پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
پایگاه دانش

گوگل یک تغییر بحث برانگیز در برنامه های افزودنی کروم را به تاخیر انداخت

Google Chrome logo on a blue background

Google در پایان سال 2020 استاندارد جدیدی را برای برنامه‌های افزودنی کروم معرفی کرد که به عنوان Manifest V3 شناخته می‌شود، که در بین همه محبوب نیست. اکنون این شرکت برنامه‌هایی را برای مسدود کردن برنامه‌های افزودنی که هنوز به‌روزرسانی نشده‌اند به تأخیر می‌اندازد.

Manifest V3 پلتفرم نرم‌افزار جدید برای برنامه‌های افزودنی Chrome است که سریع‌تر و سریع‌تر است. امن تر از پایه Manifest V2 قدیمی تر، اما مهاجرت بحث برانگیز بوده است. برخی از API ها حذف شدند و با جایگزین های کمتر مفید جایگزین شدند، که عمدتاً بر افزونه های مسدودکننده محتوا مانند منشا uBlock تأثیر می گذارد. و AdGuard. Google برنامه‌ریزی کرد تا در ژانویه ۲۰۲۳ برنامه‌های افزودنی Manifest V2 را خاموش کند، سپس این تغییر را برای همه (به استثنای سازمان‌های بزرگ) در اواسط سال ۲۰۲۳ ارائه کند.

Google اکنون بیانیه‌ای در گروه Google برای برنامه‌های افزودنی Chromium منتشر کرده است و توضیح می‌دهد که انتقال اکنون در حالت تعلیق است. در این اطلاعیه آمده است: «ما هر آزمایش ژانویه را برای غیرفعال کردن Manifest V2 در کانال‌های پیش‌انتشار کروم و تغییرات در نشان ویژه در فروشگاه وب Chrome به تعویق می‌اندازیم، و همچنین تمام نقاط عطف پایین‌دستی را ارزیابی می‌کنیم». این شرکت قصد دارد تا قبل از مارس 2023 یک جدول زمانی جدید آماده کند.

تأخیر به این معنی است که توسعه دهندگان برنامه افزودنی زمان بیشتری برای برنامه ریزی برای انتقال به Manifest V3 دارند. همچنین افزونه‌های زیادی در فروشگاه وب Chrome وجود دارد که هرگز به نسخه 3 به‌روزرسانی نمی‌شوند – یا به این دلیل که انتقال آنها بسیار دشوار است یا سازندگان اصلی دیگر روی آنها کار نمی‌کنند – که اکنون مدتی طولانی‌تر باقی خواهند ماند.

مایکروسافت همچنین در حال بررسی جدول زمانی خود برای پشتیبانی از Manifest V3 در مرورگر Edge است، که قبلاً برنامه‌ریزی شده بود تا عرضه Google را منعکس کند. موزیلا فایرفاکس هنوز در حال انجام است از افزودن پشتیبانی برای برنامه های افزودنی V3، و در حال حاضر برنامه ای برای حذف تدریجی افزونه های V2 ندارد.

منبع: Google، Microsoft

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا