پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

انتظار می رود که مایکروسافت 28.9 میلیارد دلار مالیات معوقه به IRS بپردازد

مایکروسافت خود را در آب داغ با سازمان امور مالیاتی می‌بیند، با بدهی سرسام‌آور 28.9 میلیارد دلار مالیات معوقه، بدون هرگونه جریمه و بهره. . اما این داستان معمول فرار مالیاتی شما نیست. این حماسه ای است که تقریباً یک دهه طول می کشد. IRS استفاده مایکروسافت از “قیمت انتقالی” را مورد بررسی قرار داده است، یک تاکتیک رایج اما بحث برانگیز در بین شرکت های چند ملیتی برای تخصیص سود و هزینه بین شعب مختلف منطقه ای.

مایکروسافت قصد دارد با مقدار زیادی پولی که باید بپردازد به رقابت بپردازد

قیمت انتقال ذاتاً مبهم نیست. مایکروسافت ادعا می‌کند که صرفاً «ماهیت جهانی کسب‌وکارشان» را منعکس می‌کند و به شرکت‌های تابعه اجازه می‌دهد تا هزینه‌های توسعه مالکیت معنوی و در نتیجه سود را به اشتراک بگذارند. اما منتقدان استدلال می کنند که این روش اغلب برای بازی کردن سیستم مورد سوء استفاده قرار می گیرد. شرکت‌ها می‌توانند در کشورهایی که مالیات بالایی دارند، سود کمتری گزارش کنند و در نتیجه صورتحساب مالیاتی خود را کاهش دهند. در مورد مایکروسافت، تحقیقات یک دهه ای IRS به این نتیجه رسید که این غول فناوری مبلغ قابل توجهی در مالیات معوقه بدهکار است، به ویژه از سال 2004 تا 2013.

Microsoft

اما مایکروسافت این را دراز نمی کشد. اول از همه، این رقم 28.9 میلیارد دلار را به چالش می کشد و معتقد است که تغییرات اخیر در قوانین مالیاتی می تواند 10 میلیارد دلار از این مبلغ را کاهش دهد. این شرکت همچنین تاکید کرد که رویه‌های شرکتی آن از سال‌های تحت بررسی تکامل یافته است، به این معنی که این موضوع در این مرحله تقریباً تاریخی است.

اما تا تمام نشده است. مایکروسافت به صراحت اعلام کرده است که از تمام راه های موجود، از جمله راه های قانونی، برای به چالش کشیدن تصمیم IRS استفاده خواهد کرد. درخواست تجدیدنظر شرکت در داخل IRS ممکن است سالها طول بکشد، و اگر این مشکلات حل نشود، دادگاه میدان نبرد بعدی خواهد بود.

مرتبط:

(از طریق)

منبع : gizmochina

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا