پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
شبکه های اجتماعی

نسخه 10.2 تلگرام منتشر شد: انقلابی در پاسخ ها، پیش نمایش لینک قابل تنظیم

نسخه 10.2 تلگرام منتشر شد در این آپدیت شاهد تعدادی ویژگی و قابلیت جدید از جمله تغییراتی در پاسخ (ریپلای)، تنظیمات لینک سفارشی، رنگ های شخصی و موارد دیگر هستیم.

قابلیت های نسخه 10.2 تلگرام در یک نگاه:

  • ریپلای و ارجاع به بخش خاصی از متن
  • تنظیم پیش نمایش لینک ها
  • تغییر رنگ اسم، پیش نمایش لینک ها و ریپلای ها
  • عقب و جلو کردن سریع استوری ها
  • قابلیت Syntax highlighting برای کدهای برنامه نویسی

اولین قابلیت امکان ریپلای کردن و ارجاع به بخش خاصی از پیام یا پست های کانال هست که به خصوص برای مطالب طولانی و چند بخشی می تواند کاربردی باشد. برای اینکه فقط کافیست متن مورد نظرتان از پست را انتخاب کنید و گزینه Quote را فشار دهید..

همچنین می توانید بخشی از متنی که می نویسید را هم به حالت Quote دربیارید تا از بقیه متن متمایز شده و مثلا برای کاربردی هایی مثل نقل قول کردن از آن استفاده کنید.

همچنین می توان در هنگام ریپلای زدن به پیامی، آن ریپلای را به چت دیگری فرستاد به طوری که مثلا بخشی از متن یکی از پست های کارینت را Quote کنید، گزینه Reply in Another Chat را بزنید، چت موردنظرتان را انتخاب کنید و بعد از آن متن خود را بنویسید. در این صورت طرف مقابل می توانید متنی که کوت کردید را ببیند و وقتی روی ان کلیک می کند به پست اصلی هدایت شود.

در آپدیت جدید، تلگرام پیش نمایش لینک ها را بهبود قابل توجهی داده و حالا نه تنها می توان اندازه عکس موجود در پیش نمایش را کوچک و بزرگ کرد، بلکه می توان مکان پیش نمایش لینک را به بالا یا پایین پیام منتقل کرد و حتی به طور دستی مشخص کرد که از بین لینک های موجود در پیام، پیش نمایش لینک برای کدام یکی از آن ها فعال شود.

کاربران پریمیوم حالا می توانند رنگ اسم، لینک ها و ریپلای های خود را تغییر و سفارشی سازی کنند تا به خصوص در گروه ها باعث متمایز شدن بیش از پیش آن ها از بقیه افراد شود. همچنین با انتخاب یک ایموجی ، آن ایموجی در پس زمینه ریپلای هایی که به آن ها می شود هم نمایش داد خواهد شد.

این بخش در قسمت Settings > Chat Settings > Change Name Color در دسترس هست.

این قابلیت برای کانال ها هم موجود است ولی نیاز به بوست سطح 5 دارد!

علاوه بر این حالا می توان با نگه داشتن انگشت روی صفحه و به چپ یا راست کشیدن آن، استوری های تلگرام را عقب جلو کرد و سریعتر به زمان موردنظر رسید. همچنین می توان دمای رنگ و شدت روشنایی را حین گرفتن عکس سلفی تنظیم کرد.

و در نهایت قابلیت Syntax highlighting برای کدهای برنامه نویسی حالا در نسخه موبایل و دسکتاپ تلگرام در دسترس هست و در هنگام نمایش کدهای برنامه نویسی، تلگرام به هر بخش از کد رنگ های مختلف می دهد تا خواندنش راحت تر شود.

نحوه فعال کردن این قابلیت بدین صورت هست:

```language 
YOUR_CODE

دانلود و یا بروزرسانی تلگرام به نسخه 10.2

Telegram
Telegram
Developer: Telegram FZ-LLC
Price: Free
‎Telegram Messenger
‎Telegram Messenger
Developer: Telegram FZ-LLC
Price: Free+
5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا