پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

لپ تاپ‌ هایی که در صدر سبک‌ ترین لپ تاپ‌ های 2022 هستند

وزن ایده‌آل و یا کم یک لپ تاپ جز ویژگی‌های مهمی است که بسیاری از سازندگان و تولیدکنندگان لپ تاپ به آن توجه دارند. وزن، یکی از معیارهای مهم برای کاربران است و امکان حمل لپ تاپ را آسان می‌کند. بنابراین اگر فردی هستید که رفت و آمد طولانی دارید یا تمایل دارید در هر جایی که می‌روید لپ تاپ خود را حمل کنید، پس شما به یک لپ‌تاپ سبک نیاز دارید. در حال حاضر لپ تاپ‌های زیادی با ویژگی‌ها و وزن‌های مختلف در بازار موجود است، اما برخی از آنها جز سبک‌ترین لپ‌تاپ‌ها هستند و اصطلاحا در صدر لیست سبک‌ترین لپ‌تاپ‌ها قرار دارند. ما فهرستی از این لپ‌تاپ‌ها را که در سال 2022 عرضه شده‌اند در اینجا آورده‌ایم.

سبک‌ترین لپ‌ تاپ‌ های 2022

1. Acer Swift 3

ایسر سوئیفت 3 به لطف پردازنده‌های جدید AMD Ryzen 5 و Ryzen 7، یک لپ تاپ قابل توجه برای کارهای ساده مانند ایمیل، پردازش متن و موارد دیگر است. این لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه دارای صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه، حسگر اثر انگشت و درگاه USB Type-C است. Acer Swift 3 همچنین یک لپ‌تاپ فوق‌العاده سبک با کمتر از 3 پوند است. (کمتر از 1.36 گرم) که به دلیل وزن سبک و قیمت مناسب خود جز یکی از بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار از نظر وزن کم است. Acer Aspire 5 در پیکربندی‌های مختلفی موجود است که باعث شده است تا قیمت آن در برخی از نسخه‌ها متفاوت باشد، بنابرایناگر می‌خواهید فرضا گرافیک مجزای سطح ابتدایی برای بازی‌های اولیه و تولید محتوا داشته باشید، می‌توانید آن را ارتقا دهید و یا از نسخه‌های دیگر آن استفاده کنید.

2. Samsung Galaxy Book Pro (0.868Kg)

گلکسی بوک پرو سامسونگ با وزن 0.868 گرم، جز لپ‌تاپی است که علیرغم بدنه بدنه آلیاژی منیزیمی که دارد، بسیار سبک است. Samsung Galaxy Book Pro یک لپ تاپ قدرتمند با طراحی زیبا است که با پردازنده‌های پیشرفته اینتل، Wi-Fi 6 و عمر باتری بی‌نظیر عرضه می‌شود. البته این لپ تاپ کمی گران است، اما در عوض شما یک لپ‌تاپ فوق‌العاده دریافت می‌کنید. از طرفی می‌توانید آن را از طریق قسطی بخرید. کافیست با جستجوی کلیدواژه خرید قسطی لپ تاپ سبک، این لپ تاپ یا هر لپ تاپ دیگری که در این نوشته معرفی شده است را انتخاب کنید و به راحتی آن را خریداری نمایید. اما برگردیم به گلکسی بوک پرو سامسونگ. این لپ تاپ علاوه بر ویژگی‌های فوق، به طور پیش فرض با Windows 10 Home عرضه می‌شود، اما قابل ارتقا به ویندوز 11 نیز است.

 

3. Dynabook Portégé X30L (0.87Kg)

داینابوک از لپ تاپ‌های خوب ژاپنی که قبلاً با نام توشیبا شناخته می‌شد، از همان ابتدا اساس کار خود را بر تولید لپ‌تاپ‌های نازک و سبک قرار داده بود. چنانچه سری Libretto و AC100 جز تولیدات افسانه‌ای بودند و عصر طلایی را برای تولیدکنندگان لپ‌تاپ نیپون نوید می‌دادند. برخلاف گلکسی بوک پرو، X30L قاطعانه مخاطبان تجاری را هدف قرار داده است.

نوشته های مشابه

نسخه قبلی Dynabook Portégé X30L بر اساس نسل دهم پردازنده Core و با وزنی بسیار سبک است؛ اما مدل‌های جدیدتر با پردازنده‌های نسل دوازدهم کمی سنگین‌تر هستند اما با فناوری‌های بهبود یافته‌ای مانند تاندربولت 4 یا ویندوز 11 پرو عرضه می‌شوند. شایان ذکر است که Dynabook جز بهترین لپ‌تاپ سبک از نظر قابلیت‌های توسعه است. حتی یک پورت GbE LAN نیز دارد.

4. Asus Expertbook B9 9450 (0.87Kg)

لپ تاپ Asus Expertbook B9 9450  یک رقیب قوی برای بسیاری از لپ تاپ‌های خوب و سبک در بازار است. این لپ تاپ 0.87 گرمی دارای صفحه نمایش 14 اینچی (که برای برخی جذاب خواهد بود) و دارای یک اسلات توسعه اضافی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی آن با افزودن یک SSD دوم است. رم ۱۶ گیگابایت، پردازنده اینتل Core i7-10510U، لایت بار مجهز به الکسا، عمر باتری 24 ساعته، وای فای 60، بلوتوث 5 و… برخی از ویژگی‌های خوب این لپ تاپ است.

 فقط به خاطر داشته باشید که مانند Dynabook Portégé در بالا، به جدیدترین و بهترین اینتل به‌روزرسانی نشده است. بنابراین هنوز باید با تاندربولت 3، PCIe Gen3 و حافظه DDR3 زندگی کنید. با این حال می‌توانید با آن بسیاری از کارهای خود را به راحتی انجام دهید. از کارهای ساده‌ای چون استعلام عوارض جاده ای تا بسیاری از کارهای اداری، مهندسی و….

5. Fujitsu U9311 (0.885Kg)

U9311 یکی از لپ‌تاپ‌های ژاپنی است که به دلیل ویژگی فوق سبک بودن خود می‌درخشد. از نظر تعداد پورت‌های توسعه‌ای که ارائه می‌دهد با Dynabook رقابت می‌کند و حتی می‌توانید اتصال 5G را از طریق یک مودم یکپارچه اضافه کنید.

همچنین پورت LAN این لپ تاپ از سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند، دارای دوربین مادون قرمز است و به صورت اختیاری قرمز است. تنها نقطه ضعف آن باتری کمتر از حد انتظار 50 وات ساعت است، اما حتی این موضوع مانع از ادعای عمر باتری دو رقمی فوجیتسو نشده است. توجه داشته باشید که نسخه‌ای به نام U9311a وجود دارد که از پردازنده‌های AMD پشتیبانی می‌کند که اگر دنبال مدل قدرتمندتری هستید، می‌توانید سراغ آنها نیز بروید، اما حتما به ویژگی سبک وزن بودن آنها نیز توجه داشته باشید.

6. HP Pavilion Aero 13

HP ارزش زیادی برای Aero 13 قائل شده است: شاسی منیزیم آلومینیومی چشم نواز، عملکرد پردازشی قوی، عمر باتری طولانی، صفحه نمایش روشن و رنگارنگ، پردازنده: سری 5000 AMD Ryzen (Ryzen™ 5 5600U)، پردازنده گرافیکی AMD Radeon™ Graphics ، رم: 16 گیگابایت DDR4-3200 MHz و در کنار همه اینها وزن 2 پوند (0.94 کیلوگرم). اما جالب است علیرغم تمام این ویژگی‌های شگفت انگیز، قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است.

7. HP ELITE DRAGONFLY G2

لپ تاپ HP ELITE DRAGONFLY G2 با پردازشگر Intel Core i5 و گرافیک i7 Graphics: Intel Iris Xe از دیگر لپ‌تاپ‌های خوب اپ پی است که تنها 0.99 گرم وزن دارد.

صفحه نمایش عالی 13.3 اینچی و عملکرد قدرتمند آن همراه با قیمت مناسب، از جمله دلایل مهمی است که این لپ تاپ را در رده لپ تاپ‌های سبک وزن و محبوب قرار داده است.

سخن نهایی

لپ‌تاپ‌هایی که در این نوشته به معرفی آنها پرداختیم، همگی جز لپ‌ تاپ‌های خوب از برندهای متفاوت و قیمت‌های مختلف هستند. بنابراین دست شما برای خرید با هر مقدار از بودجه و هر نوع کیفیت و امکانات باز است.

5/5 - (9 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا