پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کاروردپرس

سریع و آسانترین راه یادگیری طراحی سایت | وردپرس

اگر شما هم علاقه‌مند به طراحی و توسعه سایت هستید، اما نمی‌دانید که از کجا شروع کنید؛ یا اگر می‌خواهید فروشگاه اینترنتی خود را بدون هزینه خاصی بسازید، جای درستی آمده‌اید.

یادگیری وردپرس یکی از سریع و در عین حال آسان‌ترین روش‌ها برای طراحی سایت می‌باشد. در طراحی سایت با وردپرس به حتی یک خط کدنویسی نیازی ندارید و در یک روز می‌توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید!

بنابراین، بیایید تا وارد دنیای جذاب وردپرس و مسیر یادگیری طراحی سایت شویم و بهترین منابع رایگان آموزشی را بررسی کنیم.

طراحی سایت یعنی چه؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، اجازه دهید توضیح دهیم که اصلا طراحی سایت شامل چه چیزهایی می‌شود. به زبان ساده، به ایجاد و راه‌اندازی صفحات یک وب‌سایت و نگهداری آن، طراحی یا توسعه سایت گفت می‌شود، که دو راه دارد:

  • کدنویسی با زبان‌های HTML، CSS و جاوا اسکریپت و…
  • وردپرس

طراحی سایت با کدنویسی کار بسیار سختی می‌باشد و معمولا افراد کمی هستند که می‌توانند به تنهایی یک وب‌سایت بسازند. زیرا باید به چندین زبان برنامه نویسی مسلط بود که بسیار کار دشواری می‌باشد و سال‌ها زمان برای یادگیری می‌خواهد!

اما در طراحی سایت وردپرسی شما نیازی به این همه وقت و هزینه ندارید و به تنهایی با استفاده از قالب‌های آماده می‌توانید سایت خود را در کمترین زمان راه‌اندازی کنید.

وردپرس چیست؟

به زبان ساده، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و منبع باز (CMS) است که به شما امکان می‌دهد وب سایت‌ها را به راحتی ایجاد و مدیریت کنید. فرقی نمی‌کند که یک توسعه دهنده وب باتجربه باشید یا فردی که چیزی از طراحی سایت نمی‌داند؛ چون می‌توانید به راحتی و بدون هیچ پیش نیازی وردپرس را یاد بگیرید و هر سایتی که بخواهید را طراحی کنید.

اهمیت آموزش طراحی سایت با وردپرس

اهمیت آموزش طراحی سایت با وردپرس

اکنون، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اصلا چرا باید برای یادگیری توسعه سایت با وردپرس زحمت بکشم، در حالی که پلتفرم‌های بسیاری این کار را می‌کنند؟ باید گفت که وردپرس فقط یک سیستم مدیریت محتوای معمولی مثل بقیه نیست.

در حال حاضر، بیش از 40% از تمام وب‌سایت‌های موجود در اینترنت، از وبلاگ‌های ساده گرفته تا سایت‌های پیچیده تجارت الکترونیک، با وردپرس ساخته شده و مدیریت می‌شوند. به علاوه، رابط کاربر پسند و پشتیبانی گسترده، آن را به انتخابی عالی برای مبتدیان و متخصصان تبدیل کرده است.

همین موضوع باعث شده تا فرصت‌های شغلی و بازار کار بسیار خوبی برای وردپرس کار‌ها وجود داشته باشد.

مزایای یادگیری وردپرس

رایگان، بدون نیاز به کدنویسی، امکانات و افزونه‌های بسیار زیاد، سادگی، انعطاف پذیری و سرعت راه‌اندازی و سفارشی سازی بالا!

احتمالا همین یک خط شما را مجاب می‌کند تا همین حالا آموزش وردپرس را شروع کنید.

یکی از بزرگترین مزایای وردپرس تطبیق پذیری آن است. فرقی نمی‌کند که بخواهید یک وبلاگ ساده یا یک سایت تجارت الکترونیک ایجاد کنید یا یک برنامه وب پیچیده؛ وردپرس می تواند همه‌ی این‌ها را ایجاد و مدیریت کند. با هزاران تم و پلاگین موجود در این ابزار CMS شما می توانید سایت خود را مطابق با نیازهای خود بدون نوشتن یک خط کد شخصی سازی کنید.

از طرف دیگر، همانطور که گفتیم، سایت‌های زیادی با وردپرس طراحی شده‌اند و هرروزه نیز تعداد آنلاین شاپ‌هایی که می‌خواهند برای خود یک وب‌سایت داشته باشند، بیشتر می‌شود. بنابراین، اگر در کار خود ماهر شوید و خوب آموزش ببینید، هیچ‌گاه بیکار نخواهید بود و درآمد خوبی خواهید داشت.

لازم به ذکر است که به دلیل سادگی و سریع بودن کار با وردپرس، می‌توانید چندین پروژه مختلف را بطور همزمان انجام دهید که موجب افزایش درآمد شما خواهد شد!

مسیر یادگیری طراحی سایت با وردپرس

مسیر یادگیری طراحی سایت با وردپرس

یادگیری وردپرس کار سخت و پیچیده‌ای نیست. برای کار با وردپرس شما نیاز به پیش نیازی ندارید و می‌توانید همین امروز شروع کنید. برای شروع باید این ابزار را نصب کنید که اصلا کار دشواری نیست و ا چند کلیک ساده اتفاق می‌افتد. بنابراین، می توانید سایت وردپرسی خود را در عرض چند دقیقه راه‌اندازی و اجرا کنید. پس از نصب، با داشبورد وردپرس، که مرکز فرماندهی مدیریت محتوای وب سایت شما است، آشنا می‌شوید. آموزش شما از اینجا شروع می‌شود. شما باید به خوبی کار با تمامی قسمت‌های داشبورد وردپرس را یاد بگیرید. سپس، باید به کار با ابزار و پلاگین های وردپرس و نحوه نصب آن‌ها مسلط شوید.

همین! شما حالا می‌توانید وب‌سایت خود را به هر شکلی که بخواهید راه‌اندازی و شخصی سازی کنید.

اما وردپرس را از کجا یاد بگیریم؟!

کدیاد

دوره آموزش رایگان وردپرس آکادمی کدیاد

آکادمی کدیاد یک وب‌سایت آموزش برنامه نویسی آنلاین است که بیش از نیمی از دوره‌های آن رایگان می‌باشد. چندین دوره آموزش وردپرس در این سایت وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. اما اگر اول راه هستید، بهتر است از دوره آموزش رایگان وردپرس مقدماتی شروع کنید و بدون هیچ هزینه‌ای در آن ثبت نام کنید. در این دوره شما کاملا به این سیستم مدیریت محتوا مسلط می‌شوید و می‌توانید سایت خود را ایجاد کنید.

لازم به ذکر است که این دوره عملی و پروژه محور می‌باشد. بنابراین، همزمان با دوره می‌توانید یک سایت را راه‌اندازی کنید.

همچنین، آکادمی کدیاد، 2 سال پشتیبانی رایگان را برای هر کسی که در هر دوره‌ای ثبت نام کند در نظر گرفته تا بتواند سوالات و مشکلات خود را با مدرس دوره به اشتراک بگذارد.

یادگیری کار با افزونه‌های وردپرس

همانطور که گفتیم، برای اینکه بتوانید به خوبی با وردپرس کار کنید، باید کار با افزونه‌های آن را بلد باشید. یکی از بهترین و در عین حال مهمترین افزونه‌های وردپرس، افزونه المنتور (Elementor) می‌باشد که کار کردن با آن شما را بسیار حرفه‌ای خواهد کرد. آکادمی کدیاد حتی برای این افزونه هم یک دوره آموزشی رایگان طراحی کرده!

شما می‌توانید هر زمانی که با وردپرس آشنا شدید در دوره آموزش افزونه المنتور شرکت کنید و سطح کاری و مهارت خود را با شیب تندی ارتقا دهید.

آموزش پیشرفته وردپرس

آموزش پیشرفته وردپرس

پس از آنکه با مقدمات وردپرس به خوبی آشنا شدید، وقت آن است که در دوره آموزش پیشرفته وردپرس ثبت نام کنید که هرآنچه برای تبدیل شدن به یک طراح سایت و طراح گرافیکی وب حرفه‌ای نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر کمی با دنیای وردپرس آشنا باشید می‌بینید که قالب و افزونه‌های زیادی برای آن طراحی شده و افراد زیادی با ساخت و فروش آن‌ها کسب درآمد می‌کنند.

در این دوره شما به سراغ کدنویسی خواهید رفت تا یاد بگیرید که طرح‌های گرافیکی خود را به قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس و ووکامرس تبدیل کنید و آن‌ها را برای فروش بگذارید. با این کار شما یک منبع درآمد غیرفعال برای خود ایجاد می‌کنید که می‌تواند سود زیادی داشته باشد.

سخن آخر

در نتیجه، یادگیری طراحی سایت با وردپرس نه تنها سریع و آسان است، بلکه فوق‌العاده ارزشمند است. وردپرس با رابط کاربر پسند، پشتیبانی گسترده و گزینه‌های سفارشی سازی بسیار، به هر کسی اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌های خیره کننده را به راحتی ایجاد کند.

البته که منبع آموزشی هم از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین خاطر، آکادمی آموزش برنامه نویسی کدیاد را به شما معرفی کردیم. کدیاد همراه شما در مسیر یادگیری طراحی سایت با وردپرس یا هر زبان برنامه نویسی دیگری است.

سوالات متداول

  • بازار کار و درآمد وردپرس چگونه است؟

میانگین حقوق ماهانه‌ی یک کارشناس وردپرس حدودا 5 تا 10 میلیون تومان یا بیشتر می‌باشد که معمولا به صورت دورکاری می‌باشد. بنابراین، اگر چند پروژه‌ی همزمان داشته باشید، درآمد بسیار بیشتری خواهید داشت. همچنین، گرفتن یک پروژه طراحی سایت وردپرسی از صفر تا صد نیز رقم معمولا بیشتری دارد.

  • چقدر طول می‌کشد تا به یک طراح سایت وردپرس تبدیل شویم؟

همانطور که گفتیم، طراحی سایت با وردپرس کار ساده‌ای است و می‌شود تنها در چند هفته به خوبی آن را یاد گرفت. اما قطعا هرچه تجربه بیشتری کسب کنید، حرفه‌ای تر خواهید شد.

  • پیش نیاز یادگیری وردپرس چیست؟

خوشبختانه، برای آموزش وردپرس نیاز به هیچ پیش نیازی ندارید و می‌توانید به راحتی با یک آموزش خوب یادگیری آن را آغاز کنید.

  • راه‌های کسب درآمد از وردپرس چیست؟

وردپرس تنها به طراحی سایت خلاصه نمی‌شود و با یادگیری آن راه‌های زیادی برای کسب درآمد وجود خواهد داشت. از این مشاغل می‌توان به مدیریت سایت، طراحی قالب و افزونه، فارسی سازی قالب و افزونه‌ها، شخصی سازی آن‌ها و آموزش این مهارت اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا