پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

بررسی مدل های مختلف هود آشپزخانه

هود آشپزخانه از وسایل اصلی در هر آشپزخانه است که با استفاده از آن می‌توان جریان هوا در هنگام پخت غذا را تازه و تهویه کرد. قبل از خرید این وسیله خوب است ابتدا به  بررسی  مدل‌های  مختلف  هود  آشپزخانه  و مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها بپردازید تا یک خرید باکیفیت و متناسب با نیاز خود داشته‌باشید. همچنین سرویس، نگهداری و تعمیر هود آشپزخانه نیز مورد دیگریست که باید هنگام خرید به آن توجه ویژه داشت.

 

تعمیر هود آشپزخانه

شما برای تهیه یک هود خوب و باکیفیت که بوی نامطبوع هنگام پخت‌وپز در آشپزخانه را تهویه کند نیاز دارید که به فروشگاهی معتبر و باسابقه که در زمینه خرید و فروش انواع هود آشپزخانه فعالیت دارد، مراجعه کنید.

در این مقاله قصد داریم مدل‌های مختلف هود آشپزخانه را به شما معرفی کنیم. هم‌چنین درباره مزایا و معایب هر کدام از مدل‌های مختلف این دستگاه صحبت کنیم تا در نهایت بتوانید یک خرید خوب و متناسب با نیاز خود داشته‌باشید.

مزایای استفاده از هود آشپزخانه چیست؟

می‌دانید که مهم‌ترین دلیل استفاده از هود این است که به کمک آن می‌توان جریان هوا در آشپزخانه را تهویه کرد. باوجود این‌که این وسیله انواع و مدل‌های متنوعی دارد اما کارکرد همه‌ی آن‌ها مشابه است و هوای اطراف گاز را به محیط بیرون خانه می‌برند.

یکی دیگر از مهم‌ترین کارکردهای این وسیله این است که اجازه نمی‌دهد ذرات چربی غذا به دیوار و کاشی‌های آشپزخانه بچسبد و آن را به سمت بالای اجاق می‌فرستد. این اتفاق به این دلیل است که هود دارای یک‌سری فیلتر و فن است که وقتی روشن می‌شوند بخار و چربی غذا را به داخل هود می‌برند و به خارج از خانه هدایت می‌کنند.

انواع هود آشپزخانه

در  بررسی مدل‌های مختلف هود آشپزخانه  می‌توان به 6 مدل کلی و رایج رسید. درست است که کارکرد انواع هود به هم شباهت دارد اما در رنگ، جنس، بدنه، شکل ظاهری و داخلی با هم تفاوت‌های زیادی دارند. البته این وسیله برند خارجی و داخلی آن هم با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارد. هود آشپزخانه از بر اساس شکل ظاهری و محل قرارگیری شامل مدل‌های زیر است:

هود زیرکابینتی

این نوع هود از قدیم تا امروز  طرفداران زیادی در بازار داشته‌است. این مدل هود جز هودهای توکار محسوب می‌شود و بالای اجاق گاز و زیر کابینت نصب می‌شود و چون لوله خروجی هوای آن داخل کابینت می‌رود ظاهر بهتری دارد. به دلیل شکل ظاهری ساده به آن هود ساده نیز می‌گویند. دلیل این‌که افراد زیادی علاقه به تهیه این وسیله دارد قیمت مناسب و جاگیر نبودن آن است. البته با به بازار آمدن هودهای مدرن که طراحی‌های شیک‌تر و مدرن‌تری دارند رفته رفته از طرفداران این هود کم شده‌است.

تعمیرات و نگهداری هود آشپزخانه

از جمله مزایای این نوع هود می‌توان به قیمت به‌صرفه آن، سازگاری با دکوراسیون آشپزخانه، نصب آسان و راحت آن اشاره کرد. البته این وسیله معایبی هم دارد که عبارت است از طراحی و ظاهر ساده و ابتدایی، قدرت مکش پایین نسبت به مدل‌های جدیدتر، قابل شست‌وشو نبودن فیلترهای هود.

هود مورب

این نوع هود را می‌توان یکی از  زیباترین و مدرن‌ترین هودهای آشپزخانه در میان انواع مختلف این وسیله دانست و همین زیبایی باعث شده که طرفداران زیادی داشته‌باشد. برای ساخت این وسیله از شیشه یا تلفیق شیشه و استیل استفاده مس‌شود. این مدل را باید روی دیوار و در  فضای موجود میان کابینت‌های آشپزخانه نصب کرد.

از مزایای این مدل هود می‌توان به زیبایی ظاهری، قابل شست‌وشو بودن فیلترهای آن، عدم تولید صدای بلند در هنگام کار کردن، اشاره کرد. البته این هود معایبی چون کم بودن قدرت مکش دارد.

هود مخفی

این هود مانند اسمش با دیگر مدل‌های هود آشپزخانه تفاوت دارد. طوری این وسیله را طراحی کرده‌اند که در داخل کابینت نصب می‌شود به همین دلیل به آن هود مخفی می‌گویند. به دلیل قرارگرفتن آن در داخل کابینت بسیاری از افراد به دنبال تهیه این مدل هود آشپزخانه هستند چون معتقدند ظاهر شیکی به آشپزخانه می‌دهد.

هود مخفی مزایای زیادی دارد که تعدادی از این مزایا شامل قابل استفاده و مناسب بودن برای آشپزخانه‌های کوچک، پوشش دادن فضای بالای گاز به طور کامل، دادن نمای بهتر به آشپزخانه به دلیل مخفی بودن آن اشاره کرد.

این هود یک‌سری معایب هم دارد که مهم‌ترین آن تولید سروصدای بالا و مکش پایین است. البته در طراحی مدل‌های جدید آن سعی شده‌است که این مشکلات برطرف شود.

هود شومینه‌ای

هود شومینه‌ای هم قابلیت نصب بر دیوار را دارد که برخی به همین دلیل به آن هود دیواری هم می‌گویند. در ساخت بدنه این وسیله از شیشه و استیل استفاده می‌شود. اگر قصد  خرید و نصب این هود را دارید باید فضای بالای اجاق گاز خالی باشد و  در آن قسمت کابینت نباشد.

تعمیرکار در حال تعمیر هود آشپزخانه

از نکات مثبت خرید این مدل می‌توان به قیمت مناسب، سروصدای کم، مکش بالا، سنسور تشخیص دود اشاره کرد. البته معایبی چون بزرگ و جاگیر بودن دارد که نمی‌توان برای آشپزخانه‌های کوچک از آن استفاده کرد.

هود جزیره‌ای

چنان‌چه گاز رومیزی دارید این نوع هود می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. از نظر ظاهری با هود شومینه‌ای شباهت‌هایی دارد اما  در نحوه نصب و محل قرارگیری تفاوت‌هایی دارد، چون این هود بالای گاز صفحه‌ای قرار می‌گیرد و از جمله هودهای لوکس محسوب می‌شود.

از مزایای آن می‌توان ظاهر جذاب و لوکس، مکش بالا و پوشش کامل فضای بالای گاز اشاره کرد. البته عیب این مدل گران بودن آن است که ممکن است هر کسی نتواند آن را برای منزل خود تهیه کند.

هود تلسکوپی

یکی از جدیدترین هودهایی که به بازار عرضه شده‌است، هود تلسکوپی است که به آن هود آسانسوری هم می‌گویند. به دلیل طراحی خاص و متفاوتی که دارد لقب مدرن‌ترین هود را دارد. البته مشکل اصلی آن قیمت بالایی است که دارد و تناسب چندانی با کارایی که دارد، ندارد. اصلی‌ترین مزایای آن این است که فضای کمی می‌گیرد و طراحی آن مدرن است.

البته از عیوب آن هم می‌توان به مکش پایین، سخت بودن تمیزکردن این نوع هود، گران بودن آن اشاره کرد.

برای خرید یک هود آشپزخانه خوب چه‌کار باید کرد؟

باتوجه به کار مهمی که این وسیله در آشپزخانه برعهده دارد باید در هنگام خرید آن به موارد و عوامل مختلفی توجه کرد تا یک خرید خوب داشته‌باشید. عواملی که باید به آن توجه کنید فضای آشپزخانه، بودجه‌ای که می‌خواهید خرج کنید، انتظاراتی که از یک هود دارید، شکل ظاهری آن توجه کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا