پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

قیمت بیت کوین رکورد زد: عبور از مرز 50 هزار دلار!

بیت کوین، رهبر جهان در دنیای ارزهای دیجیتال، هفته گذشته از مرز 50 هزار دلار عبور کرد.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال Bitget، بازه زمانی 1 ژانویه تا 10 ژانویه که مصادف با تصویب ETF های بیت کوین بود، شاهد افزایش حجم معاملات بیت کوین از 16 میلیارد دلار به 50 میلیارد دلار بود که 300 درصد افزایش داشت. سوابق نشان داده است که رویدادهای مربوط به نصف شدن در تاریخ بیت کوین قبلا راه را برای این ارز برای ثبت رکوردهای جدید در سال قبل از نصف شدن باز کرده بود.

در اولین هاوینگ، که در نوامبر 2012 رخ داد، قیمت بیت کوین از بالاترین قیمت آن یعنی 13 دلار به 1152 دلار در دسامبر 2013، یک سال و یک ماه پس از نصف شدن افزایش یافت. در مورد هاوینگ دوم که در جولای 2016 رخ داد، قیمت بیت کوین شاهد جهش از بالاترین سطح خود در 664 دلار به 17760 دلار در دسامبر 2017 بود، جایی که یک سال و پنج ماه پس از نصف شدن به اوج خود رسید. طی نیمه سوم در ماه مه 2020، قیمت بیت کوین از بالاترین سطح 9734 دلار به 67549 دلار بین آوریل تا نوامبر 2021 رسید و یک سال و شش ماه پس از این رویداد به اوج خود رسید. انتظار می رود با نزدیک شدن به نیمه چهارم بیت کوین در آوریل 2024، قیمت بیت کوین با بهره مندی از بالاترین ارزشی که در دوره آوریل تا نوامبر 2021 به آن رسیده بود، شاهد افزایش قابل توجهی باشد و ممکن است به اوج خود در یک سال برسد. و پنج ماه پس از نصف شدن.

با توجه به عوامل مهم اقتصادی، مانند کاهش مورد انتظار در نرخ بهره و محبوبیت فزاینده ETF های بیت کوین، به نظر می رسد بازار در میان مدت و بلندمدت به سمت رشد پیش می رود، به طوری که تحلیلگران انتظار دارند بیت کوین پس از 69000 دلار، بالاترین قیمت خود را دوباره آزمایش کند.

با نگاهی به تاریخ، نصف شدن بیت کوین رویدادهایی است که عرضه بیت کوین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و همیشه منجر به حرکت های مثبت در قیمت بیت کوین شده است. این بار، به لطف راه اندازی ETF های بیت کوین نقطه ای، که تقاضا برای بیت کوین را به طور قابل توجهی افزایش داده است، انتظارات به نصف افزایش یافته است.

علاوه بر این، گروهی از پروژه‌های متمایز اکوسیستم بیت‌کوین را ارتقا داده‌اند، به رشد آن دامن زده‌اند، تقاضا برای دارایی‌های زیربنایی آن را افزایش داده‌اند و به بازیکنان بیشتری اجازه می‌دهند در اکوسیستم بیت‌کوین شرکت کنند، که منجر به افزایش آگاهی و پذیرش در سطح جهانی می‌شود. تحلیلگران همچنین انتظار دارند که ارزش گذاری ارزهای دیجیتال در آینده افزایش یابد که نشان دهنده خوش بینی حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال است.

5/5 - (2 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا