پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کاروردپرس

مزایا داشتن سایت فروشگاهی؛ چرا یک سایت برای فروشگاه مان داشته باشیم

سایت فروشگاهی – با توجه به گسترش استقبال از خریدهای اینترنتی بسیاری از کسب و کارها به دنبال راه اندازی یک سایت برای افزایش فروش خود هستند تا بتوانند محصولاتی که دارند از طریق سایت بفروش برسانند.

تقریبا برای فروشگاهی می توانید یک سایت داشته باشد اگر دارای فروشگاه پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش فروشی، لوازم جانبی خودرو، لوازم خانگی و… هستید می توانید یک سایت داشته باشید و از مزایای داشتن یک سایت بهره مند شوید.

مزایلی داشتن سایت فروشگاهی

چگونه یک سایت فروشگاهی را راه اندازی کنیم؟

وجود CMS های آماده مانند وردپرس کار طراحی سایت را آسان کرده است می توانید یک سایت حرفه ای با امکانات مختلف با نصب قالب فروشگاهی داشته باشید. شاید بهترین سایت فروشگاهی ایرانی دیجی کالاست که هم دارای تمام امکانات یک سایت فروشگاهی است و هم دارای طراحی زیباست و به راحتی می توانید محصولاتتان را در سایت اضافه کنید، مدیریت درخواست ها را داشته باشید، برای محصولات تخفیف قرار دهید، یه سوالات کاربران پاسخ دهید و … 

حالا که صحبت از دیجی کالا و امکانات قالب های فروشگاهی وردپرس شد با نصب یک قالب دیجی کالا می توانید تمام امکانات سایت دیجی کالا را داشته باشید. تصویر زیر نمونه یک از دموهای قالب وومارت است که مشابه دیجی کالا طراحی شده است.

نمونه قالب سایت با امکانات کامل

همانند دیجی کالا می توانید اسلایدر محصولات، تخفیف شگفت انگیز، صفحه محصولات، لیست علاثه مندی، مقایسه و فیلتر محصولات، سبد خرید حرفه ای و…. را بدون کدنویسی و فقط با نصب قالب وردپرس مشابه دیجی کالا داشته باشید.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

طراحی یک سایت فروشگاهی مزایای بسیاری را برای فروشندگان و مشتریان ایجاد می کند که شامل موارد زیر می باشد:

دسترسی 24 ساعته

 با داشتن یک فروشگاه آنلاین، مشتریان شما در هر ساعت از شبانه روز و در هر روز از هفته می تونند به محصولات شما دسترسی داشته باشند و خرید کنند. 

دسترسی بدون محدودیت مکانی

زمانی که یک فروشگاه دارید فقط مشتریانی که در همان منطقه یا شهر هستند می توانند از شما خرید کنند اما زمانی که یک شعبه آنلاین دارید کاربران از سراسر کشور می توانند از شما خرید کنند و این یعنی دسترسی به هزاران مشتری که در سراسر کشور وجود دارد.

صرفه جویی در هزینه 

 ایجاد یک فروشگاه آنلاین به طور کلی هزینه کمتری نسبت به ایجاد یک فروشگاه فیزیکی دارد. زمانی که فروشگاه اینترنتی دارید در بسیاری از هزینه ها مانند انبارداری، اجاره ماهانه و پرسنل فروش کاهش می یابد. در خانه خودتان می توانید سایتتان را مدیریت کنید و سفارشات را برای کاربران را ارسال کنید.

برندسازی

داشتن یک سایت کمک زیادی به برند سازی می کند و باعث می شود توسط افراد زیادی شناخته شوید اگر کاربران برند شما را بشناسند کمک زیادی به فروش شما می کنند.

افزایش فروش

فروشگاه آنلاین به فروشندگان کمک می کند تا به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشند چون محدود به مکان نیستید و هزاران نفر روزانه محصولات شما را مشاهده و خریداری کنند.

تخفیف به کاربران

زمانی که سایت دارید می توانید به مناسبت های مختلف مانند عید نوروز، یلدا، بلک فرایدی و… برای کاربران تخفیف قرار دهید و با این روش فروش تان را افزایش دهید.

روش بازاریابی قوی

اگر یک فروشگاه دارید در بسیاری از هزینه های بازاریابی صرفه جویی می کند و هم به برند سازی شما کمک می کند و هم یک روش تبلیغی برای شماست و می توانید در جاهای مختلفی سایتتان را معرفی کنید.

آنالیز فروش 

 فروشگاه آنلاین به فروشندگان امکان می دهد تا فروش خود را به دقت ردیابی کنند با فعال سازی گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدها، تعداد فروش ها و موارد دیگر را به دست آورند.

مالکیت سایت

شاید برایتان عجیب باشد چرا در مورد مالکیت سایت صحبت می کنیم اما بسیاری از افراد دارای پیج های فروش در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام هستند اما چون شبکه های اجتماعی همواره با بحث فیلتر مواجه هستند ممکن است دسترسی به کاربرانشان را از دست بدهید.

مدیریت تعداد بالای محصولات

 زمانی که سایت دارید می توانید مدیریت تعداد زیادی از محصولات را انجام دهید و در صورتی که محصولی تمام شود تبدیل به محصولات ناموجود می شود حتی زمانی که محصولات موجود شدند به کاربران اطلاع دهید

امکان مقایسه

 یکی از دغدغه ها هنگام خرید این است که آیا محصول انتخابی بهترین گزینه است یا نیاز به تحقیق بیشتری دارند با فعال بودن امکان مقایسه محصولات مشتریان می توانند امکانات چند محصول را با هم بررسی و مقایسه کنند و بهترین انتخاب را داشته باشند

امکان مقایسه محصولات در سایت

ارائه فاکتور رسمی به کاربران

همانند فروشگاه های حضوری کاربرانی که از شما خرید می کنند می توانند به آن ها فاکتور رسمی ارائه دهید و از طریق ایمیل یک نسخه قابل چاپ را برای کاربران ارسال کنید اگر یک سایت وردپرس دارید با افزونه صدور فاکتور می توانید این قابلیت را به سایتتان اضافه کنید.

افزایش اعتماد

 سایت های فروشگاهی دارای اینماد هستند و با داشتن یک فروشگاه آنلاین، مشتریان به شما بیشتر اعتماد خواهند داشت.

معایب داشتن یک سایت فروشگاهی چیست؟

مزایای طراحی سایت فروشگاهی بسیار زیاد است اما دارای معایبی هم هست از جمله اینکه نیاز به دانش فنی اولیه دارد و باید بتوانید مدیریت قسمت های مختلف سایت را انجام دهید البته این کار سختی نیست و می توانبد در صورت نیاز یک پشتیبان برای سایتتان داشته باشید.

یکی دیگر از معایت داشتن سایت وامنیت است  و با هک سایتتان زحمت های چندساله را از دست می دهید. مزایای داشتن سایت بسیار بیشتر از معایب داشتن سایت است پس اگر قصد دارید برای کسب و کارتان سایت طراحی کنید فرصت را از دست ندهید. 

کاربران میخواهند در مورد محصول اطلاعات به دست آورند در صفحه محصولات می توانید اطلاعات را به کاربران بدهید تا با آگاهی از شما خرید کنند همانطور که در تصویر صفحه محصول می بینید عکس، نام محصول، قیمت، ویژگی ها و جزئیات محثو نمایش داده شده است.

نمایش جزئیات محصولات در سایت

نکات مهم برای داشتن یک فروشگاه موفق

بعد از راه اندازی سایت باید همواره سایتتان را بهبود دهید هر چند قالب های وردپرس دارای امکانات زیادی هستند اما می توانید با نصب انواع افزونه وردپرس هم قابلیت های جدید به سایتتان اضافه کنید و هم به افزایش امنیت، بهبود سرعت سایت و بهینه سازی سایتتان کمک کنید.

یکی از مزایای داشتن سایت فروشگاهی تکرار خرید کاربران است اما یک شرط مهمی که دارد این است که مشتریان شما راضی باشند با ارائه محصولات با کیفیت به کاربران می توانید مشتریان فعلی را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

راه های مختلفی برای ارتباط با کاربران داشته باشید داشتن یک سیستم پشتیبانی به کاربران شما حس اعتماد بیشتری می دهد کیفیت سیستم پشتیبانی موجب موفقیت یا شکست کسب و کارتان می شود.

امیدوارم شما هم فروشگاهتان را راه اندازی کنید و با جذب مخاطبان فروش بالایی داشته باشید.

5/5 - (7 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. خیلی ها فکر می کنندکه الان که دیجی کالا همه بازار را گرفته کسی از سایت اشون خرید نمیکنه اما تجربه نشون داده که این طور نیست سهم فروش اینترنتی بالا رفته و شما اگر حتی 5 یا 10 درصد فروش ی محصول خاص را هم داشته باشید می تونید ماهانه یا سالانه درآمد بالایی داشته باشید حتمااگر یک فروشگاه فیزیکی دارید ی سایت هم بزنید ضررر نمیکنید در کنار فروش فیزیکی فروش آنلاین هم داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا