پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزش

نحوه پیدا کردن و حذف عکس های تکراری در اندروید و iOS

بسیاری از ما این روزها خود را غرق در تصاویر دیجیتالی می‌بینیم. سهولت ثبت و ذخیره تصاویر در تلفن هوشمند به ما امکان می‌دهد هر روز ده‌ها یا حتی صدها مورد از آنها را جمع‌آوری کنیم، که بیشتر آنها را دیگر هرگز نخواهیم دید.

حجم عظیم عکس‌هایی که اکنون جمع‌آوری می‌شوند، همراه با اشتراک‌گذاری عکس‌ها با دوستان و خانواده، به این معنی است که موارد تکراری می‌توانند به سرعت ظاهر شوند. قبل از اینکه متوجه شوید.

عکس های تکراری واقعاً هیچ هدفی جز اشغال فضای گوشی هوشمند شما (و حساب های ذخیره سازی ابری شما) ندارند. خوشبختانه، خلاص شدن از شر آنها خیلی سخت نیست، و راه هایی برای انجام این کار در اندروید و iOS وجود دارد که زمان و تلاش زیادی را نمی طلبد.

با کارینت همراه باشید تا به شما نحوه پیدا کردن و حذف عکس های تکراری را بگوییم :)

پاک کردن عکس های تکراری در اندروید

کاربران اندروید می توانند از برنامه Files by Google برای شناسایی و مدیریت عکس های تکراری در دستگاه های خود استفاده کنند . اگرچه گوشی‌های اندرویدی بر اساس سازنده متفاوت هستند، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از Google Photos برای مدیریت عکس‌های خود استفاده کنند. چیزی که ممکن است برخی ندانند این است که Google Photos دارای قابلیت داخلی برای تشخیص عکس های تکراری است. به عنوان مثال، اگر سعی کنید تصویری را بارگذاری کنید که مشابه تصویری است که در کتابخانه شما وجود دارد، دو بار ذخیره نخواهد شد.

می توانید این ویژگی را با کپی کردن یک عکس در رایانه خود و سپس تلاش برای آپلود هر دو نسخه در Google Photos از طریق وب امتحان کنید. اگر عکس‌هایی در Google Photos وجود دارد که شبیه هم هستند، احتمالاً خیلی شبیه هستند یا اندازه آنها تغییر کرده است. توجه به این نکته مهم است که عملکرد دوبار عکس آپلود نکنید در Google Photos فقط برای فضای ابری اعمال می شود و نه برای ذخیره سازی محلی تلفن، جایی که ممکن است موارد تکراری ظاهر شوند. به عنوان مثال، اگر یک عکس بگیرید و آن را از طریق یک برنامه پیام رسانی ارسال کنید، ممکن است یک کپی جداگانه از فایل ایجاد شود.

برای بررسی فایل‌های تکراری، از جمله عکس‌ها، در تلفن اندرویدی خود، می‌توانید از برنامه Files by Google استفاده کنید. با باز کردن برنامه شروع کنید، سپس روی نماد تمیز کردن واقع در پایین نوار ابزار کلیک کنید. اگر فایل های تکراری در دستگاه شما وجود داشته باشد، پیامی ظاهر می شود که از شما دعوت می کند آنها را حذف کنید. سپس می توانید انتخاب کنید که کدام موارد تکراری را می خواهید حذف کنید، یا می توانید انتخاب کنید که همه موارد تکراری را به یکباره حذف کنید. فقط موارد تکراری حذف می شوند، در حالی که نسخه اصلی دست نخورده باقی می ماند.

برای کاربران Samsung Galaxy، برنامه Samsung My Files ویژگی مشابهی را ارائه می دهد. در صفحه اصلی برنامه به پایین اسکرول کنید و “Manage Storage” و سپس “Duplicate Files” را انتخاب کنید. اگر موارد تکراری در دستگاه شما وجود داشته باشد، آنها در کنار نسخه اصلی خود در لیست ظاهر می شوند. می توانید کپی هایی را که می خواهید از شر آنها خلاص شوید انتخاب کنید و سپس روی نماد حذف کلیک کنید.

اگر این گزینه ها به دلایل خاصی مناسب نیستند، برنامه های شخص ثالث زیادی برای این منظور در فروشگاه Google Play موجود است. یکی از برنامه های پیشنهادی Duplicates Cleaner است که سریع، رایگان برای استفاده است و نسخه ممتازی را ارائه می دهد که ابزارهای جستجوی پیشرفته تری را ارائه می دهد و تبلیغات را حذف می کند.

حذف عکس های تکراری در آیفون

برای کاربران آیفون، برنامه پیش‌فرض Photos اپل ابزار اصلی مدیریت عکس‌ها است. اگر از Google Photos استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که آپلود موارد تکراری در وب مجاز نیست، حتی اگر عکس های تکراری را به صورت محلی در دستگاه خود جمع آوری کنید.

در اپلیکیشن Apple Photos در آیفون، روی گزینه “Albums” در نوار ابزار پایین ضربه بزنید، سپس به قسمت “Duplicates” بروید. در اینجا می توانید بررسی کنید که آیا عکس های تکراری در دستگاه شما وجود دارد یا خیر. تصاویر و کپی های اصلی را می بینید که به ترتیب زمانی مرتب شده اند. می‌توانید نمای خود را فیلتر کنید تا فقط عکس‌ها، فقط ویدیوها یا هر دو نمایش داده شود.

برای حذف نسخه تکراری، روی دکمه “ادغام” در کنار هر جفت تصویر تکراری کلیک کنید. اپل کپی با بالاترین کیفیت را نگه می دارد و بقیه را به آلبوم Recently Deleted منتقل می کند، جایی که در صورت لزوم می توان آن را بازیابی کرد. همچنین می توانید چندین جفت تصویر تکراری را به طور همزمان برای ادغام انتخاب کنید.

با گزینه Select Duplicates، ویژگی‌های اضافی مانند حذف هر دو کپی، کپی کردن عکس‌ها در جای دیگر، افزودن آن‌ها به آلبوم و ویرایش ابرداده‌های مرتبط با آن‌ها را دارید.

مانند دستگاه‌های اندرویدی، برنامه‌های شخص ثالثی برای آیفون در دسترس هستند که به ردیابی و حذف عکس‌های تکراری کمک می‌کنند. یکی از این برنامه ها Remo Duplicate Photos Remover است که یک گزینه رایگان است که در یافتن عکس های یکسان در دستگاه شما موثر است و به شما کمک می کند آنها را به راحتی حذف کنید.

امیدواریم این مقاله از کارینت براتون مفید و کاربردی باشه اگه سوال یا نظری دارید قسمت دیدگاه ها بیان کنید :)

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا