پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
پایگاه دانش

5 مورد از رایج ترین اشتباهات فریلنسرها!

شغل فریلنسری تجربه متفاوتی برای هر فردی است. تبدیل شدن به یک فریلنسر می تواند یک مرحله هیجان انگیز و طاقت فرسا در زندگی شما باشد. فریلنسینگ به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر کار خود داشته باشید، فرصت های جدید را کشف کرده و آزادی و انعطاف پذیری بیشتری در برنامه خود داشته باشید.

بازار فریلنسرها روز به روز در حال رونق است. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، حدود 36 درصد از نیروی کار ایالات متحده در حال حاضر به عنوان فریلنسر مشغول کار هستند و پیش بینی می شود که تا سال 2027 این تعداد به بیش از نیمی از نیروی کار ایالات متحده افزایش یابد.

برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق، دریافت پروژه از مشتریان و کسب درآمد خوب نیاز به ابتکار، مهارت، خلاقیت و کار سخت دارید. در ابتدای کارتان ممکن است دچار اشتباهاتی شوید البته که این اشتباهات بخشی از منحنی یادگیری است و داشتن برنامه ای برای مقابله با این اشتباهات می تواند کار شما را آسان کند.

اگر به تازگی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده اید، داشتن نکات و ترفندهایی در مورد نحوه انجام کارهای فریلنسینگ مفید است. در اینجا برخی از اشتباهات رایج فریلنسری که اکثر فریلنسرهای جدید مرتکب می شوند و نحوه جلوگیری از آنها ذکر شده است. پس با ما همراه باشید.

اشتباه 1: عدم ابتکار عمل

در صنعت فریلنسینگ، مشتریان ( کارفرمایان) هدف و پارامترهای لازم برای پروژه ها را ارائه می دهند. وظیفه فریلنسر این است که از دانش، نوآوری و تخصص خود برای رسیدن به اهداف پروژه استفاده کند. اما فکر نکنید که فقط باید آنچه مشتری می گوید را انجام دهید. عدم ابتکار عمل کافی درکار باعث می شود که مشتری در تعجب باشد که چرا در وهله اول شما را استخدام کرده است. هر زمان که فرصتی برای اثبات مهارت های خود پیدا کردید، مراقب باشید و ابتکار عمل به خرج دهید. ایده های خود را با مشتری خود به اشتراک بگذارید و توضیح دهید که چگونه این ایده ها می توانند برای پروژه مفید باشند. ابتکار عمل و داشتن خلاقیت در پروژه ها می تواند به شما امکان دهد نقاط قوت خود را مشخص کرده و با مشتریان بالقوه ملاقات کنید.

اشتباه دوم: ارائه نکردن نمونه کار 
این یکی دیگر از اشتباهاتی است که اکثر فریلنسرها مرتکب می شوند ؛ عدم نمایش و ارائه نموه کار های خود است. صرف نظر از اینکه چقدر تجربه دارید و چه تعداد مشتری قبلاً با آنها کار کرده اید، شما همچنان در حال رقابت با سایر فریلنسرها هستید. با افزایش فرصت های شغلی رقابت بیشتری ایجاد می شود بنابراین باید مهارت های حرفه ای خود را برای جلب توجه مشتریان ارائه دهید. چه طراح وب ، توسعه دهنده وب، نویسنده و یا متخصص بازاریابی دیجیتال باشید ، قبل از تماس با مشتری جدید و یا ارسال پیشنهاد به وی، برای نشان دادن قابلیت های خود، باید حداقل یک نمونه کار حرفه ای داشته باشید. نمونه کارتان باید نشان دهنده توانایی ها و مهارت های شما باشد.

اشتباه 3: پذیرش هر مشتری
اکثر فریلنسرهای جدید این اشتباه را می کنند که هر شغلی را که سر راهشان قرار می گیرد انتخاب کنند. درخواست یا پذیرش هر پروژه، فقط شما را به سمت مهلت های مفقود شده، ارائه کار با کیفیت پایین و برآورده نکردن انتظارات مشتریان سوق می دهد. پذیرش هر مشتری هرگز به شما در ایجاد یک پروفایل قوی در هر پلتفرم مستقل کمک نمی کند. بنابراین، معیارهای خود را تعیین کنید و فقط با مشتریانی برخورد کنید که به مهارت های شما احتیاج دارند و به عنوان یک فریلنسر به شما احترام می گذارند. بر یافتن مشتریان ایده آل تمرکز کنید نه اینکه فقط برای همه کار کنید.

اشتباه 4: حواس پرتی
حواس پرتی یک مشکل عمده در نیروی کار است. تحقیقات Udemy نشان داد که تقریباً 70 درصد از کارگران در کار احساس حواس پرتی می کنند. اگر در خانه کار می کنید، حواس پرتی ها، اعم از بچه ها یا تلویزیون و… مطمئناً شما را از کار دور می کند. اگر نمی خواهید هیچ مانعی بین شما و کار شما وجود داشته باشد، یک دفتر مناسب ایجاد کنید و یک برنامه زمان بندی کنید تا زمان کافی برای تکمیل پروژه های خود برای یک حرفه موفق مستقل داشته باشید.

اشتباه 5: ارتباط نادرست
ایجاد روابط کاری سالم با مشتریان بخش مهمی از شغل شما به عنوان یک فریلنسر تمام وقت است. هرگز نباید تصور کنید که می دانید مشتری شما به چه چیزی فکر می کند زیرا این می تواند منجر به سوء تفاهم شود و حتی پروژه ها را زود به پایان برساند. به یاد داشته باشید که مرتباً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و مطمئن شوید که اهداف کاری آنها را درک کرده اید.

اینها برخی از رایج ترین  اشتباهات فریلنسرها هستند که برای پیشرفت کسب و کار خود باید از آنها اجتناب کنید. نمی توان از قبل برای هر مشکلی برنامه ریزی کرد، اما هرچه بیشتر از این اشتباهات آگاه باشید، احتمال انجام آن ها توسط شما کمتر است.

نتیجه گیری: حفظ و ارتباط مستمر با مشتریان، اجتناب از حواس پرتی ها و ارائه نمونه کارهای خوب، کمک بزرگی به حرفه شما به عنوان یک فریلنسر می کند و شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد.

از اینکه تا پایان، این مقاله را مطالعه فرمودید سپاس گذاریم.

منبع : coverwallet.com

5/5 - (3 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا