پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
شبکه های اجتماعی

حراج نام های کاربری (Username) تلگرام شروع شد!

همانطور که دورف چند وقت پیش گفته بود، زمان آغاز فروش نام های کاربری تلگرام حالا فرا رسیده و این فروش از طریق حراجی انجام می شود و آیدی بعد از اتمام مهلت حراجی، به بالاترین پیشنهاد دهنده خواهد رسید.

این حراجی روی پلتفرم Fragment.com انجام می شود که خریداران باید پیشنهاد خریدشان را با استفاده از رمزارز TON پرداخت کنند و در نهایت ایدی ها به صورت یک NFT روی بلاکچین TON به کیف پول رمزارز خریدار نهایی منتقل خواهند شد.

در حال حاضر تلگرام فقط ایدی هایی که حرف اول آن ها بین A تا H هست را در حراجی قرار داده که مهلت خرید آن ها حدود 6 روز هست و

بقیه ایدی ها به مرور زمان و طی یک سال اینده به این پلتفرم اضافه خواهند شد.

نام های کاربری 4 حرفی (که تا بحال فقط در انحصار تلگرام بودن مثل @bank) با حداقل پیشنهاد خرید 10 هزار TON (معادل 18 هزار دلار) حراج می شوند و

آیدی های 5 حرف به بالا (که ایدی هایی که تلگرام چند وقت پیش از کاربران تصاحب کرده جزوشان هستند) با حداقل پیشنهاد خرید 500 تون (معادل 960 دلار) ارائه شده اند.

در صفحه اول این سایت بالاترین پیشنهادهای خرید جاری را می توانید ببینید که بالاترین پیشنهاد فعلا متعلق به ایدی @Casino با بیش از 37 هزار تون هست.

با کلیک روی هر ایدی هم بالاترین پیشنهاد، تاریخچه پیشنهادات و زمان اتمام حراجی ذکر شده که با اتمام این زمان، ایدی به طور خودکار به بالاترین پیشنهاد دهنده منتقل خواهد شد.

برای اینکه از موجود بودن ایدی مدنظرتون مطلع بشید، فقط کافیه در باکس سرچ ایدی مدنظرتون را وارد کنید و اینتر را بزنید. اگر جلوی اون برچسب available بود یعنی این ایدی در حال حاضر موجوده و می توان برای آن پیشنهاد خرید بدید.

برای دادن پیشنهاد خرید هم فقط کافیه کیف پول رمزارز TON یعنی Tonkeeper را نصب و معادل مقدار TON موردنیاز برای دادن پیشنهاد به آن منتقل کنید

سپس از طریق دکمه Connect در بالای سایت Fragment.com کیف پول را به این سایت متصل کنید و با انتخاب Place Bid پیشنهاد خرید را برای ایدی مدنظرتان ثبت کنید.

این حراجی مثل بقیه حراجی ها شرایط خاص خود را دارد، مثلا برای ایدی های 4 حرفی هر روزی که اون ایدی پیشنهاد خریدی نداشته باشد 150 تون از قیمتش کم می شود و برای ایدی های 5 حرفی به بالا این رقم معادل 12 تون برای هر روز تا پایان زمان حراجی هست.

اما اگر بازم پیشنهاد خریدی برای ایدی ها دریافت نشد، احتمالا تلگرام یا دوباره مهلت می دهد یا آن ها را طبق مکانیزمی که قبلا گفته بود دوباره ازاد می کند.

5/5 - (12 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

    1. سلام. بله این قابلیت اخیرا به پلتفرم حراجی Fragment.com اضافه شده و اکنون تمام کاربران امکان فروش یوزرنیم دارند :)

    1. روز بخیر
      توضیحات تکمیلی و نحوه فروش آیدی رو میتونید در اینجا بخونید اگر سوالی بود درخدمتم :)

  1. من کانالی داشتم ولی فعال نبود تلگرام آیدی منو برداشته و تو این حراجی گذاشته حالا مهلت حراجی تا کی هست؟ ایا اگه کسی نخرتش آیدی من آزاد میشه؟؟

    1. سلام . طبق گفته تلگرام آیدی هایی که خریداری نشه طی فرایندی آزادسازی میشه ولی نحوه آزاد کردن آیدی هنوز مشخص نیست!

  2. نمیشه که ، من الان چند تا آیدی تو تلگرامم ادد کردم این آیدیها رو توی سایت fragment میاره ولی موقع فروش میگه This username can’t be placed on auction at the moment.
    چند ساعت یا چند روز باید از ادد کردن اون آیدی به تلگراممون بگذره تا بتونیم بفروشیمش ؟

  3. سلام

    من چندین کانال در تلگرام داشتم با اسم های متفاوت ، خب مالک شون من بودم دیگه از دو یا سه سال پیش ،،

    خب حال چون من مالک و ایجاد کنندش هستم ، تلگرام میاد سر بخود از من میگیره میبره میذار حراجی ؟؟؟؟

    این که نقض حقوق کاربره ؟!!!

    1. سلام بله متاسفانه اخیرا تلگرام آیدی خیلی از کاربران را تصاحب کرد و از فروش آنها درآمد کسب کرد. با اینکه طرفدار این پیامرسان هستم ولی وقتی پای درآمد و منفعت درمیون باشه حتی شرکت هایی که ادعای حقوق کاربر رو میکنن همه چی رو فراموش میکنن!

    2. من برای تلگرام ارزش بیشتری نسبت به بقیه پیام رسان ها قائل بودم ،

      اگه این موضوع که می فرمایید صحت داشته باشه ، خدا وکیلی این کارشون که اصلن درست نیست. (ما به عنوان کاربرای تلگرام اومدیم ، کاربر تلگرام شدیم حالا 4 تا نام کاربری (که اونم خودشون اجازه ساختش رو به کاربران دادن) در اختیار شون باشه دیگه این چیز زیادیه)

      حالا اگه با رضایت طرفین (مالک و خریدار ) معامله ای انجام بشه و تلگرام هم در صدی رو به ازای کمیسیون دریافت کنه ، منطقی تر و درست تره (احترام به حقوق کاربر = افزایش محبوبیت بیشتر خودش میشه) و . . .

      اگه تومار اعتراضی همگانی چیزی باشه برای این موضوع لطفا شما ها که وارد ترین پیگیری کنید و اطلاع رسانی کنید .

      سپاس از شما.

  4. منم یه ایدی ۵ حرفی تلگرام دارم که این ایدی یه کلمه ی معنی دار هست کسی بتونه کمکم کنه برای فروشش از درصد فروشش بهش شیرینی میدم توافق میکنیم

    1. سلام و درود به شما دوست عزیز
      ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید :)

    1. سلام و درود به شما :)
      قیمت آیدی رو خودتون متناسب با محتوای کانال، عمر کانال و رند بودن انتخاب می کنید و قانون خاصی برای قیمت گذاری دقیق وجود نداره! بنابراین هر چقدر که تمایل دارید می توانید قیمت گذاری کنید. امیدوارم به درستی پاسخ شما را داده باشم .اگر سوال دیگری داشتید مطرح کنید حتما پاسخگوی شما هستیم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا