پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آیفون

نحوه خاموش کردن موقعیت مکانی در آیفون [2023]

از حریم خصوصی خود محافظت کنید: اشتراک گذاری موقعیت مکانی را در آیفون خود غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن موقعیت مکانی در آیفون یک راه ساده برای محافظت از حریم خصوصی شما است.

مزیت غیرفعال کردن موقعیت مکانی این است که می تواند به افزایش عمر باتری آیفون شما کمک کند.

همچنین، با غیرفعال کردن آن، می‌توانید کنترل کنید که کدام برنامه‌ها به اطلاعات موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند.

با افزایش تعداد برنامه هایی که نیاز به دسترسی به داده های مکان دارند، کاربران آیفون ممکن است ناآگاهانه اطلاعات شخصی بیشتری از آنچه که تصور می کنند به اشتراک بگذارند. در حالی که ویژگی‌هایی مانند گوگل مپ و توصیه‌های مبتنی بر مکان در حال محبوب‌تر شدن هستند، استفاده بیش از حد از اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و امنیتی را افزایش می‌دهد.

با در نظر گرفتن وضعیت فعلی، اکثر کاربران آیفون موقعیت مکانی را با چندین برنامه در آیفون خود به اشتراک می گذارند. این برنامه ها عبارتند از Flipkart، Amazon، Zomato، Swiggy، اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی و حتی سایت های دوستیابی. اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با برنامه های شخص ثالث می تواند اطلاعات شخصی شما را در معرض خطر قرار دهد و شما را در برابر حملات سایبری و سایر تهدیدات آنلاین آسیب پذیر کند.

خوشبختانه، کاربران آیفون می‌توانند با محدود کردن یا غیرفعال کردن اشتراک‌گذاری مکان، کنترل داده‌های موقعیت مکانی خود را در دست بگیرند.

در این مقاله، گام به گام شما را با نحوه غیرفعال کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در آیفون آشنا می‌کنیم. چه بخواهید از حریم خصوصی خود محافظت کنید یا به سادگی دسترسی به داده های موقعیت مکانی خود را محدود کنید، این راهنمای جامع ما به شما کمک می کند تا کنترل کاملی بر داده های شخصی خود داشته باشید.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی در آیفون چیست؟

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در آیفون به فرآیندی اشاره دارد که توسط آن دستگاه شما اطلاعات موقعیت مکانی شما را با برنامه‌های شخص ثالث به اشتراک می‌گذارد. وقتی اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را فعال می‌کنید، برنامه‌ها می‌توانند از جی پی اس،وای فای، بلوتوث یا داده‌های تلفن همراه برای ردیابی موقعیت مکانی شما در زمان واقعی استفاده کنند. این می تواند برای اهداف مختلفی مفید باشد، مانند یافتن رستوران های اطراف، دریافت مسیرها، یا اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با دوستان و خانواده.

با این حال، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خطرات بالقوه‌ای برای حریم خصوصی و امنیت شما دارد. وقتی موقعیت مکانی خود را با برنامه‌ها به اشتراک می‌گذارید، آنها می‌توانند اطلاعات مربوط به حرکات، عادات و ترجیحات شما را جمع‌آوری و ذخیره کنند، که می‌تواند برای تبلیغات هدفمند استفاده شود یا حتی به شرکت‌های شخص ثالث فروخته شود. در برخی موارد، برنامه‌های مخرب می‌توانند از داده‌های موقعیت مکانی برای ردیابی هر حرکت شما استفاده کنند و به طور بالقوه امنیت شما را به خطر بیندازند.

علاوه بر این، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی می‌تواند باتری آیفون شما را نیز خالی کند، زیرا به ارتباط مداوم با GPS و سایر فناوری‌های ردیابی موقعیت مکانی نیاز دارد . این می‌تواند منجر به عمر باتری کوتاه‌تر و استفاده بیشتر از داده‌ها شود که در صورت داشتن بسته نت محدود می‌تواند پرهزینه باشد.

چگونه موقعیت مکانی را در آیفون خاموش کنیم؟

اگر می خواهید ردیابی موقعیت مکانی را در آیفون خود غیرفعال کنید، چندین مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید. برای غیرفعال کردن کامل موقعیت مکانی، فقط باید مراحل توضیح داده شده در زیر را دنبال کنید.

در پایان این راهنما، دقیقاً می‌دانید چگونه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را از طریق تنظیمات و برای برنامه‌ها یا سرویس‌های سیستمی خاص غیرفعال کنید.

1. از طریق تنظیمات، اشتراک‌گذاری مکان را خاموش کنید

در قسمت تنظیمات می توانید به راحتی اشتراک گذاری موقعیت مکانی را روشن و خاموش کنید یا مشخص کنید کدام برنامه ها به داده های موقعیت مکانی شما دسترسی دارند.

در این بخش، شما را با مراحل غیرفعال کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی از برنامه تنظیمات در آیفون آشنا می‌کنیم. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- اپلیکیشن Settings را در آیفون خود باز کنید.

2. به پایین بروید و روی Privacy & Security ضربه بزنید .

3. Location Services را انتخاب کنید .

4. سوئیچ سمت راست Location Services را در بالای صفحه خاموش کنید.

5. تأیید کنید که می‌خواهید اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را غیرفعال کنید، با ضربه زدن روی Turn Off هنگامی که پنجره پاپ آپ ظاهر می‌شود. با این کار خدمات موقعیت مکانی برای همه برنامه های آیفون شما غیرفعال می شود.

2. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را برای برنامه‌ های خاص خاموش کنید

اشتراک گذاری موقعیت مکانی با اپلیکیشن برای دریافت خدمات بهتر مهم است. با اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود، می توانیم راحتی خود را افزایش دهیم و تجربه کاربری خود را بهبود بخشیم.

این امر به ویژه زمانی راحت است که از یک برنامه تحویل مواد غذایی، یک برنامه تجارت الکترونیک یا یک برنامه شرکت حمل و نقل استفاده می کنیم. در این مورد، ممکن است برای ما مفید باشد که موقعیت مکانی خود را در زمان واقعی به اشتراک بگذاریم.

با این حال، می‌تواند برای حریم خصوصی و امنیت ما نیز خطر ایجاد کند. بنابراین، مهم است که بدانیم چگونه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را برای برخی برنامه‌ها غیرفعال کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات شخصی ما محافظت می‌شود.

1. Settings را اجرا کنید .

2. Privacy & Security را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

3. Location Services را انتخاب کنید.

4. در لیست برنامه هایی که درخواست دسترسی به موقعیت مکانی شما را داده اند، اسکرول کنید و به پایین صفحه بروید.

5. روی برنامه‌ای که می‌خواهید اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را برای آن غیرفعال کنید، ضربه بزنید.

6. برای غیرفعال کردن اشتراک‌گذاری مکان برای آن برنامه، Never را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید!

در سیستم عامل 
iOS 14 ، اپل چهار گزینه تنظیمات مختلف مربوط به خدمات مکان را ارائه می دهد. 
این گزینه ها عبارتند از:

Always: اگر این گزینه را انتخاب کنید، برنامه در صورت نیاز به خدمات مکان دسترسی دائمی خواهد داشت.
While Using the App : این گزینه به برنامه اجازه می دهد تا به موقعیت مکانی شما فقط زمانی که در حال استفاده است یا در برگه ها باز است دسترسی داشته باشد.
Ask Next Time or When I Share : این گزینه از کاربر می خواهد که هر بار که برنامه را باز می کند اجازه دهد یا دسترسی به خدمات مکان را رد کند. 
این تنظیم سه گزینه را ارائه می دهد: یک بار مجاز کردن (allow once)، در حین استفاده مجاز (allow while using یا مجاز نبودن (do not allow).
Never: این گزینه تضمین می کند که برنامه های انتخاب شده هرگز نمی توانند خدمات مکان را ردیابی کنند.

3. موقعیت مکانی را برای خدمات سیستم خاموش کنید

Turn off Location for System Services یک ویژگی در آیفون است که به کاربران امکان می دهد کنترل کنند کدام سرویس های سیستم می توانند به اطلاعات موقعیت مکانی دستگاه خود دسترسی داشته باشند. با غیرفعال کردن این ویژگی، کاربران می‌توانند میزان داده‌های مکان اشتراک‌گذاری شده با اپل و سایر برنامه‌ها را محدود کنند، که می‌تواند به محافظت در برابر سوء استفاده از داده‌ها کمک کند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

1. برنامه Settings را باز کنید .

2. به پایین بروید و روی Privacy & Security ضربه بزنید .

3. روی Location Services ضربه بزنید .

4. به پایین صفحه بروید و روی System Services ضربه بزنید .

5. هر سرویس سیستمی را که نمی خواهید از داده های موقعیت مکانی شما استفاده کند، خاموش کنید.

6. هنگامی که از شما خواسته شد، انتخاب خود را با ضربه زدن روی Turn Off تأیید کنید .

توجه!

اگر ویژگی Find My iPhone را غیرفعال کنید 
و همه سرویس‌های سیستم را خاموش کنید، به دلایل امنیتی، رمز عبور Apple ID شما ظاهر می‌شود. 
پس از وارد کردن رمز عبور و کلیک بر روی دکمه “Turn Off” در گوشه سمت راست بالا، مکان خدمات سیستم “Find My iPhone” خاموش خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که برخی از خدمات ممکن است نیاز به موقعیت مکانی شما داشته باشند تا به درستی کار کند، بنابراین در انتخاب خدماتی که باید غیرفعال کنید مراقب باشید.

نکات حرفه ای:

برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما با دوستان و خانواده، «Share my location» را در برنامه Find My غیرفعال کنید.
دسترسی به مکان را برای هر برنامه‌ای که استفاده نمی‌کنید یا به آن اعتماد ندارید لغو کنید.
با این مراحل اضافی، می توانید مطمئن شوید که اشتراک گذاری موقعیت مکانی آیفون شما به طور کامل خاموش است و از حریم خصوصی و امنیت شما محافظت می شود.

چگونه ببینیم کدام برنامه از داده های موقعیت مکانی ما استفاده می کند؟

بسیاری از برنامه‌ها برای عملکرد صحیح نیاز به دسترسی به سرویس مکان آیفون شما دارند، اما فکر کردن به اینکه کدام برنامه‌ها به داده‌های موقعیت مکانی شما دسترسی دارند می‌تواند نگران‌کننده باشد. خوشبختانه، شما به راحتی می توانید از آیفون خود برای بررسی اینکه کدام برنامه ها در حال حاضر از سرویس موقعیت مکانی شما استفاده می کنند استفاده کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای انجام این کار انجام دهید.

1. به برنامه Settings بروید .

2. روی Privacy & Security ضربه بزنید .

3. Location Services را انتخاب کنید .

4. لیستی از برنامه هایی که به داده های موقعیت مکانی شما دسترسی دارند نمایش داده می شود.

5. برنامه هایی که در حال حاضر از سرویس موقعیت مکانی شما استفاده می کنند یک نماد فلش کوچک در کنار نام خود دارند.

سه نوع نماد پیکان وجود دارد که می توانند در کنار نام برنامه در تنظیمات Location Services در آیفون ظاهر شوند:

یک فلش بنفش رو به بالا: فلش بنفش نشان می دهد که برنامه در حال حاضر از مکان شما استفاده می کند یا اخیراً به مکان شما دسترسی پیدا کرده است.

یک فلش بنفش توخالی به سمت بالا: یک فلش توخالی با طرح کلی بنفش به این معنی است که برنامه می تواند تحت شرایط خاصی به مکان شما دسترسی داشته باشد.

یک فلش خاکستری رو به بالا: فلش خاکستری به این معنی است که برنامه در 24 ساعت گذشته به مکان شما دسترسی داشته است.

چگونه اشتراک گذاری موقعیت مکانی را در آیفون مدیریت کنیم؟

مدیریت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در آیفون شامل کنترل برنامه‌ها و افراد است که به داده‌های موقعیت مکانی شما دسترسی دارند. در اینجا چند راه برای مدیریت اشتراک گذاری موقعیت مکانی در آیفون آورده شده است.

1. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را برای برنامه‌های فردی مدیریت کنید

می توانید اشتراک گذاری موقعیت مکانی را برای هر برنامه به صورت جداگانه در قسمت خدمات موقعیت مکانی تنظیمات آیفون فعال یا غیرفعال کنید. این به شما امکان می‌دهد اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را به برنامه‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارید یا به اطلاعات مکان نیاز دارید محدود کنید.

2. مکان را با افراد خاص به اشتراک بگذارید

می توانید مکان خود را از طریق برنامه My Search app با افراد خاصی به اشتراک بگذارید. این ویژگی به شما امکان می دهد مکان خود را به صورت بلادرنگ با مخاطبین انتخاب شده برای مدت زمان مشخص یا نامحدود به اشتراک بگذارید.

3. از برنامه های اشتراک گذاری موقعیت مکانی هوشمندانه استفاده کنید

اگر باید از برنامه‌ای استفاده کنید که به اشتراک‌گذاری مکان نیاز دارد، حتماً خط‌مشی رازداری و شرایط خدمات برنامه را بخوانید تا متوجه شوید که آنها چگونه از داده‌های موقعیت مکانی شما استفاده می‌کنند. برنامه‌هایی را در نظر بگیرید که دارای ویژگی‌های حریم خصوصی هستند، مانند توانایی محدود کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به شعاع خاصی یا استفاده از نام مستعار به جای نام واقعی شما.

4. بررسی کنید کدام برنامه ها به مکان شما دسترسی دارند

به طور دوره ای بخش Location Services را در تنظیمات آیفون خود بررسی کنید تا ببینید کدام برنامه ها به داده های موقعیت مکانی شما دسترسی دارند. همچنین می‌توانید با اسکرول کردن تا آخر صفحه «Location Services»، بررسی کنید که کدام برنامه‌ها اخیراً از موقعیت مکانی شما استفاده کرده‌اند.

5. ویژگی های مبتنی بر مکان را غیرفعال کنید

برخی از ویژگی‌های آیفون، مانند مکان‌های مهم، ممکن است به جمع‌آوری و استفاده از داده‌های موقعیت مکانی شما ادامه دهند، حتی اگر اشتراک‌گذاری مکان را برای برنامه‌ها غیرفعال کرده باشید. برای غیرفعال کردن این ویژگی‌ها، به بخش «Privacy» در تنظیمات آیفون بروید و «Location Services» را انتخاب کنید و سپس به «System Services» بروید.

با غیرفعال کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، از حریم خصوصی خود محافظت کنید

اشتراک گذاری موقعیت مکانی می تواند یک ویژگی مفید در آیفون باشد، اما مهم است که از خطرات احتمالی برای حریم خصوصی و امنیت خود آگاه باشید. با به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود، ممکن است ناآگاهانه اطلاعات شخصی را در اختیار برنامه ها و شرکت هایی قرار دهید که می توانند از آن برای تبلیغات هدفمند استفاده کنند یا حتی آن را به فروشندگان شخص ثالث بفروشند.

مدیریت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در آیفون بسیار مهم است. می‌توانید اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را به برنامه‌ها و افراد خاص محدود کنید، از برنامه‌های اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی هوشمندانه استفاده کنید، به طور مرتب بررسی کنید که کدام برنامه‌ها به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند و ویژگی‌های مبتنی بر مکان را غیرفعال کنید.

در نهایت، مدیریت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در آیفون شما در مورد کنترل حریم خصوصی شما و اطمینان از اینکه داده‌های موقعیت مکانی شما فقط با افرادی که به آنها اعتماد دارید به اشتراک گذاشته می‌شود. با هوشیاری و فعال بودن، می توانید از مزایای اشتراک گذاری موقعیت مکانی بهره ببرید و در عین حال خطرات احتمالی را به حداقل برسانید.

سوالات متداول درباره خاموش کردن موقعیت مکانی در آیفون

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا