پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18 اپل لو رفت!

هوش مصنوعی iOS 18 – گزارش شده است که می‌تواند مخاطبین را در پیام‌های متنی شناسایی کند و اطلاعات مربوطه را از برنامه Calendar استخراج کند تا به شما کمک کند تا پاسخ‌های متناسب با زمینه را داشته باشید . البته سیری نیز از هوش مصنوعی بهره خواهد برد. این گزارش نشان می‌دهد که دستیار صوتی ممکن است خلاصه‌های ساده یا پاسخ‌هایی را بر اساس محتوای پیام ارائه دهد.

طبق اطلاعات فاش شده، برنامه‌های اصلی iOS اپل – Safari، Spotlight Search، Siri، Mail و Messages – همگی برای ارتقاء هوش مصنوعی در نظر گرفته شده‌اند. به نظر می‌رسد که بخش مرکزی یک مدل زبان بزرگ روی دستگاه (LLM) با نام «آژاکس» باشد. 

این سیستم قادر خواهد بود جملات کاملی را در پاسخ به ورودی کاربر به سرعت تولید کند. گزارش شده است که Ajax متن را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و چندین پاسخ ممکن را ارائه می دهد و آنها را بر اساس دقت و ارتباط مرتب می کند.

علاوه بر این، گفته می شود LLM قادر به شناسایی کلمات کلیدی و عبارات برای تولید خلاصه در برنامه Safari و Messages است. در Safari 18، ویژگی «جستجوی هوشمند» به کاربران اجازه می‌دهد تا خلاصه‌ای از صفحات وب را دریافت کنند.

تصویر: اپل اینسایدر

اپل همچنین ممکن است مدل هوش مصنوعی خود را با دستگاه ها و برنامه ها ادغام کند. گزارش شده است که می تواند مخاطبین را در پیام های متنی شناسایی کند و اطلاعات مربوطه را از برنامه Calendar استخراج کند تا به شما در ارائه پاسخ های مناسب کمک کند.

البته سیری نیز از هوش مصنوعی بهره خواهد برد. این گزارش نشان می‌دهد که دستیار صوتی ممکن است خلاصه‌های ساده یا پاسخ‌هایی را بر اساس محتوای پیام ارائه دهد.

تصویر: اپل اینسایدر

در حالی که این وظایف همه روی دستگاه خواهند بود، کارهای پیچیده‌تر مانند تولید متن خلاقانه یا تجزیه و تحلیل عمیق ممکن است همچنان به پردازش ابری متکی باشند. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل در حال بررسی همکاری با OpenAI و گوگل برای چنین وظایفی است.

با این حال، اپل اینسایدر می گوید که غول فناوری مبتنی بر کوپرتینو به شدت بر حریم خصوصی کاربران تمرکز کرده و به دنبال راه هایی برای به حداقل رساندن پردازش مبتنی بر ابر است. 

با نزدیک شدن به WWDC، احتمالا اپل این ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را در طول کنفرانس به طور رسمی معرفی خواهد کرد. ما شما را در جریان هر گونه پیشرفت جدید قرار خواهیم داد.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا