پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزشکسب و کار

آموزش گرامر زبان انگلیسی

گرامر زبان انگلیسی

امروزه تسلط بر زبان انگلیسی یکی از مهارت های پایه برای اکثر شرکت های استخدامی و نهاد های دولتی محسوب می شود. بسیاری از افراد به دلیل پایین بودن سطح زبان خود قادر به مهاجرت نیستند. پس اگر بخواهیم از مزایای یادگیری زبان انگلیسی بگوییم به لیستی بلند بالا احتیاج خواهیم داشت. یکی از مباحث مهم در بحث زبان گرامر زبان انگلیسی است. در این مطلب به مباحث کلی درباره گرامر و مقولات دستوری در زبان انگلیسی می پردازیم و حتما پیشنهاد می کنیم اگر اطلاعات کافی راجع به گرامر ندارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

یادگیری گرامر زبان

روش های مختلفی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد. اما هر شخص با توجه به سطح زبان خود این روش ها را انتخاب می کند. به عنوان مثال افرادی که از پیش کلاس زبان رفته اند و از سطح نسبتا بالایی از زبان انگلیسی برخوردارند حتما به شرکت در سمینار ها و کلاس های آنلاین رایگان بسنده نکرده و اقدام به خرید دوره های مختلف می کنند. در اینجا چند روش برای یادگیری گرامر و بالا بردن سطح زبان شما آورده ایم و هر کدام را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کتاب های گرامری

انتخاب یک کتاب مناسب برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی کمی کار پیچیده ای است زیرا ابتدا باید سطح زبان خود را بسنجید سپس اقدام به تهیه این کتاب ها کنید. اما در اینجا تعدادی کتاب در سطوح مختلف را به شما معرفی می کنیم تا با خیالی آسوده اقدام به خرید کنید. 

سطح مبتدی

English Grammar in Use
Oxford Learner’s Grammar

سطح متوسط

English Grammar in Use Intermediate
Intermediate English Grammar

سطح پیشرفته

Advanced English Grammar
Oxford Advanced Learner’s Grammar

استفاده از مقالات و متون انگلیسی

با مطالعه متون انگلیسی می توانید با کاربرد واقعی گرامر در زبان انگلیسی آشنا شوید. از دیکشنری و منابع آنلاین برای فهم کلمات و اصطلاحات موجود در این مقالات استفاده کنید. اینگونه شما با ساختار جملات و قواعد گرامری در زبان انگلیسی آشنا شده و می توانید در مکالمات خود از آن ها استفاده کنید.

وبسایت ها و دوره ها

وبسایت های بسیاری هستند که دوره های زبان انگلیسی چه انلاین و چه حضوری را ارائه می دهند. به عنوان مثال با مراجعه به وبسایت استاد کامران کروژدهی می توانید به انبوهی از مقالات آموزشی و دوره های آنلاین دسترسی پیدا کنید. این مقالات آموزشی شامل گرامر ، انواع آزمون های انگلیسی زبان و … می باشد.

نرم افزار های آموزش زبان

یادگیری گرامر از طریق نرم افزار ها و منابع آنلاین نیز امکان پذیر است. memrise و duolingo دو اپلیکیشن مطمئن برای آموزش زبان انگلیسی محسوب می شوند. با نصب این نرم افزار ها روی موبایل خود می توانید هر روز به آموزش گرامر زبان انگلیسی بپردازید. حتما پسازنصب این اپلیکشن ها یک آزمون تعیین سطح برای مطلع شدن سطح زبان فعلی خود بدهید.

حال که با انواع روش های یادگیری گرامر آشنا شدید وقت آن است که کمی به آموزش مطالب پایه بپردازیم و شما را با مقولات دستوری در زبان انگلیسی آشنا کنیم.

مقولات دستوری در گرامر زبان انگلیسی

مقولات دستوری یا Part of Speech در زبان انگلیسی شامل 8 بخش مختلف است. با یادگیری این 8 شما با هر کلمه ای که در جمله برخورد می کنید می توانید جنس آن را تشخیص دهید و گرامر مربوط به آن را روی جمله اعمال کنید. این مقولات شامل :

1. اسم (Noun): برای نامیدن افراد، مکان ها، اشیاء، مفاهیم و … استفاده می شود.
2. ضمیر (Pronoun): جایگزینی برای اسم هاست که از تکرار آن ها در جمله جلوگیری می کند.
3. صفت (Adjective): برای توصیف اسم ها به کار می رود.
4. فعل (Verb): برای نشان دادن عمل، حالت یا رویداد استفاده می شود.
5. قید (Adverb): برای توصیف فعل ها، صفات و دیگر قیدها به کار می رود.
6. حرف اضافه (Preposition): برای نشان دادن رابطه بین اسم ها و دیگر کلمات در جمله به کار می رود.
7. حرف ربط (Conjunction): برای اتصال عبارات و جملات به کار می رود.
8. حرف ندا (Interjection): برای بیان احساسات و عواطف به کار می رود.

مقولات دستوری پایه ترین و همچنین مهم ترین بخش در گرامر است. پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز به یادگیری این مقولات بپردازید زیرا تمام نکات گرامری وابسته به همین مقولات هستند.

جمع بندی

در این مطلب به روش های یادگیری گرامر پرداختیم و مهم ترین بخش آن یعنی مقولات دستوری را به شما معرفی کردیم. در پایان به چند نکته اشاره می کنیم که خوب است برای یادگیری گرامر به آن ها توجه کنید.
●    گرامر را به عنوان یک فرایند یادگیری ببینید، نه یک سری قواعد خشک و غیرقابل فهم.
●    سعی کنید گرامر را در زبان واقعی و در موقعیت های مختلف استفاده کنید.
●    از اشتباهات خود نترسید. اشتباهات بخشی از فرایند یادگیری شما هستند.
●    در طی این مسیر صبوری داشته باشید چرا که یک شبه نمی توان تمام گرامر را یاد گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا