پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

سامسونگ بهترین سود فصلی سال 2023 را به لطف نمایشگرها و تاشوها گزارش کرده است

سه هفته پس از نشان دادن راهنمای درآمد، Samsung Electronics اطلاعات کامل درآمد خود را برای سه ماهه سوم 2023 فاش کرد. درآمد شرکت کره جنوبی 67.4 تریلیون KRW (حدود 49.86 میلیارد دلار) در دوره جولای تا آگوست و سود عملیاتی آن 2.43 تریلیون KRW (حدود 1.79 میلیارد دلار) بود. این بالاترین سود سه ماهه ای است که این شرکت در سال جاری به دست آورده است و این به دلیل فروش چشمگیر پنل های صفحه نمایش OLED و گوشی های هوشمند رده بالا است.

درآمد و سود سامسونگ در سه ماهه سوم 2022 به میزان قابل توجهی بهبود یافت

درآمد سامسونگ الکترونیک در سه ماهه سوم 2023، 12 درصد کمتر از سه ماهه سوم 2022 بود، در حالی که سود عملیاتی آن 77 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود. با این حال، این بهترین نمایش این شرکت در سال جاری و بسیار بهتر از سه ماهه دوم 2023 بود. این ارقام بهبود یافته را به فروش قوی گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 که در ماه آگوست عرضه شدند و پنل های OLED موبایل (بیشتر برای دستگاه آیفون 15 اپل ).

از نیمه دوم سال گذشته، درآمد و سود شرکت به دلیل تقاضای ضعیف برای تراشه های نیمه هادی، لوازم خانگی و تلویزیون به شدت آسیب دیده است، زیرا رکود اقتصادی جهانی مردم را از هزینه های بیشتر باز می دارد. این شرکت اولین زیان خود را در کل تاریخ نیمه هادی خود منتشر کرد. بخش تراشه و کمترین سود آن در گذشته 14 سال.

تجارت راه حل های دستگاه از Samsung Electronics 3.75 تریلیون KRW (2.77 میلیارد دلار) در زیان عملیاتی، اما در مقایسه با زیان 4.36 تریلیون KRW (3.22 میلیارد دلار) که بخش سه ماهه گذشته ثبت کرد، بهبود یافته است. قیمت تراشه‌های فلش DRAM و NAND شروع به افزایش کرده است که به این معنی است که روزهای خوبی برای این شرکت در پیش است. اگر قبلاً نمی دانستید، بیشتر درآمد سامسونگ از فروش DRAM و NAND تراشه های فلش.

این داستان پس از ویدیوی دستی Galaxy Z Fold 5 ما ادامه دارد.

Samsung MX، بخش این شرکت که دستگاه‌های تلفن همراه تولید می‌کند، علی‌رغم اینکه درآمد کمی بهبود یافته است. ادامه رکود اقتصادی جهانی این شرکت برای بهبود سودآوری خود، بر فروش دستگاه های رده بالای خود مانند گلکسی اس 23، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 تمرکز کرده است. شبکه‌های سامسونگ که تجهیزات زیرساخت‌های مخابراتی را به فروش می‌رساند نیز به خوبی عمل کرد و در ترکیب با Samsung MX، عملکردی را ایجاد کرد. سود 3.3 تریلیون KRW (2.44 میلیارد دلار). این یک افزایش جزئی در مقایسه با اعداد (3.2 تریلیون KRW) از سه ماهه دوم 2023 است.

نمایشگر سامسونگ که پنل‌های OLED را برای گوشی‌های هوشمند و تلویزیون می‌فروشد، سود بامپر را در سه ماهه سوم 2023. میلیون ها پنل OLED پیشرو در صنعت را برای سری آیفون 15 فروخت و سود عملیاتی 1.94 تریلیون KRW (1.43 میلیارد دلار) داشت. این دومین بهترین ارقام فصلی برای این بخش در سه سال گذشته است.

زمان های خوبی برای سامسونگ در پیش است

Samsung Foundry 3nm Semiconductor Chip Wafer

از آنجایی که تخمین می‌رود فروش گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های نیمه‌رسانا در سه ماهه آینده بهبود یابد، سامسونگ احتمالاً درآمد و سود بیشتری را گزارش خواهد کرد. Samsung Foundry که یک تولید کننده تراشه قراردادی است، شروع به جذب مشتریان بیشتری کرده است و این به درآمد این شرکت در ماه های آینده اضافه می کند. با این حال، سامسونگ گفت برخی از شرایط چالش برانگیز اقتصاد کلان ممکن است در آینده نزدیک ادامه داشته باشد.

Samsung Exynos 2400 Processor Chip

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی اس 24 را در سه ماهه اول 2024 و اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را در سال آینده عرضه کند. با پردازنده‌های دو منبعی این شرکت برای Galaxy S24 (Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3)، سودآوری آن می‌تواند در سال آینده بهبود یابد. این شرکت کره جنوبی همچنین اعلام کرد که به زودی اولین لپ تاپ خود را بر اساس تراشه Snapdragon X Elite که هفته گذشته رونمایی شد، عرضه خواهد کرد.

منبع: sammobile

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا