پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژیکسب و کار

مراحل و متریال ساخت

با توجه به اینکه سازه های پیش ساخته قابل حمل بوده و ممکن است در مناطق مختلفی استفاده شوند باید به نوع مصالح بکار رفته در ساخت آن متناسب با منطقه آب و هوایی مورد نظر توجه ویژه ای داشت. به طور مثال مناطق گرمسیری قرار می گیرند باید از عایق حرارتی استفاده شود و برای کانکس هایی که در مناطق سردسیری و مرطوب مستقر می شوند باید برای کانکس هایی مصالح استفاده شده در برابر رطوبت مقاومت باالیی داشته باشند. بنابراین نمی توان گفت در ساخت کانکس از متریال مشخصی استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت از موادی چون ورقه های فوالدی، کامپوزیت آلومینیمی، چوب، پروفیل های آهنی و یا مواد پلی اورتان استفاده می شود.

سرمایش و گرمایش موضوع مهمی است که باید در ساخت کانکس به آن توجه ویژه ای شود. برای بازدهی بهتر سیستم سرمایش و گرمایش باید در ساخت آن عایق کاری و مقاومت بدنه مناسب باشد. به این منظور در بین دو الیه تشکیل دهنده کانکس از عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود. برای ایجاد سیستم گرمایشی و سرمایشی می توان از شوفاژهای برقی و اسپیلت استفاده کرد. البته استفاده از کولر آبی نیز امکان پذیر است اما بهترین مورد برای ایجاد سرمایش و گرمایش اسپیلت است که هر دو نیاز را به خوبی برآورده می کند. قابل ذکر است که بهترین کانکس از نظر سرمایشی و گرمایشی کانکس های ساندویچ پانل هستند که موارد مورد نیاز مانند عایق کاری و مقاومت و … به خوبی در آن ها رعایت شده است.

مراحل ساخت کانکس

در مرحله اول ساخت کانکس، باید نوع کاربرد آن مشخص گردد تا مواد اولیه ساخت آن با توجه به شرایط انتخاب گردد در مرحله دوم، می رسیم به ساخت اسکلت که ابتدا دو شاخه تیرآهن را یا به صورت موازی با فاصله در کنار یکدیگر قرار داده می شوند یا به صورت دور کالف دور تا دور کف اسکلت قرار می گیرد و سپس بنای اصلی کانکس بروی این تیرآهن ها سوار خواهد شد. در کانکس هایی با ارتفاع زیاد، جنس این تیرآهن ها باید به صورتی باشد که توان تحمل وزن زیاد سازه را داشته باشد.

مرحله سوم، دراین مرحله پس از ساخت اسکلت و بنای اصلی نوبت به اجرای جزئیاتی مانند: زنگ آمیزی سازه، نصب درب، پنجره و .. می رسد. که بسته به نیاز و سلیقه مشتری تهیه می گردد

مرحله چهارم، نوبت پوشش خارجی و نصب امکانات می باشد. در این مرحله پوشش سقف و نصب می گردد. و در اخر .. عایق کاری انجام می شود و امکاناتی نظیر کابینت، المپ کشی و تست نهایی توسط شرکت سازنده کانکس انجام می شود و تحویل مشتری در محل داده خواهد گردید.

پوشش خارجی یا نمای بیرونی کانکس:

نمای بیرونی از نظر ورق ساخت آن به گالوانیزه ، ساندویچ پانل ، سایدینگ و کامپوزیت تقسیم بندی می شوند.

گالوانیزه: ورق های گالوانیزه در قطرهای 0.25 تا 0.6 می باشد که شرکت کانکس کهن برای تمامی کانکس های گالوانیزه از ورق با قطر 0.4 استفاده می کند که در صورت در خواست مشتری امکان تولید با قطر های بیشتر نیز وجود دارد. ورق های گالوانیزه به صورت کوره ای در کانکس به کار می روند. کانکس های گالوانیزه دارای وزن سبکی هستند و این ویژگی باعث حمل و جابجایی آسان کانکس ها شده است.

ساندویچ پانل : کانکس ساندویچ پانل یکی از انواع کانکس بوده که در پوشش سقف و دیوارههای آن از متریال پیش ساخته پانلهای ساندویچی استفاده میشود و بهعنوان عایقی در مقابل گرما و پنل ساندویچی که جهت ساخت کانکس استفاده میشود ساختاری . سرما شناخته میشوند الیهای داشته و در بخش میانی آن یک فوم سبک و منعطف به کار میرود

سایدینگ: نمای کانکس سایدینگ از ورق های پی وی سی ساخته شده است . این سازه دارای ظاهری مثل یک کلبه چوبی دارد که سقف آن طرح سفال است . کانکس های سایدینگ معموال در سازه هایی که شیکی و زیبایی مهم است استفاده می شود.

کامپوزیت : کانکس کامپوزیت وزن کمی داشته و از نظر انعطاف بسیار عالی طراحی شده است مقاومت این ورق ها نسبت به سایر مواد بیشتر است. از سوی دیگر میزان تنوع رنگی در این ورق ها بسیار باال بوده و رنگ های به کار رفته حالت کوره ای و مقاوم دارند که سبب می شود کار موقعیت اجرایی بهتری داشته باشد. شستشوی این ورق ها بسیار ساده و راحت است و هزینه و .زمان زیادی برای شستشو نیاز ندارد

پوشش داخلی کانکس: 

نمای داخلی کانکس می تواند از متریال مختلفی ساخته شود. به طور کلی برای طراحی و پوشش نمای داخلی کانکس از چند روش خاص استفاده می شود. که عبارتند از نما دیوارپوش روکشدار، نما دیوارپوش سفید، نمای ساندویچ پانل و نما پی وی سی چاپی نما دیوارپوش روکشدار متداول ترین روش برای پوشش داخلی کانکس است که در طرح و رنگ های بسیار متنوعی استفاده می شود.

نما دیوارپوش سفید روش دیگری برای پوشش داخلی کانکس است. که بیشتر برای کانکس هایی که به عنوان کارگاه و مناسب کارگران ساخته می شوند استفاده می شود. نمای داخلی ساندویچ پانل نیز روش دیگری است. که دو ورق آلوزینک داشته که دربعضی از .کانکس ها می توان از دیوارپوش نیز استفاده کرد پی وی سی چاپی نیز یکی از روش های محبوب بوده که استفاده پوشش داخلی کانکس توسط .از آن برای کانکس های کارگاهی و اداری متداول تر است.

کف کانکس :

کف سازی کانکس ها بسته به نوع نیاز مصرف کننده قابل تغییر است معموال برای کف کانکس از تخته ام دی اف و کفپوش پی وی سی پشت نمد طرح پارکت استفاده می شود اما در مواردی همچون کانکس های سرویس بهداشتی کانکس های آبدارخانه و کانکس هایی که پر رفت آمد است از سرامیک استفاده می شود قبل از اجرای سرامیک در کف کانکس از ورق گالوانیزه و سپس بتن غیر مسلح استفاده می شود که هم وزن کمتری دارد هم عمر ماندگاری سرامیک ها بیشتر می شود.

پس از اجرای سرامیک از دوغاب جهت استحکام سرامیک ها استفاده می شود در بساری از مناطق رطوبت خیز جهت جلو گیری از پوسیدگی و از بین رفتن تخته های ام دی اف از سرامیک برای کف کانکس استفاده می شود در کانکس های آزمایشگاهی معموال از سرامیک های ضد اسید اتستفاده می گردد. در برخی موارد هم از تخته های چند الیه و ضد آب با برند های معتبر و درجه یک و در بعضی موارد هم از ورق های آلومینیوم آجدار استفاده می گردد.

حمل و جابه جایی کانکس

قابلیت جابجایی کانکس یکی از خصوصیات اصلی برای تولید این سازه است. از زمان ابداع تا .اکنون، افزایش تقاضای خرید کانکس به دلیل امکان جابجایی آن بوده است جابجایی این سازهها که بهصورت پیشساخته هستند اگر بهدرستی انجام نشود منجر به صدمه به کانکس یا جریمههای سنگین خواهد شد.

برای جابجایی کانکس ابعاد، وزن، ارتفاع در حالت بار زده، مسیر انتقال را بررسی کرد و مطابق با آنها راهحل ارائه داد. پروسه جابجایی یک کار بزرگ است و باید با استفاده از لیفتراک یا جرثقیل مناسب وزن و ابعاد کانکس انجام شود. کانکس را باید به طور ایمن روی تریلی یا کامیون بارگیری کنید.

برای این کار باید از تجهیزات مناسب مانند زنجیر و طناب استفاده کرد. زنجیر و طناب باید به طور محکم به کانکس و تریلی یا کامیون متصل شوند. همچنین باید از محلهای مناسب برای اتصال زنجیر و طناب استفاده کنید در اینجا چند نکته مهم برای بارگیری کانکس ذکر شده است: کانکس باید به طور مستقیم در وسط تریلی یا کامیون قرار گیرد.

کانکس باید به طور محکم به تریلی یا کامیون متصل شود تا ازحرکت آن در هنگام جابجایی جلوگیری شود در صورت جابجایی کانکس در مسافت طوالنی، باید مراقب باشید که کانکس در اثر لرزش و تکانخوردن آسیب نبیند.

برای مشاوره ی کانکس اینجا را کلیک نمایید

5/5 - (3 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا