پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

گوگل سالانه چقدر به اپل پرداخت می کند و چرا؟

غول گوگل سالانه میلیاردها دلار به رقیب سنتی خود، اپل می پردازد تا بتواند تاج و تخت را اشغال کند و از هرگونه رقابت در جستجوی اینترنتی جلوگیری کند. همانطور که می دانیم، گوگل سهم قابل توجهی از سرچ را در بین مرورگرها دارد و بیشتر جمعیت زمین برای جستجوی هر چیزی در اینترنت به آن وابسته هستند. با این حال هنوز یک سوال در ذهن بسیاری وجود دارد. گوگل چقدر به اپل پرداخت می کند و چرا؟

گوگل چقدر به اپل پرداخت می کند و چرا؟

پیش از این اخبار زیادی در مورد معامله غیرقانونی اپل و گوگل منتشر شده بود تا گوگل موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر سافاری در آیفون و سایر دستگاه های شرکت باشد. برخی منابع اشاره کردند که گوگل در سال 2021 مبلغ 15 میلیارد دلار برای حفظ موتور جستجو بر روی دستگاه های اپل پرداخت کرده است. اکنون گزارش جدید مبلغی را که این شرکت برای ادامه معامله در سال 2022 هزینه کرده است، نشان می دهد.

طبق گزارش بلومبرگ ، گوگل در سال 2022 حدود 20 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد و این مبلغ از طریق اسناد شکایت ضد انحصار وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل فاش شد. معامله بین گوگل و اپل یکی از اهداف اصلی این شکایت است، زیرا وزارت دادگستری معتقد است که گوگل تسلط خود را تحمیل کرده و جستجوهای آنلاین را در انحصار خود درآورده است.

قرار بود معامله بین دو شرکت محرمانه باشد. مدیران اپل در طول محاکمه شهادت دادند که گوگل “میلیاردها دلار” برای آن پرداخت کرده است، بدون اینکه رقمی را مشخص کنند. یک شاهد بعدا فاش کرد که گوگل 36 درصد از درآمد تبلیغات آنلاین را به اپل می پردازد. این گزارش همچنین نشان می دهد که توافق با اپل یکی از مهم ترین معاملات گوگل است. زیرا این بدان معناست که بیش از یک میلیارد دستگاه برای جستجو در سراسر جهان به گوگل متکی هستند. بنابراین، گوگل موتور جستجوی شماره یک روی کره زمین باقی می ماند که به معنای دو برابر شدن سود شما از تبلیغات است.

توافق اپل و گوگل

گوگل سالانه چقدر به اپل پرداخت می کند و چرا؟ 3

گوگل از سال 2002 موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های اپل بوده است و اگرچه این معامله بارها مورد مذاکره قرار گرفت، اما هر دو شرکت تلاش کردند تا مفاد قرارداد را مخفی نگه دارند، اما همه می‌دانند که گوگل سالانه میلیاردها دلار به اپل پرداخت می‌کند تا پیش‌فرض باقی بماند. موتور جستجو در Mac، iPad و iPhone. اکتبر گذشته، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت گفت که توافق بین اپل و گوگل، رقابت موتورهای جستجو مانند بینگ را غیرممکن کرده است.

گوگل سالانه چقدر به اپل پرداخت می کند و چرا؟ 4

لازم به ذکر است که مایکروسافت پیش از این تلاش کرده بود موتور جستجوی خود یعنی بینگ را به اپل بفروشد اما سازنده آیفون علاقه ای به این موضوع نداشت. همچنین با اپل وارد مذاکره شد تا بینگ را به موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های این شرکت تبدیل کند، اما اپل این موضوع را رد کرد زیرا نگران ناتوانی موتور جستجوی بینگ در رقابت در مورد کیفیت و قابلیت‌ها بود. به همین دلیل است که اپل موافقت کرد که گوگل موتور جستجوی آیفون باشد زیرا معتقد است این بهترین موتور جستجو است و هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد.

در نهایت، ممکن است گوگل سالانه میلیاردها دلار بپردازد تا موتور جستجوی پیش فرض آیفون باشد، اما شرایط به زودی تغییر خواهد کرد و اپل در دوره آینده پول زیادی به گوگل خواهد پرداخت، زیرا سازنده آیفون می خواهد از هوش مصنوعی گوگل استفاده کند. Gemini در سیستم iOS 18 استفاده خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا