پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

اوج فرکانس‌های Google Nerfs Tensor G3، اولویت دادن به عمر باتری بر عملکرد

گوگل اخیراً در رویدادی از مدل‌های جدید پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو خود رونمایی کرد. این دستگاه‌های پرچم‌دار با ویژگی‌های خود متمایز هستند، اما توجه علاقه‌مندان به فناوری، پردازنده Tensor G3 بود که به سری پیکسل قدرت می‌دهد. برای کسانی که ممکن است ندانند، Tensor G3 نسل سوم پردازنده موبایلی است که به صورت سفارشی طراحی شده است.

این پردازنده بر روی یک فرآیند تولید 4 نانومتری ساخته شده است که آن را کارآمدتر و قدرتمندتر از نسل های قبلی خود می کند. با این حال، اطلاعات اخیر نشان می دهد که G3 در ابتدا قرار بود حتی قدرتمندتر از آنچه در حال حاضر است باشد. در اینجا جزئیات است…

Tensor G3: سریعترین تراشه نیست، اما همچنان بسیار قدرتمند است

تنسور G3 قرار بود قدرتمندتر از آنچه در حال حاضر است باشد. نشت های اولیه حاکی از آن بود که فرکانس های اوج بالاتری برای هسته های CPU خواهد داشت. با این حال، گوگل قبل از انتشار یک تغییر شگفت انگیز ایجاد کرد و فرکانس ها را کاهش داد.

Google Tensor G3

دلیل این تغییر نامشخص است. برخی حدس می زنند که گوگل نگران عمر باتری بوده است، در حالی که برخی دیگر معتقدند که ممکن است یک اشکال سخت افزاری وجود داشته باشد که از استفاده قابل اعتماد فرکانس های بالاتر جلوگیری کرده است.

با وجود فرکانس های پایین تر، Tensor G3 همچنان یک تراشه بسیار قدرتمند است. بهبود عملکرد قابل توجهی را نسبت به Tensor G2 ارائه می دهد، به خصوص از نظر پردازش هوش مصنوعی. با این حال، شایان ذکر است که عملکرد خام آن به اندازه برخی دیگر از تراشه های پرچمدار موجود در بازار مانند اسنپدراگون 8 نسل 3 نیست.

مرتبط:

(از طریق)

منبع : gizmochina

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا