پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژیکسب و کار

ترفند پیدا کردن کابل شبکه مناسب

ممکن است به عنوان متخصص شبکه برای خرید کابل شبکه دچار مشکل شوید. همانطور که سوکت زدن کابل شبکه مهم است. کابل شبکه دارای تنوع بالایی است و هر کدام از آنها برای مصارفی خاص طراحی و تولید شده اند برای اینکه بتوانید بهتر کابل شبکه مورد نظر تان را انتخاب کنید ما اینجا یک راهنما به شما ارائه میکنیم. پس با کارن شبکه همراه باشید.

کابل های اترنت Cat5 ،Cat5e ، Cat6a، Cat7 و  Cat8 چیسنند و چه کاردبردی داردند؟

کابل شبکه utp-sftp
کابل شبکه utp-sftp

کابل Cat5

کابل های Cat5 سالهاست که اولین انتخاب برای اتصال به اینترنت بوده اند. اگر از شبکه LAN استفاده می کنید، کابلی که پشت کامپیوتر شما تمام می شود احتمالاً دسته 5 است. این نوع کابل اترنت از چهار جفت سیم مسی پیچ خورده تشکیل شده است که توسط یک کانکتور RJ45 خاتمه می یابد که پهنای باند بالایی دارد. تا 100 مگاهرتز و از سرعت 10 یا 100 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. ممکن است بتوانید سرعت گیگابیت را در کابل Cat5 دریافت کنید، به خصوص اگر کابل کوتاهتر باشد، اما همیشه تضمین نمی شود.

کابل Cat5e

کابل اترنت Cat5e مطابق با استاندارد دقیق IEEE است. “e” مخفف بهبود یافته است، به این معنی که نسخه ای با نویز کمتر و پتانسیل کمتر برای تداخل است. Crosstalk به تداخل منتقل شده از سیم های مجاور اشاره دارد. کابل شبکه Cat5e رایج ترین نوع کابل اترنت در استقرار است زیرا می تواند سرعت گیگابیت را با قیمت مقرون به صرفه پشتیبانی کند.

در حالی که هر دو Cat5 و Cat5e حداکثر فرکانس 100 مگاهرتز را پشتیبانی می کنند، Cat5e به طور کامل جایگزین نسل قبلی خود شده است. علاوه بر این، Cat5e  از سرعت تا 1000 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. برای نصب در فضاهای کوچک مانند مناطق مسکونی به اندازه کافی انعطاف پذیر است اما همچنان در فضاهای تجاری استفاده می شود.

کابل Cat6

کابل رده 6 از سرعت انتقال داده تا 10 گیگابیت بر ثانیه در 250 مگاهرتز همراه با محافظت از تداخل بهبود یافته پشتیبانی می کند. استاندارد فقط از سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه تا 55 متر (164 فوت) پشتیبانی می کند، بنابراین اگر به پهنای باند بالاتری در شبکه خود نیاز دارید، Cat6 انتخاب سطح پایه است. هر دو Cat5e و Cat6 شروع به تبدیل شدن به بخشی از گلوگاه در شبکه شما می کنند زیرا ما شاهد اتصالات اینترنتی سریعتر در محیط خانه و دفتر هستیم.

کابل Cat6a

“a” در Cat6a مخفف “Augmented” است. کابل های اترنت Cat6a می توانند سرعت انتقال بالاتری را در طول کابل شبکه طولانی تر حفظ کنند. اگر نیاز شما یک شبکه اترنت 1 تا 10 گیگابیتی است، کابل Cat6a هنوز برای اکثر شرایط انتخاب مناسبی است.

سرعت Cat6a حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه مشخصات را پشتیبانی می کند که همان سرعت انتقال کابل Cat6 است. علاوه بر این، قادر است این سرعت را برای فواصل تا 100 متر (328 فوت) حفظ کند و در فرکانس 500 مگاهرتز کار کند. علاوه بر این، کابل Cat6a نیز تداخل را بیشتر کاهش می دهد.

کابل Cat7

سرعت کابل شبکه Cat7 10GBASE-T اترنت در 100 متر کامل است، هر دو جفت جداگانه محافظ هستند، با یک لایه محافظ اضافی روی کل کابل. هر جفت جداگانه دارای محافظ و یک لایه محافظ اضافی روی کل کابل است. این محافظ به جلوگیری از تأثیر تداخل الکترومغناطیسی خارجی (EMI) و تداخل فرکانس رادیویی (RFI) بر انتقال داده از طریق کابل کمک می کند. کابل جدیدتر “Class F” یک انتخاب ایده آل برای محیط های کاربردی است که در آن انتقال فرکانس تا 600 مگاهرتز مورد نیاز است.

توجه: 600MHz/10Gbps/100m (40Gbps در 50m).

کابل Cat8

کابل Cat8 آخرین استاندارد IEEE در کابل اترنت مسی است. کابل اترنت Cat8 می تواند تداخل را از بین ببرد و با قرار دادن هر جفت پیچ خورده در فویل، سرعت انتقال داده بالاتری را فراهم کند. کابل Cat8 می تواند اترنت 25GBASE-T و 40GBASE-T را پشتیبانی کند، که می تواند در مراکز داده، مکان های پرسرعت و پهنای باند استفاده شود. بنابراین، کابل Cat8 نسبت به نسل های قبلی کابل اترنت گران تر است.

توجه: 2000MHz/25Gbps برای Cat8.1 و 40Gbps برای Cat8.2.

Cat5 در مقابل Cat5e در مقابل Cat6 در مقابل Cat6a در مقابل Cat7 در مقابل Cat8: تفاوت آنها چیست؟

  • سرعت
  • پهنای باند
  • محافظ کابل
  • Crosstalk

عملکرد این دسته بندی های مختلف کابل اترنت از Cat5 تا Cat8 به شرح زیر است:

انواع کابل شبکه
انواع کابل شبکه

کابل Cat5 در مقابل Cat5e در مقابل Cat6 در مقابل Cat6a در مقابل Cat7 در مقابل Cat8: کدام را انتخاب کنیم؟

از نظر سرعت کابل اترنت و پهنای باند، نسخه بعدی دسته بندی کابل های اترنت بهتر از نمونه قبلی عمل می کند، اما نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که کابل های شبکه سرعت های متفاوتی را در فواصل مختلف پشتیبانی می کنند.

برای مثال سرعت Cat6 را در نظر بگیرید، حداکثر سرعت انتقال 1 گیگابیت در ثانیه در 100 متر است، در حالی که 10 گیگابیت در ثانیه در 37-55 متر است. سرعت کابل اترنت Cat6a می تواند در فاصله 100 متری به 10 گیگابیت در ثانیه برسد. بنابراین می توانید کابل شبکه مناسب را با توجه به طول کابل کشی و سرعت شبکه مورد نیاز خود انتخاب کنید.

پس از در نظر گرفتن این عوامل کلیدی، می توانید به نوع محافظ کابل های اترنت و همچنین کاربرد آنها توجه بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، قیمت ممکن است عاملی باشد که باید هنگام انتخاب دسته بندی مناسب کابل اترنت در نظر بگیرید. Cat6a می تواند تقریباً مشابه Cat7 اما با قیمت پایین تر عمل کند و کابل Cat8 به طور کلی گران تر از نسخه های قدیمی تر مانند Cat6 یا حتی Cat7 است. 

خرید کابل شبکه ارزان 

اگر به دنبال تجهیزات شبکه با کیفیت و با قیمت مناسب هستید، کارن شبکه کابل را بررسی کنید. در این سایت، شما می توانید انواع کابل های شبکه، تجهیزات اکتیو و پسیو، و پیوند کابل های شبکه را پیدا کنید. همچنین تمام محصولات دارای پشتیبانی مناسب و ارتباط با متخصصین هستند، ما با داشتن گارانتی اصالت کالا، بهترین تجهیزات شبکه را با قیمت مناسب به شما ارائه می دهیم. بنابراین با خیال راحت، بهترین خرید را از کارن شبکه داشته باشید.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا