارد. این کلید برای تشخیص و قطع جریان‌های دارای مادگی در سیستم‌های الکتریکی استفاده می‌شود. وقتی از کلید ELCB استفاده می‌شود، در صورت وقوع مادگی در سیستم، جریان الکتریکی به سمت زمین هدایت می‌شود و کلید ELCB به‌صورت خودکار و فوری جریان را قطع می‌کند، به‌این‌ترتیب از حوادث برق‌گرفتگی و صدمات ناشی از آن در انسان‌ها جلوگیری می‌شود.

کاربرد کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک یکی از اجزای حیاتی در صنعت است که در بسیاری از محیط‌ها و برقراری اتصالات برقی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کلید امکان کنترل و عملکرد اتصالات برقی را برای صنایع مختلف فراهم می‌کند و به‌صورت اتوماتیک به‌سرعت و دقت بالا واکنش نشان می‌دهد.

کلید اتوماتیک در بسیاری از صنایع و کاربردها اهمیت بسیاری دارد. به‌عنوان‌مثال، در صنعت برق، این کلیدها برای قطع و وصل بارهای برقی به کار می‌روند. همچنین در صنعت خودرو، کلیدهای اتوماتیک در سیستم‌های راه‌اندازی و دریچه‌های برقی استفاده می‌شوند.

استفاده از کلید اتوماتیک به دلیل کاربردهای گسترده‌ای که دارد، بسیار مفید است. این کلیدها امکان کنترل دقیق بر روی اتصالات برقی را فراهم می‌کنند و باعث بهبود کارایی و ایمنی در صنایع مختلف می‌شوند.

چرا کلید اتوماتیک حساسیت بالایی دارد؟

در این بخش، به علت حساسیت بالای کلید اتوماتیک و اهمیت آن در عملکرد صحیح آن می‌پردازیم. کلید MCCB یکی از اجزای حیاتی در سیستم‌های صنعتی و خانگی است. این کلیدها به دلیل طراحی و ساختار خاص خود، بسیار حساس و دقیق عمل می‌کنند. عملکرد صحیح کلید اتوماتیک بستگی به حساسیت آن دارد. به‌طورکلی، حساسیت کلید اتوماتیک به میزان تغییرات فشار و نیروی وارد شده بر روی آن وابسته است.

بهترین برند کلید اتوماتیک در بازار ایران

در این بخش از مقاله، بهترین برندهای کلید اتوماتیک در بازار ایران را بررسی و معرفی خواهیم کرد. این برندها از نظر کیفیت، قابلیت عملکرد، و محبوبیت در بازار برتری نسبت به سایر برندها دارند.

کلید اتوماتیک اشنایدر

یکی از برندهای برتر کلید MCCB در بازار ایران، برند کلید اتوماتیک اشنایدر است. این برند با محصولات با کیفیتی که ارائه می‌دهد، توانسته است جایگاه برجسته‌ای در بازار اتوماسیون صنعتی ایران برای خود به ارمغان آورد. ویژگی‌های برجسته این برند عبارت‌اند از: ایمنی بالا، عملکرد قوی و دقیق، و استحکام و پایداری در طول زمان. برند کلید اتوماتیک اشنایدر موردتوجه بسیاری از صنعتگران و کارخانه‌داران قرار گرفته و به طور گسترده در پروژه‌های صنعتی استفاده می‌شود. از ویژگی کلید اتوماتیک اشنایدر به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • رنج جریان: ۱۶ الی ۱۶۰۰ آمپر
  • ولتاژ حداکثری: ۶۹۰ولت
  • تعداد پل: ۱،۲، ۳،۴ پل

کلید اتوماتیک اشنایدر دارای رنج جریان از ۱۶ آمپر تا ۱۶۰۰ آمپر است که با افزایش جریان نامی فریم آن‌ها نیز بزرگ‌تر می‌شود. لازم به ذکر است که کلیدهای کمپکت اغلب در تیپ‌های گوناگون YS، LM و YM تولید می‌شوند. نوع دیگری از کلیدهای اتوماتیک با نام کلید اتوماتیک غیرقابل‌تنظیم یا فیکس شناخته می‌شوند. در کلید اتوماتیک غیرقابل‌تنظیم، قابلیت تنظیم جریان وجود ندارد و قدرت قطع در این کلیدها ثابت است. این نوع کلید نسبت به کلید اتوماتیک کمپکت پیچیدگی کمتری دارد.

کلید اتوماتیک زیمنس

برند دیگری که در ایران معتبری است، برند کلید اتوماتیک زیمنس است. این برند با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، جزو انتخاب‌های پرطرفدار در بازار ایران برای صنعتگران محسوب می‌شود. برخی از ویژگی‌های برجسته برند کلید MCCB زیمنس عبارتند از: طراحی مدرن، نصب آسان، و عمر مفید بالا. این برند مورد توجه خریدارانی قرار می‌گیرد که به دنبال کلید اتوماتیکی با کیفیت و عملکرد مطمئن هستند. از ویژگی‌های کلید اتوماتیک زیمنس به صورت زیر است:

  • رنج جریان: ۱۶ الی ۱۶۰۰ آمپر

کلید کامپکت زیمنس در ۴ مدل 3VA1، 3VA2، 3VA5، 3VA6 توسط شرکت زیمنس ارائه شده است، کلید کامپکت زیمنس 3VA1 و کلید کامپکت زیمنس 3VA2 با پشتیبانی از استاندارد IEC60947 برای اروپا و مطابق استاندار به‌اصطلاح اروپایی ارائه شده است.

کلید اتوماتیک هیوندای

کلید کمپکت هیوندای با نام اختصاری MCCB برگرفته از سرنام عبارت Molded Case Circuit Breaker، قابلیت قطع زیر بار را دارا است که جهت حفاظت اتصال کوتاه و اضافه‌بار در موتورها و سیستم روشنایی، صنعتی و مصرف‌کننده‌های دیگر استفاده می‌شوند، کلید اتوماتیک هیوندای دارای مدل‌های زیر است:

  • کلید اتوماتیک غیرقابل تنظیم UAB هیوندای
  • کلید MCCB قابل‌تنظیم حرارتی UCB هیوندای
  • کلید اتوماتیک قابل‌تنظیم الکترونیکی UPB هیوندای

تسلا کالا مرجع فروش تجهیزات برق صنعتی، انواع کلیدهای MCCB را در سایت خود به نشانی www.teslakala.com ارائه کرده است. برندهایی نظیر هیمل، چینت، پارس فانال و یونلک نیز از برندهای معتبر بازار ایران هستند. خرید کلید MCCB از فروشگاه معتبر یکی از نکاتی است که مهندسین برق باید به آن توجه کنند.
تسلا کالا مرجع آنلاین فروش تجهیزات برق صنعتی، انواع کلیدهای اتوماتیک را با ضمانت اصالت کالا، گارانتی و در سریع‌ترین زمان ممکن در محل پروژه، به شما تحویل می‌دهد.
برای استعلام قیمت کلید MCCB، می‌توانید به سایت تسلا کالا مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۶۱۲۶ تماس حاصل فرمایید.

کلید اتوماتیک ال اس

کلیدهای اتوماتیک کمپکت LS در دو سری Metasol و Susol به بازار عرضه می‌شوند. این کلیدها مطابق استانداردهای بین‌المللی IEC 60947-1،IEC 60947-2،GB 14048.2 طراحی و تولید شده‌اند. ظرفیت جریان نامی این کلیدها تا ۱۶۰۰ آمپر است. انواع کلیدهای MCCB ال اس را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • کلید اتوماتیک کمپکت LS سری Metasol 3 (تا ۱۲۰۰ آمپر)
  • کلید MCCB کمپکت LS سری Susol 16 (تا ۱۶۰۰ آمپر)
  • کلید اتوماتیک کمپکت LS سری Susol UL 15 (تا ۱۲۰۰ آمپر)

مشخصات کلید MCCB ال اس ساسول به صورت زیر است:

  • جریان نامی: ۱۶ تا ۱۶۰۰ آمپر
  • جریان قطع: ۳۷ تا ۱۵۰ کیلو آمپر
  • سری های: TE ،TD ،TS
  • سایز های فریم: 100AF, 160AF, 250AF, 400AF, 600AF, 800AF, 1000AF, 1250AF, 1600AF

مشخصات کلید اتوماتیک متاسل ال اس نیز:

  • جریان نامی: ۳ تا ۱۲۰۰ آمپر
  • جریان قطع: ۱۰ تا ۸۵ کیلو آمپر
  • سری: AB
  • سایز های فریم: 30AF, 50AF, 60AF, 100AF, 125AF, 250AF, 400AF, 600AF, 800AF, 1200AF

سایت LS الکتریک درباره کلیدهای MCCB اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد که به شرح زیر است:

?What is the MCCB Isolation function

MCCB shall be designed to be suitable for isolation function. When means are provided or specified by the manufacturer to lock the equipment in the open position, locking in that position shall only be possible when the main contacts are in the open position.
This shall be verified in accordance with IEC 60947-1 8.2.5 clause. Equipment shall be designed so that the actuator, front plate or cover are fitted to the equipment in a manner which ensures correct contact position indication and locking, if provided.

طراحی MCCBها باید به‌گونه‌ای باشد که برای عملکرد ایزوله مناسب باشد. هنگامی که وسیله‌ای برای قفل‌کردن تجهیزات در موقعیت باز توسط سازنده ارائه یا مشخص شده است، قفل‌کردن در آن تنها زمانی ممکن است که کنتاکت‌های اصلی در موقعیت باز باشند. این اصل مطابق با استاندارد IEC 60947-1 8.2.5 تأیید می‌شود. تجهیزات باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که محرک، صفحه جلو یا پوشش به‌گونه‌ای بر روی تجهیزات نصب شوند که در صورت ارائه، نشان‌دادن موقعیت تماس و قفل صحیح را تضمین می‌کند.

چند نمونه کلید اتوماتیک یا کمپکت

راهنمای خرید کلید اتوماتیک

در این بخش از مقاله به نکات مهم و راهنمایی‌هایی که در خرید کلید MCCB باید مدنظر قرار دهید، می‌پردازیم. زیرا خرید کلید اتوماتیک به‌دقت و شناخت صحیح از محصولات مختلف نیاز دارد تا از بهترین انتخاب برخوردار شوید.

دریافت اطلاعات دقیق از فروشنده

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید کلید MCCB رعایت کنید، دریافت اطلاعات دقیق از فروشنده است. بهتر است قبل از خرید، با فروشنده تماس بگیرید و سؤال‌های خود را در مورد ویژگی‌ها، کاربردها و قابلیت‌های کلید MCCB مطرح کنید. این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد تا از همه جنبه‌های محصول آگاه شوید و خرید خود را با اطمینان انجام دهید.

بررسی و مقایسه برندها و مدل‌ها

قبل از خرید کلید MCCB، بهتر است مارک‌ها و برندهای مختلف را مقایسه کنید و اطلاعات لازم در مورد ویژگی‌ها، عملکرد و قیمت آن‌ها را جمع‌آوری کنید. با این کار، می‌توانید بهترین برند و مدل برای نیازهای خود را انتخاب کنید و جلوی هرگونه نقص یا مشکلات در آینده را بگیرید.

مطالعه مشخصات فنی

قبل از خرید، حتما مشخصات فنی کلید MCCB را مورد بررسی قرار دهید. این شامل ولتاژ، جریان، توان، تعداد پل‌ها و دیگر مشخصات مرتبط است. این اطلاعات برای اطمینان از سازگاری کلید MCCB با نیازهای شما بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا خطاهایی که احتمالا در انتخاب محصول دارید را کاهش دهید.

مقایسه قیمت‌ها

قیمت‌های کلید MCCB در بازار ممکن است متفاوت باشد، بنابراین بهتر است قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. با این کار، می‌توانید بهترین قیمت را برای محصول موردنظر خود پیدا کنید و از تخفیفات و فروش‌های ویژه استفاده کنید. همچنین، توصیه می‌شود برای خرید از فروشندگان مطمئن و قابل‌اعتماد استفاده کنید تا در مورد اصالت و کیفیت کلید MCCB شکی نداشته باشید.

تضمین کیفیت و ضمانت

اطمینان حاصل کنید که کلید اتوماتیکی که قصد خرید آن را دارید، دارای تضمین کیفیت و ضمانت است. این امر به شما اعتماد بیشتری در خرید خواهد داد و مطمئن خواهید بود که در صورت وجود هر گونه مشکل در محصول، به شما خدمات پس از فروش ارائه می‌شود.

نصب و راه‌اندازی

حتما قبل از خرید، از نحوه نصب و راه‌اندازی کلید MCCB آگاه شوید. بررسی کنید که آیا توانایی نصب آن را دارید یا نیاز به کمک فنی دارید. همچنین، در صورت نیاز به تنظیمات و پیکربندی‌های خاصی نیاز است، از قابلیت انجام این تنظیمات اطمینان حاصل کنید.

خدمات پس از فروش

یکی از نکات مهم در خرید کلید MCCB، وجود خدمات پس از فروش قوی است. در صورت بروز هرگونه مشکل در محصول، خدمات پس از فروش باید بتوانند شما را در اصلاح و تعمیر محصول یاری کنند؛ بنابراین، قبل از خرید، قوانین و شرایط خدمات پس از فروش را مطالعه کنید و اطمینان حاصل کنید که در صورت نیاز دسترسی به این خدمات را خواهید داشت.

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی جامعی از کلید اتوماتیک پرداختیم. ابتدا با تعریف کلید MCCB و انواع آن آشنا شدیم. سپس کاربردها و مهمترین برندهای موجود در بازار ایران را معرفی کردیم. همچنین به نحوه عملکرد و پارامترهای کلید اتوماتیک پرداخته و راهنمایی‌هایی برای خرید آن ارائه دادیم.

در این مقاله، اهمیت راهنمای خرید کلید اتوماتیک و انتخاب صحیح آن را برجسته کردیم. توضیح دادیم که چرا کلید اتوماتیک دارای حساسیت بالایی است و چگونه از آن بهره‌برداری کنیم. همچنین نکاتی را در مورد خرید کلید اتوماتیک ارائه دادیم و بهترین منابع خرید را معرفی کردیم.

با مطالعه این مقاله، اطلاعات کاملی در مورد کلید MCCB و نحوه استفاده از آن کسب خواهید کرد. همچنین می‌توانید با مطالعه راهنمای خرید کلید MCCB، انتخاب بهتری برای نیازهای خود داشته باشید.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا