پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

جمینی (بارد سابق) مکالمات شما را تا 3 سال نگه می دارد!

اگر رازی دارید که نمی‌خواهید کسی بداند، بهتر است به هیچ یک از دستیارهای هوشمند جدید نگویید، زیرا ممکن است شرکت‌های پشت سر این گجت‌ها اطلاعات شما را بیش از آنچه تصور می‌کنید نگه دارند.

Gemini، هوش مصنوعی گوگل، بسیار مورد تحسین قرار گرفته است و بسیاری آن را بسیار بهتر از ChatGPT OpenAI می دانند. اما اگر قصد دارید از Gemini استفاده کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که نگاهی گذرا به خط مشی رازداری بیندازید . 

گوگل صراحتاً به کاربران هشدار می‌دهد که اطلاعات حساسی را که نمی‌خواهند یک بازبین انسانی بخواند، در اختیار جمینی قرار ندهند، اما Google همچنین بسیاری از سؤالات شما را برای کمک به شما نگه می‌دارد. در واقع، هر چیزی که به Gemini می‌گویید ممکن است تا سه سال توسط شرکت حفظ شود – حتی اگر تمام اطلاعات خود را از برنامه حذف کنید.

گوگل از بازبین‌های انسانی استفاده می‌کند تا نحوه استفاده از Gemini را بررسی کند و وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، تغییرات لازم را ایجاد کند. با این حال، نگه داشتن این اطلاعات در دسترس کارمندان Google برای بررسی به این معنی است که این غول فناوری حجم زیادی از داده های کاربر را حفظ می کند.

مکالمه‌هایی که توسط بازبین‌های انسانی بازبینی یا رونویسی شده‌اند (و داده‌های مرتبط مانند زبان، نوع دستگاه، اطلاعات مکان یا بازخورد شما) وقتی فعالیت برنامه Gemini را حذف می‌کنید، حذف نمی‌شوند ، زیرا به طور جداگانه نگهداری می‌شوند و با حساب Google شما مرتبط نیستند. در عوض، آنها تا سه سال حفظ می‌شوند،» گوگل در آخرین نسخه از سیاست حفظ حریم خصوصی Gemini توضیح می‌دهد.

ZDNet روز سه‌شنبه به اطلاعیه حریم خصوصی جدید Gemini اشاره کرد که تلاش می‌کند به کاربران اطمینان دهد که داده‌ها تا حدی شناسایی نمی‌شوند.

ما حریم خصوصی شما را جدی می‌گیریم و اطلاعات شخصی شما را به کسی نمی‌فروشیم. برای کمک به Gemini در بهبود و حفظ حریم خصوصی شما، زیرمجموعه‌ای از مکالمات را انتخاب می‌کنیم و از ابزارهای خودکار برای کمک به حذف اطلاعات شناسایی کاربر (مانند آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن) “آنها گفتند. سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل را توضیح می دهد.

اما، همان‌قدر که می‌توان از ابرداده صرف آموخت، حذف نام یک نفر از اطلاعاتی که در اختیار یک بازبین انسانی است به این معنی نیست که نامش ناشناس شده است. و گوگل این را می داند.

Google هشدار می‌دهد: «لطفاً اطلاعات محرمانه یا داده‌هایی را که نمی‌خواهید بازبینی‌کننده ببیند یا از Google برای بهبود محصولات، خدمات و فناوری‌های یادگیری ماشینی ما استفاده کند، در مکالمات خود وارد نکنید».

5/5 - (3 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا