پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آیفون

حل مشکل کم شدن خودکار صدای آیفون + آموزش تصویری

Attention-Aware، Reduce Loud Sounds و فشردن تصادفی دکمه ها همگی می توانند باعث کاهش خودکار صدای آیفون شما شوند.

برای رفع این مشکل، می‌توانید ویژگی‌های Attention-Aware را غیرفعال کنید، قابلیت تغییر صدا با دکمه‌ها را غیرفعال کنید و Reduce Loud Sounds را غیرفعال کنید.

اگر مشکل برطرف نشد، بلوتوث را غیرفعال کنید، فوکوس را خاموش کنید و آیفون خود را ریستارت کنید. اگر همه چیز شکست خورد، با پشتیبانی مشتری اپل تماس بگیرید.

آیا آیفون شما به طور خودکار صدای موسیقی، ویدیو یا آهنگ زنگ را کاهش می دهد؟ نگران نباشید؛ می‌توانید با خاموش کردن ویژگی‌های iOS مانند Attention Aware، Reduce Loud Sounds و عیب‌یابی بیشتر، آن را حل کنید. در اینجا نحوه رفع کاهش خودکار صدا در آیفون خود آورده شده است.

چرا صدای آیفون شما به صورت خودکار کاهش می یابد؟

آیفون شما ممکن است به دلایل مختلف، از جمله:

  • توجه Aware فعال است و باعث می شود صدای زنگ هنگام نگاه کردن به آیفون کاهش یابد.
  • هنگام استفاده از هدفون برای محافظت از شنوایی، دستگاه تنظیم شده است تا “صدای بلند” را کاهش دهد.
  • کلیدهای میزان صدا به طور ناخواسته فشار داده می شوند و صدا را پایین می آورند.
  • آیفون شما حالت Do Not Disturb یا Focus را به صورت خودکار فعال می کند.
  • دکمه ولوم آسیب دیده یا ورود مایع باعث کاهش صدا می شود.

چگونه از کاهش صدای آیفون خود به خود جلوگیری کنیم؟

با خاموش کردن ویژگی‌های iOS که بر دستگاه و تغییرات مربوطه تأثیر می‌گذارند، شروع می‌کنیم. اینها راه‌حل‌های ایده‌آلی هستند زیرا مبتنی بر نرم‌افزار هستند و به راحتی می‌توان بر اساس آنها عمل کرد (و اگر کار می‌کنند، به این معنی است که هیچ مشکل فیزیکی یا آسیبی به تلفن شما وارد نشده است).

غیرفعال کردن “Attention-Aware”

ویژگی‌ Attention-Aware در آیفون برای تشخیص این هست که آیا به دستگاه توجه می‌کنید یا خیر. وقتی به صفحه نگاه می‌کنید، صدای زنگ‌ و سایر هشدارها را کاهش می‌دهد. و هنگامی که فکر می کند شما نیستید، نمایشگر به طور خودکار کم نور می شود تا در باتری صرفه جویی شود.

بنابراین، اگر متوجه کاهش صدای زنگ آیفون خود شدید، ممکن است Attention-Aware به طور خودکار آن را در پس‌زمینه کاهش دهد. در اینجا نحوه خاموش کردن آن آورده شده است.

ابتدا “Settings” را در آیفون خود باز کنید.

روی «Face ID & Passcode» ضربه بزنید. رمز عبور آیفون خود را برای دسترسی وارد کنید.

به پایین بروید و «Attention-Aware Features» را غیرفعال کنید.

“Change with Buttons” را خاموش کنید

iOS به طور پیش فرض تنظیم شده است که صدای زنگ را با کلیدها تغییر دهد. و فشار دادن آنها به طور تصادفی در جیب یا کیف شما می تواند صدای زنگ را قطع یا کاهش دهد. برای جلوگیری از از دست دادن تماس‌ها، تغییر با دکمه‌ها را در تنظیمات به شرح زیر غیرفعال کنید:

“Settings” را در آیفون خود باز کنید، سپس به پایین بروید و “Sounds & Haptics” را انتخاب کنید.

سوئیچ “Change with Buttons” را خاموش کنید.

خودشه. دکمه‌های میزان صدا دیگر بر میزان صدای زنگ‌ها و هشدارها تأثیر نمی‌گذارند. اگر مشکل شما حل نشد، همیشه می توانید آن را دوباره فعال کنید.

غیرفعال کردن “Reduce Loud Sounds”

ویژگی Reduce Loud Sounds در آیفون‌ به‌طور خودکار میزان صدا را در هنگام پخش، اگر از یک سطح مشخصی فراتر رود، (مخصوصا شنیدن موزیک با هدفون) کاهش می‌دهد.

در حالی که هدف محافظت از شنوایی شما در برابر آسیب دیدن از صداهای بلند است، آیفون شما ممکن است بیش از حد ساکت شود زیرا هنگام گوش دادن به موسیقی با هدفون به طور خودکار صدا را کاهش می دهد. در اینجا نحوه خاموش کردن آن آورده شده است:

در آیفون خود به Settings > Sounds & Haptics بروید.

در اینجا، روی «Headphone Safety» ضربه بزنید.

سوئیچ «Reduce Loud Sounds» را خاموش کنید.

بلوتوث را خاموش یا دستگاه ها را قطع کنید

گاهی اوقات، تغییرات صدا ممکن است از طریق دستگاه های بلوتوث متصل به آیفون شما نیز اتفاق بیفتد. اگر بلندگوهای بی‌سیمی که متصل کرده‌اید دارای کنترل‌های فیزیکی صدا هستند، شخصی می‌تواند از آنها برای کاهش صدا استفاده کند.

به همین ترتیب، اگر بلندگوهای آیفون خود به ایرپادهای مجاور یا هر دستگاه صوتی بی‌سیم دیگری مانند هدفون یا استریو خودرو متصل باشند، صدایی از آن نمی‌شنوید.

بنابراین، بلوتوث را خاموش کنید و ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. انگشت خود را از گوشه سمت راست بالا بکشید تا Control Center در آیفون شما باز شود و برای غیرفعال کردن آن، روی نماد “Bluetooth” ضربه بزنید. باید از آبی به سفید تبدیل شود.

بلوتوث را از مرکز کنترل خاموش کنید

اگر آیفون شما همچنان به دستگاه بلوتوثی متصل می‌شود که نمی‌شناسید، به «Bluetooth» < «Settings» > بروید و روی «i» در کنار دستگاه متصل ضربه بزنید.

روی «Forget This Device» ضربه بزنید.

در نهایت برای تایید، روی “Forget Device” ضربه بزنید.

حالت فوکوس را خاموش کنید (و ببینید آیا برنامه ریزی شده است)

Focus Mode یک ویژگی iOS است که برای کاهش حواس‌پرتی طراحی شده و به شما کمک می‌کند روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز کنید. وقتی فعال باشد، به طور موقت اعلان‌ها و سایر هشدارها را در دستگاه خاموش می‌کند.

اگر آیفون شما در زمان خاصی از روز یا مکان‌های خاصی بی‌صدا می‌شود یا به‌طور تصادفی زنگ نمی‌زند، حالت فوکوس می‌تواند مقصر باشد. ممکن است به طور تصادفی آن را فعال کرده باشید، یک برنامه زمانی ایجاد کرده باشید یا فعالسازی هوشمند را روشن کرده باشید.

هنگامی که فوکوس فعال است، نماد آن در نوار وضعیت و صفحه قفل ظاهر می شود. در اینجا نحوه خاموش کردن آن در آیفون آورده شده است:

“Settings” را در آیفون خود باز کنید.

روی “Focus” کلیک کنید.

در اینجا، می‌توانید همه حالت‌های فوکوس موجود را مشاهده و مدیریت کنید: «Do Not Disturb»، «Personal»، «Sleep» و «Work».

روی “Smart Activation” کلیک کنید.

برای جلوگیری از روشن شدن خودکار حالت فوکوس بر اساس موقعیت مکانی، استفاده از برنامه و موارد دیگر، «Smart Activation» را خاموش کنید.

به همین ترتیب، روی «Work» ضربه بزنید و «Automation» را غیرفعال کنید تا از خاموش شدن آیفون تان در زمان رسیدن به محل کار جلوگیری کنید.

این کار از روشن شدن خودکار حالت فوکوس بر اساس زمان روز یا مکان فعلی شما جلوگیری می کند. همچنین می‌توانید فوکوس را از طریق مرکز کنترل غیرفعال کنید: از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید تا مرکز کنترل باز شود و روی دکمه «Focus» ضربه بزنید تا خاموش شود.

هنگام پخش موسیقی، صدای آیفون به طور تصادفی کاهش می یابد؟

اگر هنگام تماشای ویدیو یا گوش دادن به موسیقی، صدای آیفون شما به‌طور تصادفی برای یک یا دو ثانیه کاهش پیدا می‌کند، به احتمال زیاد اعلان‌های برنامه هستند . آیفون‌ها طوری طراحی شده‌اند که به‌طور موقت صدا را کاهش می‌دهند تا به شما کمک کنند هشدارهای صوتی پیام‌ها، برنامه‌ها و بازی‌ها را بشنوید.

برای تجربه رسانه ای بدون وقفه، توصیه می کنم آیفون را از طریق Silent Switch خاموش کنید. اگر اعلان‌های مکرری از یک برنامه خاص دریافت می‌کنید، ابتدا به تنظیمات > (app name) بروید.

روی “Notifications” کلیک کنید.

سوئیچ «Sounds» را خاموش کنید.

این اعلان‌ها را حفظ می‌کند اما هشدارهای صوتی همراه با آنها را خاموش می‌کند و کاهش صدا را برطرف می‌کند.

آیفون خود را ریستارت کنید

راه اندازی مجدد آیفون ممکن است هر گونه اشکال یا اشکال موقتی را که در iOS یا نرم افزار شخص ثالث ایجاد شده است برطرف کند. برای راه اندازی مجدد آیفون، سیری را فعال کنید، بگویید «restart my iPhone» و زمانی که از شما خواسته شد تأیید کنید.

از طرف دیگر، در آیفون‌های دارای Face ID، دکمه Side و هر یک از کلیدهای تنظیم صدا را فشار داده و نگه دارید و برای خاموش کردن بلغزانید. در حالی که برای آیفون های دارای تاچ آی دی، دکمه Side را فشار داده و نگه دارید و نوار لغزنده را بکشید تا خاموش شود. سپس می توانید با فشار دادن طولانی کلید Side، آیفون را دوباره راه اندازی کنید.

تنظیمات را بازنشانی کنید

اگر نمی توانید بفهمید که چه چیزی باعث تغییرات غیرطبیعی صدا در آیفون شما می شود، بهتر است آن را بازنشانی کنید (فقط تنظیمات، فایل ها و برنامه های خود را دست نخورده باقی بگذارید). برای بازنشانی تمام تنظیمات آیفون به تنظیمات کارخانه، مراحل زیر را دنبال کنید :

تنظیمات را در آیفون خود باز کنید. روی «General» ضربه بزنید.

سپس روی «Transfer or Reset iPhone» کلیک کنید.

روی «Reset» ضربه بزنید.

“Reset All Settings” را انتخاب کنید.

برای تایید رمز عبور آیفون خود را وارد کنید. آیفون شما تمام تنظیمات سفارشی شده را حذف می کند و آنها را به مقادیر پیش فرض باز می گرداند، از جمله صداها و آهنگ های زنگ، تنظیمات برگزیده نمایش و تنظیمات شبکه.

هیچ چیز کار نمی کند؟ با پشتیبانی مشتری اپل تماس بگیرید

اگر هیچ چیز کار نمی کند و سطح صدا آیفون شما به خودی خود نوسان می کند، توصیه می کنیم از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و بازنشانی کامل به تنظیمات کارخانه انجام دهید. با این حال، اگر این امکان وجود ندارد یا مطمئن نیستید که از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، بهتر است با پشتیبانی مشتری اپل تماس بگیرید و آیفون خود را بررسی و پیشنهادات آنها برای حل مشکل را اجرا کنید.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا