پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

تراشه بعدی Tensor گوگل نیز ممکن است توسط سامسونگ ساخته شود

به خوبی شناخته شده است که سامسونگ به Google کمک کرد توسعه دهد و پردازنده های Tensor را برای دستگاه های پیکسل بسازید. تلفن‌های Pixel امسال— Pixel 8 و Pixel 8 Pro—دارای چیپست Tensor G3 هستند که از مودم 5G سامسونگ استفاده می کند و توسط Samsung Foundry ساخته شده است. شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه ممکن است گوگل برای نسل بعدی پردازنده های Tensor خود به TSMC روی آورد. با این حال، اکنون گزارش شده است که این واقعیت ندارد.

Samsung Foundry پردازنده Tensor G4 را با استفاده از فرآیند 4 نانومتری می‌سازد

طبق گزارش‌های کره جنوبی، Samsung Foundry قراردادی برای ساخت پردازنده Tensor G4 دریافت کرده است. این چیپست در گوشی‌های پیکسل سال آینده استفاده خواهد شد: Pixel 9، Pixel 9 Pro و Pixel Fold 3. طبق گزارش‌ها، Tensor G4 با استفاده از فرآیند SF4P (نسل سوم 4 نانومتری)، که عملکرد و کارایی بهتری را در مقایسه با نسل دوم فرآیند 4 نانومتری چیپست Tensor G3 ارائه می دهد. در مقایسه، چیپست داخلی Exynos 2200 سامسونگ از SF4E (نسل اول 4 نانومتری). پردازنده Exynos 2400 آینده سامسونگ که در برخی از Galaxy S24 و Galaxy S24+ نیز از فرآیند SF4P استفاده می‌کنند.

شایعه می‌شود که Tensor G4 پیشرفت‌های جزئی نسبت به Tensor G3 داشته باشد. Tensor G3 نام رمز “Zuma” را داشت، در حالی که Tensor G4 طبق گزارش ها با کد “Zumo Pro” شناخته می شود. گفته می شود که Tensor G4 دارای یک CPU Cortex-X4 و تعداد نامعلومی از Cortex-A720 و Cortex-A520 CPU است. طبق گزارش ها، این پردازنده گرافیکی ARM Immortalis-G715 خواهد داشت. گوگل از TSMC می خواست این تراشه را بسازد، اما طبق گزارش ها، این معامله به دلیل بازده پایین شکست خورد، اما نمی توانیم بگوییم که این شایعات چقدر دقیق هستند.

این داستان پس از ویدیوی زیر ادامه دارد.

سامسونگ برای پیشرفته ترین فرآیندهای تراشه های نیمه هادی خود مشتریان بیشتری به دست می آورد. اخیراً، این شرکت تأیید کرد که ساخت تراشه های سرور 3 نانومتری برای فناوری AD را آغاز خواهد کرد. همچنین شایعه شده است که کوالکام سامسونگ فاندری را برای ساخت حداقل برخی از تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 4 خود انتخاب کرد. به نظر می رسد شرکت کره جنوبی به لطف استفاده از GAA (GAA) نسبت به TSMC در خانواده فرآیندهای 3 نانومتری خود پیشتاز است. Gate All Around) تکنولوژی طراحی ترانزیستور.

منبع: sammobile

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا