پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزشکسب و کار

از 0 تا 100 بازسازی ساختمان + ترفندهای مهم و کاربردی

تغییر خانه و محل زندگی به یک معضل برای خانواده ها تبدیل شده است. شما برای خرید خانه جدید باید هزینه های خیلی زیادی را پرداخت کنید. بهترین راه حل بازسازی ساختمان با روش های اصولی است. در بازسازی داخل واحد مسکونی، تمام قسمت ها کاملا تعمیر شده و قابل تغییر هستند. بازسازی هزینه های خیلی کمتری دارد و می توانید سرمایه اولیه خود را حفظ کنید. تغییر فضای محیط خانه با سلیقه خودتان در بازسازی ممکن شده و خانه قدیمی به خانه مدرن تبدیل خواهد شد.

برای تعمیرات خانه باید از متخصصان طراحی دکوراسیون کمک بگیرید تا با توجه به شرایط سازه و سلیقه شما بهترین طرح را ارائه دهند. مجموعه شرکت طراحی معماری مهراز طراحان در این زمینه بهترین مشاور برای شما خواهد بود. خیلی راحت با مراجعه به این سایت می توانید با کارشناسان حرفه ای در زمینه طراحی مشورت کرده و از آن ها کمک بگیرید. مهراز طراحان در زمان خیلی کم و بدون اتلاف وقت بهترین طرح بازسازی را به شما پیشنهاد خواهد داد.

مهم ترین دلایل بازسازی ساختمان

بازسازی نما یا سایر قسمت های خانه برای تغییر ظاهر و رفع مشکلات موجود در ساختمان انجام می شود. به جای ساخت یک ساختمان جدید می توانید با تغییرات ساده خانه خود را مدرن تر از قبل کنید. کسانی که سرمایه کافی برای خرید خانه یا ساخت خانه جدید ندارند، باید از روش بازسازی استفاده کنند. تشخیص امکان بازسازی یک خانه خیلی قدیمی و فرسوده با مهندسان معمار است. در صورتی که پایه های اصلی و نگهدارنده ساختمان ضعیف شده و امکان ریزش داشته باشند، به هیچ وجه نمی توان بازسازی را انجام داد.

حتما از مشاوران خبره در بازسازی کمک بگیرید تا اشتباهات غیر اصولی را انجام ندهید. در ابتدا باید شرایط ساختمان کاملا بررسی شده و بعد از پیدا کردن ایرادها، کار تعمیرات شروع شود. دلایل زیادی وجود دارد که یک مالک تصمیم به بازسازی واحد خود می گیرد. یکی از مهم ترین دلایل بازسازی فرسودگی ساختمان است. ساختمان ها به مرور زمان فرسوده شده و از نظر مقاومت و زیبایی روی ساختمان تاثیر منفی دارد.

دلیل دیگری که افراد برای بازسازی خانه خود بیان می کنند، تعمیرات خانه و تغییر دکوراسیون است. افرادی که به دنبال تغییرات زیادی در خانه خود با توجه به سلیقه شخصی هستند، نسبت به بازسازی اقدام می کنند. در این روش نمای داخلی و خارجی ساختمان به طور کامل تغییر خواهد کرد. تغییراتی مثل کاغذ دیواری، کابینت آشپزخانه، تغییر سرامیک همگی در بازسازی انجام خواهند شد.

در برخی موارد دلیل بازسازی تغییر کاربری ساختمان است. برای تبدیل یک خانه به محیط اداری و تجاری باید تغییراتی در ساختمان انجام شود. در این مورد افراد با بازسازی ساختمان به صورت تجاری می توانند کاربرد ملک خود را تغییر بدهند. دلیل دیگر افزایش قیمت خانه است که با انجام تغییرات ظاهری می توانند آن را به قیمت بهتری در بازار بفروشند.

بازسازی داخلی واحد مسکونی
بازسازی داخلی واحد مسکونی

کدام بخش خانه قدیمی در بازسازی بررسی شود؟

اولین کار در بازسازی ساختمان توجه به نقاط مهم و حساس است. ابتدا باید بخش های کاربردی ساختمان از نظر میزان مقاومت و فرسودگی بررسی شوند. با پیدا کردن بخش های آسیب دیده، تمرکز بیشتری روی این بخش ها خواهید داشت. در بازسازی تنها به ظاهر ساختمان توجه نمی شود و مشکلات ساختمان هم به عنوان یک بخش مهم در نظر گرفته خواهد شد. اما در روش نوسازی تنها به دکوراسیون و سلایق اشخاص توجه خواهد شد.

با توجه به وسعت خانه باید بخش های اصلی مثل دیوارها کاملا بررسی شوند. پشت بام و سرویس های بهداشتی باید نشت آب نداشته باشند. بعد از بررسی ساختار، بخش های دکوراسیون مخصوصا در آشپزخانه که شامل کابینت و ظرفشویی است، باید بررسی شود. برای اقامت در یک خانه کلنگی یا قدیمی باید بخش های مهم آن در نظر گرفته شده که شامل:

  • بررسی شکستگی یا فرسودگی لوله کشی های ساختمان
  • سیستم های گرمایشی و سرمایشی خانه
  • میزان مقاومت و استحکام دیوار
  • نم دیوارها
  • کابینت های آشپزخانه و فرسودگی داخلی آن ها
  • بررسی سرویس بهداشتی
  • چک کردن شیرآلات مورد استفاده در ساختمان
  • شکستگی شیشه پنجره یا تعویض پنجره های قدیمی
  • خراب شدن کف پوش ها
  • نم گرفتگی بخش های انباری
  • نشتی در پشت بام خانه
  • ترک در قسمت های مختلف دیوار

با شناخت این بخش ها می توانید میزان تعمیرات ساختمان را حدس زده و مشکلات را خیلی سریع تر حل کنید. با مشخص شدن نیازهای ساختمان می توانید با توجه به اولویت خود و میزان بودجه ای که در نظر دارید، برخی از بخش ها را تعمیر و بازسازی کنید.

تغییرات جدید در خانه کلنگی و فرسوده
تغییرات جدید در خانه کلنگی و فرسوده

4 ترفند بازسازی خانه

ترفندهای خاص زیادی در زمینه بازسازی خانه وجود دارد و به شما کمک می کند کارهای خود را با سرعت و دقت بیشتری انجام بدهید. این ترفند ها شامل:

برجسته کردن برخی عناصر خانه قدیمی و حذف بقیه موارد

استفاده از طاقچه های خانه قدیمی می تواند یک دکوراسیون جذاب برای خانه های سبک کلاسیک باشد. البته تعداد زیاد طاقچه مناسب نیست و به جز یکی دو مورد بقیه را حذف کنید. از این طاقچه ها برای نگهداری وسایل با ارزش یا کتاب استفاده نمایید. طاقچه ها را با رنگ دلخواه و ترجیحا روشن رنگ آمیزی کنید. اگر ترک در این بخش ها وجود دارد، قبل از رنگ آمیزی باید ترک ها پر شوند.

بازسازی نمای ساختمان مسکونی
بازسازی نمای ساختمان مسکونی

حذف پنجره های اضافی یا اضافه کردن پنجره

تعداد زیاد پنجره در قسمت های مختلف خانه، می تواند آزاردهنده باشد. برای راحتی بیشتر می توانید همه پنجره ها را به صورت یک پنجره سرتاسری تغییر دهید. استفاده از پرده کمک می کند تا تناسب بهتری در دکوراسیون خانه به وجود بیاید. برعکس، بعضی از خانه ها دارای پنجره به تعداد کافی نیستند. در زمان بازسازی با توجه به شرایط دیوار، امکان اضافه کردن پنجره به خانه وجود دارد.

استفاده از بخش های قدیمی با کاربرد جدید

شما می توانید از بخش های مختلف خانه به سبک قدیمی استفاده کرده و کاربرد آن ها را تغییر بدهید. می توان محل شومینه قدیمی را به یک گلخانه و محل مناسب برای قرار دادن گلدان ها تغییر داد. با ایجاد خلاقیت در بازسازی قطعا هزینه خدمات بسیار کم تر شده و از هزینه اضافی صرف نظر خواهد شد.

استفاده از تمام فضای خانه

به فضاهای خالی در بخش های مختلف خانه توجه داشته باشید و به دنبال کاربردی کردن این فضاها باشید. بخش هایی مانند بالای کابینت در آشپزخانه یا فضای بالای قفسه کتاب می تواند محل مناسبی برای قرار دادن وسایل شما باشد. در بازسازی باید به این بخش ها توجه کرده و آن ها را برای کاربرد جدید آماده کنید.

بازسازی به سلیقه شخصی
بازسازی به سلیقه شخصی

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

با توجه به نوع سازه و تغییراتی که در آن انجام خواهد شد، هزینه بازسازی متغیر است. هزینه در زمان بازسازی یکی از نکات بسیار مهم است و باید به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه بود. بازسازی کل خانه یا بخش هایی از آن، میزان تعمیرات مورد نیاز در ساختمان، هزینه مصالح اولیه، نوع دکوراسیون مدنظر و غیره همگی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت هستند. مجموعه مهراز طراحان با کمترین هزینه کار بازسازی خانه شما را انجام خواهد داد. برای مشاوره و کمک گرفتن از متخصصان معماری با این مجموعه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا