پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

 از کنفرانس Google I/O 2024 چه انتظاری داریم؟

کنفرانس Google I/O 2024 امسال در 14 می (25 اردیبهشت ) برگزار می شود. میلیون ها نفر در سراسر جهان با چشم انتظاری در انتظار این کنفرانس هستند، به خصوص با توجه به به روز رسانی ها در زمینه هوش مصنوعی، کنفرانس سالانه گوگل یکی از مهم ترین کنفرانس ها محسوب می شود کنفرانسی مهم که به دلیل محصولات و به روز رسانی های جدیدی که نمایش داده می شود، علاوه بر اهداف آینده گوگل، فرصتی برای توسعه دهندگان است تا در مورد به روز رسانی های مرورگر کروم و سیستم اندروید اطلاعات بیشتری کسب کنند.

با توجه به تمرکز شدید گوگل بر روی هوش مصنوعی در سال گذشته، فرض بر این است که این شرکت همچنان بر توسعه محصولات و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی بیشتر تمرکز خواهد کرد مشابه ChatGPT

اپلیکیشن Gemini از زمان عرضه در سال گذشته شروع سختی داشت، اما مدت کوتاهی پس از راه اندازی، مشخص شد که اطلاعات نادرستی در اختیار کاربران قرار می دهد که منجر به از دست دادن 100 میلیارد دلار ارزش بازار سهام گوگل شد

مهمترین انتظارات از کنفرانس سالانه گوگل (Google I/O 2024)

1- سیستم عامل اندروید 15

گوگل اولین نسخه بتای سیستم عامل جدید اندروید 15 را چند روز پیش منتشر کرد، زیرا برخی از ویژگی های جدیدی که به گوشی های اندرویدی وارد می شود از طریق این نسخه مشخص می شود

نسخه جدید اندروید بر سه حوزه اصلی تمرکز دارد که عبارتند از حفظ حریم خصوصی و امنیت، افزایش پشتیبانی از سازندگان و توسعه دهندگان و بهبود عملکرد برنامه، در میان موارد قابل توجه جدید، تغییراتی را برای بهبود حریم خصوصی کاربران ایجاد کرده است ویژگی‌ها ویژگی اشتراک‌گذاری جزئی صفحه است. کاربران می‌توانند ویدیویی از صفحه نمایش خود ضبط کنند یا بخش خاصی از آن را به اشتراک بگذارند و پنجره‌ای را برای یک برنامه خاص بدون نمایش کل صفحه دستگاه محدود کنند.

۲- تحولات در اپلیکیشن گوگل جمینی

اپلیکیشن گوگل جمینی یکی از ربات های چت است که بر هوش مصنوعی تکیه دارد و کارهای متعددی مانند ایجاد متون و تصاویر و کمک در برنامه نویسی را انجام می دهد یا از طریق وب و یا از طریق اپلیکیشن جمینی روی دستگاه های گوشی اندرویدی قابل دسترسی است.

گوگل Gemini را به طور منظم به روز می کند و انتظار می رود برخی به روز رسانی ها و ویژگی های جدید را در Gemini در طول Google I/O 2024 اعلام کند.

3- معرفی گوشی Google Pixel 8a

اگرچه کنفرانس Google I/O 2024 عمدتاً بر روی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و پلتفرم اندروید تمرکز دارد، اما گوگل نیز از آن برای معرفی برخی از دستگاه‌های جدید استفاده می‌کند در سال‌های گذشته، گوگل سری گوشی‌های پیکسل A را طی این کنفرانس معرفی کرد امسال در مورد گوشی Google Pixel 8a اطلاعیه داده خواهد شد.

4- موارد جدید در اپلیکیشن فلاتر

دریابید که چگونه Flutter می‌تواند به شما امکان ساخت برنامه‌های وب زیبا و مدرن را بدهد، Google همچنین نشان می‌دهد که Dart و Flutter چگونه از WebAssembly پشتیبانی می‌کنند و عملکرد سریع‌تر برنامه و ادغام آسان‌تر با اکوسیستم وب را ممکن می‌سازد. گرچه احتمال اینکه گوگل در آینده با فلاتر خدافظی کند هم هست.

5- موارد جدید در ChromeOS

Google مسیر آینده ChromeOS را اعلام خواهد کرد، زیرا Google سرمایه‌گذاری‌هایی را برای توسعه‌دهندگان در توزیع، قابلیت‌های برنامه، یکپارچه‌سازی سیستم عامل و نحوه جذب شرکای بیشتر برای بهبود و متمایز کردن تجربه‌ها برای Chromebookها هدایت می‌کند.

6- مطالب جدید در وب

Baseline راهی برای درک وضعیت سازگاری ویژگی‌های وب و APIها ارائه می‌کند به‌روزرسانی برخی از ویژگی‌های کلیدی موجود در Baseline را پوشش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌ها و برنامه‌های زیباتر و توانمندتری ایجاد کنید.

7- تجربیات جدید داخل خودرو از طریق Android Cars

Google I/O 2024 تعهد Google به صنعت خودرو را برجسته می‌کند، و اینکه چگونه توسعه‌دهندگان می‌توانند تجربیات جدید برنامه‌ها را به خودرو بیاورند، از جمله آخرین ابزارها و منابع برای کمک به توسعه‌دهندگان برای اعمال به‌روزرسانی‌ها در اندروید رونمایی می‌شود خودرو و اتومبیل که به طور کلی حاوی گوگل است.

8- بهبود سیستم عامل گوگل تی وی و اندروید تی وی

Google I/O 2024 بهبودهای تجربه کاربری جدیدی را در Google TV و آخرین موارد اضافه شده به آپدیت پلتفرم Android TV آینده را نشان می دهد. به این خواهیم پرداخت که چگونه ابزارهای توسعه‌دهنده به‌روزرسانی شده در Compose for TV و Android Studio ارائه برنامه‌های عالی را برای بینندگان تلویزیون آسان‌تر از همیشه می‌کنند.

9- با استفاده از Material for Compose سریعتر و رساتر طراحی کنید

آخرین به‌روزرسانی‌های Material Design در Google I/O 2024 اعلام می‌شود، از جمله به‌روزرسانی‌های رنگ و فونت که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا محصولات شخصی و تجاری ایجاد کنند، همراه با یک نسخه نمایشی جامع‌تر از Compose و به دنبال آن مروری سریع از نحوه ترکیب آن‌ها. درباره نقشه های گوگل

10- رابط کاربری جدید برای برنامه های خانگی

ببینید چقدر آسان است که با استفاده از Home API، تجربه دیجیتالی خود را با دستگاه‌های فیزیکی متصل کنید قابلیت‌های Google Home از طریق Home API، به 600 میلیون دستگاه و برنامه از Google برای کل خانه، در Android و iOS دسترسی خواهید داشت.

کنفرانس سالانه Google I/O 2024 نشان می‌دهد که مسیر Google برای دستیابی به پیشرفت و نوآوری در زمینه‌های فناوری و هوش مصنوعی با اعلام انواع محصولات و خدمات جدید و تمرکز بر پایداری و امنیت دیجیتال، Google I/O ادامه دارد کنفرانس 2024 تعهد گوگل را تایید می کند با برآوردن نیازهای کاربران و همگام شدن با پیشرفت های سریع در عصر دیجیتال، به لطف نوآوری های آشکار شده، آینده فناوری روشن و پر از فرصت ها برای بهبود زندگی مردم و افزایش ارتباطات است.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا