10 بینش استراتژیک سئو و توصیه تاکتیکی برای سال 2023 و پس از آن
بیش از 20 سال است که درباره بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نوشته ام.
بنابراین، وقتی ویراستاران از من خواستند مقالهای را که در 21 اکتبر 2020 نوشتم با عنوان «3 بینش و مشاوره تاکتیکی سئو استراتژیک برای سال 2021.”
اما با نگاهی به آنچه که دو سال و نیم پیش نوشته بودم، متوجه شدم که بینش عملی من اکنون باید به طور کامل در این عصر تغییر مداوم به روز شود.
ظهور ChatGPT OpenAI در 30 نوامبر 2022، یک “کد قرمز” ایجاد کرده است. در گوگل، که در پاسخ به بینگ تقویتشده هوش مصنوعی مایکروسافت، یک سرویس هوش مصنوعی آزمایشی آزمایشی به نام Bard را ارائه کرد.
UBS تخمین میزند که ChatGPT به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه در ژانویه، 2 ماه پس از راه اندازی. به گفته تحلیلگران بانک سوئیسی، این برنامه سریعترین رشد اپلیکیشن آنلاین در تاریخ خواهد بود.
بنابراین، امروز چه بینش های استراتژیک سئو و توصیه های تاکتیکی را می توانم با شما به اشتراک بگذارم که یک سال بعد همچنان مرتبط هستند؟
چه دادههای مهم یا روندهای جستجو شما را تشویق میکند تا پوستری انگیزشی را روی دیوار خود نمایش دهید که به همه توصیه میکند “آرام باشید و ادامه دهید”؟
به هر حال، این توصیه آخر نیمه بد نیست.
Google در 4 سپتامبر 1998 راه اندازی شد و تا نیمه دوم سال 2002 – حدود 4 سال بعد – از AltaVista عبور نکرد تا به موتور جستجوی پیشرو تبدیل شود.
و حتی بهروزرسانی پاندا، که صنعت سئو را شوکه کرد و عملاً به « طبق تاریخچه بهروزرسانیهای الگوریتم Google، مدل کسبوکار مزرعه محتوا»، تنها بر 12٪ از جستجوها تأثیر گذاشت.
بهروزرسانی پنگوئن، که وبسایتهایی را که درگیر هرزنامههای وب تهاجمی بودند رتبهبندی میکرد، تنها بر 3.1 تأثیر گذاشت. % از پرس و جوهای انگلیسی.
و لازم به یادآوری است که اولین تکرار آپدیت پاندا در 23 فوریه 2011 شروع شد، اما تا زمان آپدیت نهایی در 17 ژوئیه 2015، 27 تنظیم دیگر انجام شد. و به روز رسانی پنگوئن، که در 24 آوریل آغاز شد. ، 2012، تا 23 سپتامبر 2016 به پایان نرسید.
ممکن است بیش از چهار سال طول بکشد تا تأثیر کامل هوش مصنوعی Bard Google یا موتور جستجوی Bing جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را بدانید.
بنابراین، به متخصصان سئو توصیه می شود “آرام باشید و ادامه دهید.”
این بدان معناست که میتوانم با اطمینان 10 بینش استراتژیک، دادههای حیاتی، توصیههای تاکتیکی یا روندهای جستجو را به اشتراک بگذارم که بر سئو در سال 2023 و بعد از آن تأثیر میگذارند، بدون اینکه خواب زیادی به خاطر این واقعیت که 30 درصد از آنها ممکن است نباشند. مربوط به یک سال بعد.
(بعد از اینکه به شما می گویم چرا “چیزهای اساسی با گذشت زمان اعمال می شوند”، به عقب برمی گردم تا توضیح دهم که چرا نرخ موفقیت 70٪ معیار مناسبی است.)
SEO عنصر اساسی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است.
و حتی اگر صنعت جستجو دائما در حال تغییر است، گوگل همچنان موتور جستجوی پیشرو است.
طبق گزارش Similarweb، Google.com 3.2 میلیارد بازدیدکنندگان منحصر به فرد در ژانویه 2023، و آن را به پربازدیدترین وب سایت در سراسر جهان تبدیل می کند. این غول جستجو نیز در ژانویه 2023 88.3 میلیارد بازدید داشته است.
بنابراین، شرط نبندید که مزرعه در Google به این زودی ها از بین برود.
و اگر میخواهید افراد دیگر در شرکت یا یکی از مشتریان خود را از رفتن به ایستگاههای وحشت دور نگه دارید، نمودار زیر را از Google Trends، که علاقه جستجوی وب جهانی را در 90 روز گذشته برای عبارتهای جستجوی Google، ChatGPT، و Bing.
میتوانید با آرامش توضیح دهید که کاهش علاقه برای Google در تعطیلات آخر هفته اتفاق میافتد.
اگر Google برای آینده قابل پیشبینی موتور جستجوی غالب باقی بماند، متخصصان سئو نیازی به آموزش مجدد یا جایگزینی ندارند.
چرا؟ زیرا آنها قبلاً با موارد ضروری جستجوی Google (قبلاً دستورالعملهای وبمستر) آشنا هستند ).
و آنها با موفقیت در 22 بهروزرسانی رتبهبندی جستجوی Googleپیمایش کردهاند..
به همین دلیل است که من مطمئن هستم که بیش از 70٪ از متخصصان سئو با موفقیت در مناطق ناشناخته نقشههای کلیدواژه که عبارت “اینجا اژدها هستند” حرکت میکنند.
1. تمرکز بر هدف کاربر
یکی از مهمترین جنبه های سئو درک هدف کاربر است.
الگوریتمهای Google پیچیدهتر شدهاند و اکنون بهتر میتوانند هدف پشت یک پرس و جو را درک کنند.
بنابراین، متخصصان سئو باید به جای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص، بر ایجاد محتوایی تمرکز کنند که هدف کاربر را برآورده کند. این به معنای ایجاد محتوایی است که نه تنها به درخواست جستجوی کاربر مرتبط است، بلکه اطلاعات مفید یا تجربه رضایتبخشی را نیز ارائه میکند.
اکنون، متوجه شدم که این بینش استراتژیک خبر فوری نیست.
اما هنوز هم ممکن است از خواندن مجدد مقاله من سود ببرید، آینده سئو نهفته است “وسط آشفته” سفر خرید.
طبق تحقیقات تیم Market Insights Google در بریتانیا، “وسط آشفته” جایی است که مردم تصمیم می گیرند چه چیزی بخرند.
از جمله موارد دیگر، این تحقیق نشان داد:
“مردم به دنبال اطلاعاتی درباره محصولات و مارک های یک دسته می گردند و سپس همه گزینه ها را می سنجند. این معادل دو حالت ذهنی مختلف در وسط آشفته است: کاوش، یک فعالیت گسترده، و ارزیابی، یک فعالیت تقلیل دهنده. هر کاری که یک فرد انجام می دهد، در میان طیف عظیمی از منابع آنلاین، مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، جمع آوری کننده ها و وب سایت های بررسی، می تواند در یکی از این دو حالت ذهنی طبقه بندی شود.”
اجازه دهید این «ایده بزرگ» را به توصیههای تاکتیکی ضد شهودی ترجمه کنم: متخصصان سئو باید حداقل دو قطعه محتوا را ایجاد و بهینهسازی کنند تا اهداف مختلف کاربر در «وسط آشفته» خرید سفر.
و اگر شرکت یا مشتری شما نیم دوجین بخش مختلف را هدف قرار داده است، باید حداقل ده ها محتوا را ایجاد و بهینه کنید.
ایجاد و بهینه سازی یک صفحه برای هر بخش هدف در سال 2019 است.
2. محتوای باکیفیت ایجاد کنید
محتوا همچنان پادشاه است، اما اگر مدیران سئو میخواهند روزی نخستوزیر (یا رئیسجمهور) شوند، باید محتوای مفید نوشته شده توسط مردم، برای مردم.
چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای با کیفیت بالا ایجاد می کنید؟ با دنبال کردن Google مشاوره دیرینه و راهنمای هسته به روز رسانی برای ایجاد محتوا برای افراد، نه برای موتورهای جستجو.
بنابراین، اجازه دهید به شما پیشنهاد کنم مقاله من را دوباره بخوانید، ماتریس بازاریابی محتوا چیست و آیا به آن نیاز داریم یکی؟
به شما نشان میدهد که چگونه از ابزار برنامهریزی بازاریابی محتوا برای ایجاد ایدههایی برای محتوای مسحورکننده استفاده کنید که قلب، ذهن و اعمال را تغییر میدهد. به این ترتیب شما معاون سئو می شوید.
3. E-E-A-T
را در اولویت قرار دهید
در 15 دسامبر 2022، Google دستورالعملهای رتبهبندی جستجو – افزودن یک E اضافی برای تجربه به مفهوم E-A-T: تخصص، اقتدار، و اعتماد.
اگرچه این دستورالعملها مستقیماً بر رتبهبندی تأثیر نمیگذارند، اما برای هر کسی که در زمینه سئو کار میکند مفید است زیرا به ما ایده میدهد که Google میخواهد الگوریتمهایش به کجا بروند.
برای بهبود محتوای E-E-A-T، فردی که تجربه زندگی دست اولی در این زمینه دارد باید آن را تولید کند.
اگر نمیتوانید فردی با تجربه را متقاعد کنید که این محتوا را در داخل تولید کند، باید یک نویسنده آزاد – یا خالق محتوا – پیدا کنید که از محصول یا خدمات شما استفاده کرده، از یک مکان بازدید کرده یا بر خرید برند تأثیر گذاشته است.
متاسفانه، بسیاری از متخصصان سئو هنوز فکر نمیکنند که این کار آنهاست – حتی اگر اولین اشاره به E-A-T در سال 2014 زمانی رخ داد که گوگل این مفهوم را به دستورالعملهای کیفیت جستجوی خود اضافه کرد.
حتی گوگل گفت:
“اینها اساساً ایده های جدیدی نیستند. و ما به هیچ وجه از این اصل اساسی که «جستجو» به دنبال یافتن اطلاعات قابل اعتماد است، به ویژه در موضوعاتی که کیفیت اطلاعات در آنها بسیار مهم است، دست نمیکشیم.»
اگر توصیه عملی میخواهید، چگونه استعدادهای درخشان پیدا کنیم را بخوانید. نویسندگان برای تولید محتوای با کیفیت برتر، که شامل مصاحبههای من با چند نفر از رهبران فکری در این زمینه است.
4. بهینه سازی محتوای YouTube
براساس نظرسنجی داستان سرایی ویدیویی و تصویری توسط موسسه بازاریابی محتوا (CMI) منتشر شده در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲، 73٪ از بازاریابان گفتند که ویدیوها در سال گذشته برای تجارت آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. 27 درصد گفتند که از نظر اهمیت تقریباً یکسان هستند. و هیچ کس نگفته است که اهمیت ویدیوها کاهش یافته است.
چرا متخصصان سئو باید به خاطر این داده های مهم خواب خود را از دست بدهند؟
زیرا بخش بازاریابی محتوا، نه بخش سئو، این روند را دنبال می کند.
و این بدان معناست که بسیاری از ویدیوهایی که در سال 2023 و پس از آن منتشر شده اند، برای جستجو بهینه نمی شوند – چه رسد به اینکه در یک استراتژی کلی SEO ادغام شوند.
بنابراین، در اینجا چند توصیه تاکتیکی وجود دارد: ابتدا راهنمای سام هولینگسورث را بخوانید، SEO YouTube: نحوه بهینه سازی ویدیوها و رتبه بالاتر.
در مرحله بعد، بخش بازاریابی محتوا را به یک ناهار قهوه ای دعوت کنید تا در مورد راه های ایجاد محتوای عالی با هم بحث کنید.
5. لینک های با کیفیت بالا بدست آورید
لینک ها همچنان یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل هستند. و حداقل 70٪ از متخصصان سئو قبلاً مقالاتی مانند:
را خوانده اند
متأسفانه، بخش بزرگی از افسران ارشد ارتباطات (CCO) و افسران روابط عمومی (PROs) مقالاتی مانند این را نخواندهاند.
بنابراین، تعداد معدودی از سازمانها از یکی از مؤثرترین تکنیکها برای کسب پیوند استفاده میکنند تا به وبسایت شما در رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستجو کمک کند.
از قضا، بزرگترین مانع روزنامه نگاران نیستند. پوگو یک بار مشاهده کرد، “ما دشمن را ملاقات کرده ایم و (آنها) ما هستند.”
این بدان معناست که ممکن است لازم باشد CCO یا PRO خود را به یک رستوران شیک دعوت کنید تا به جای میزبانی یک ناهار قهوهای دیگر، در مورد ایجاد پیوند گفتگو کنید.
اما این استفاده بهتر از زمان و پول شماست تا تلاش برای یافتن راهی هوشمندانه برای بهروزرسانی هرزنامه پیوند در دسامبر 2022، که اکنون میتواند هم سایتهای خریدار پیوند و هم سایتهایی که برای ارسال پیوندهای خروجی استفاده میشوند را شناسایی کند.
6. بهینه سازی برای جستجوی محلی
تجاری که به شهرها، شهرها، مناطق و ایالتهای خاص خدمات رسانی میکنند، میدانند جستجوی محلی مهم است.
وقتی سئوی محلی به درستی انجام شود، افراد را قادر میسازد تا اطلاعاتی درباره کسبوکار خود پیدا کنند، و آنها را یک قدم به ساختن صندوق پول نزدیکتر میکند.
و متخصصان سئو که در جستجوی محلی تخصص دارند، یک نام، آدرس، و شماره تلفن (NAP)، پیوندهای محلی، نظرات محلی، و رتبهبندی ستارهها، و همچنین نمایههای کسبوکار Google بهینهشده را میدانند، بخشهای مهمی از جستجوی محلی Google هستند و الگوریتم های بسته محلی.
اما، برای یادگیری آخرین روندها و نکاتی برای کمک به رشد کسبوکار محلی خود با استفاده از بهینهسازی جستجوی محلی، بازاریابی محلی و تبلیغات محلی، راهنمای سئوی محلی، که به آنچه باید در مورد بهینه سازی برای جستجوی محلی بدانید، می پردازد.
7. به جستجوی چندگانه توجه داشته باشید
در آوریل 2022، Google روش کاملا جدیدی را برای جستجو با استفاده از متن و تصاویر به طور همزمان معرفی کرد.
با چند جستجو در لنز، کاربران می توانند فراتر از کادر جستجو بروند و درباره یک شی سؤال بپرسید یا جستجوی آنها را بر اساس رنگ، مارک یا ویژگی بصری اصلاح کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این، مقاله Matt G. Southern را بخوانید، Google Multisearch: راهی جدید برای جستجو با متن و تصاویر.
سپس، مقاله راجر مونتی را بخوانید، چگونه جستجوی چندگانه Google بر سئو تأثیر می گذارد؟
بنابراین، در سال 2023 و پس از آن مراقب جستجوی چندگانه باشید.
8. برای جستجوی صوتی گوش خود را در زمین نگه دارید
طبق مقاله راجر مونتی، Google: جستجوی صوتی آینده نیست ، مارتین اسپلیت از گوگل نظر خود را به اشتراک گذاشت که جستجوی صوتی آینده نیست و نیازی به بهینه سازی برای آن نخواهد بود.
با وجود اینکه من دو بار در مورد تجاری بازی بزرگ آمازون: ذهن خوان نوشته ام سال گذشته، توجه زیادی به جستجوی صوتی نکردم تا زمانی که از من خواسته شد چند مقاله اخیر در مورد این موضوع را بخوانم، از جمله:
و هنگام نوشتن این مقاله، کریستوفر جونز را دوباره خواندم آیا جستجوی صوتی می تواند به سئو شما کمک کند؟ او نوشت:
- 40.2٪ از آمریکایی ها از جستجوی صوتی استفاده می کنند.
- 71٪ از مردم استفاده از جستجوی صوتی را به تایپ فیزیکی جستجوی آنلاین ترجیح می دهند.
- 27٪ از جمعیت آنلاین در سراسر جهان از جستجوی صوتی در تلفن همراه استفاده می کنند.
- 58٪ از افراد از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات مربوط به مشاغل محلی استفاده کردهاند.
به عبارت دیگر، از هر پنج نفر، چهار نفر با تعداد قابل توجهی از E-E-A-T فکر می کنند که جستجوی صوتی نشان دهنده یک فرصت شگفت انگیز SEO است.
بنابراین، برای پیشرفتهای جدید جستجوی صوتی در سال 2023 و بعد از آن، گوش خود را حفظ کنید.
9. مهاجرت به Google Analytics 4 (GA4)
من شرط می بندم که Google برای شما ایمیلی با موضوع ارسال کرده است: “به زودی Google Analytics 4 را برای شما پیکربندی خواهیم کرد.”
گفت:
“برای هر مشتری که ویژگی GA4 را با تنظیمات اولیه راهاندازی نمیکند، از ماه مارس، ما یکی را با چند تنظیمات اساسی مطابق با دارایی Universal Analytics موجود؛ این شامل برخی رویدادهای تبدیل، پیوندهای Google Ads، و برچسبهای وبسایت موجود میشود.”
این بدان معناست که هرج و مرج مورد انتظار در 1 ژوئیه 2023، زمانی که ویژگیهای استاندارد Universal Analytics از کار میافتد، زودتر از موعد مقرر رسیده است.
و همانطور که سون تزو زمانی مشاهده کرد، “در میان هرج و مرج، فرصت نیز وجود دارد.”
در مقاله من، Google Analytics 4 باید سازماندهی مجدد و بررسی آژانس را راه اندازی کند، من گفتم ظهور GA4 باعث میشود که بخش بازاریابی شروع به “ترس” کند اگر تیم تجزیه و تحلیل وب – که هنوز در بخش فناوری اطلاعات در بسیاری از سازمانها حضور دارد – به درخواستهای فوری برای “کمک” در عرض یک هفته پاسخ ندهد. ، یک روز یا حتی یک ساعت.
بنابراین، این زمان مناسبی برای شماست تا بتوانید تیم تجزیه و تحلیل را به خارج از بخش فناوری اطلاعات و به بخش SEO منتقل کنید.
اگر مخالفتی وجود دارد، به تصمیم گیرندگان یادآوری کنید که 53.3 بر اساس تحقیقات BrightEdge، % از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک حاصل می شود.
10. یک اتاق جنگ بسازید
اگر یک مدیر ارشد بازاریابی (CMO) یا معاون بازاریابی هستید و تیم تجزیه و تحلیل را به بخش SEO منتقل می کنید، ممکن است تیم شما درخواست ایجاد داشبورد کند. به جای آن یک اتاق جنگ بسازید.
چرا؟ با توجه به آویناش کاوشیک، مبشر بازاریابی دیجیتال برای Google.
این به این دلیل است که تفسیر “تصاویر آسان برای درک” در بیشتر داشبوردها به مدیران واگذار شده است.
اما اکثر اتاقهای جنگ نه تنها دارای نقشههای بازار جهانی و نمودارهای شاخصهای عملکرد کلیدی شرکت (KPI) هستند، بلکه دارای یک مدیر تجزیه و تحلیل و بینش با تجربه، تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن برای تفسیر روندها و افزودن آن هستند. زمینه.
این «نینجا تحلیلی» میتواند به مدیران توضیح دهد که چرا برخی از روندهای کلیدی بالا یا پایین هستند (به انگلیسی ساده).
و با گذشت زمان، مدیران شروع به درخواست از مدیر تجزیه و تحلیل و اطلاعات خود می کنند تا توصیه کند که چه اقدامات یا مراحلی برای جابجایی شماره گیری باید انجام شود.
و یک نینجا تحلیلی میتواند به این سؤال پاسخ دهد: «در نتیجه این روند (بالا یا پایین) چه تأثیری بر شرکت و مشتریانش داشته است؟»
چرا متخصصان سئو باید راه حل 70% را اتخاذ کنند؟
اکنون که 10 بینش استراتژیک SEO و برخی توصیههای تاکتیکی ضد شهودی را برای سال 2023 و بعد از آن به اشتراک گذاشتهام، به عقب برمیگردم تا توضیح دهم که چرا نرخ موفقیت 70 درصد معیار مناسبی است.
مقاله تای کیزل، 70% راه حل: چارچوب تفنگداران دریایی برای اتخاذ تصمیمات میدان نبرد، باید برای هر مدیر SEO که می خواهد روزی معاون SEO شود، مطالعه شود.
تفنگداران دریایی به افسران جوان خود چیزی را آموزش می دهند که آنها راه حل 70٪ می نامند.
و این میتواند استراتژی خوبی برای تصمیمگیری در موقعیتهایی باشد که تمام اطلاعات یا منابعی را که میخواهید ندارید.
در یک دنیای عالی، همه دادههای حیاتی را که برای تصمیمگیری آگاهانه نیاز دارید، در اختیار دارید. اما ما در یک دنیای کامل زندگی نمی کنیم.
با این وجود، اگر 70 درصد از اطلاعاتی را که میخواهید در اختیار داشته باشید، هنوز هم میتوانید تصمیمات خوبی بگیرید – به شرطی که این تصور را بپذیرید که ممکن است نیاز به تنظیم و جبران دادههای حیاتی که در حین حرکت ندارید، داشته باشید. به جلو.
و مانند فرماندهان میدان نبرد، اکثر مدیران سئو هرگز تمام منابع مورد نیاز خود را برای دستیابی به اهداف خود ندارند.
اما گاهی اوقات اگر افراد خوب و 70 درصد از آنچه را که نیاز دارید داشته باشید، کافی است. و یافتن راهحلهای خلاقانه برای چالشها، ویژگی بارز متخصصان موفق سئو است.
در نهایت، آیا 70% مطمئن هستید که طرح شما موفق خواهد شد؟
به عبارت دیگر، آیا با اطلاعات و منابعی که در اختیار دارید، نسبت به موفقیت طرح خود احساس خوبی دارید؟
تفنگداران دریایی بر این باورند که یک برنامه خوب طراحی شده، همراه با ابتکار عمل، احتمال موفقیت بیشتری دارد تا اینکه هیچ کاری انجام ندهید.
به همین دلیل است که میتوانم با اطمینان 10 بینش استراتژیک، دادههای حیاتی، توصیههای تاکتیکی یا روندهای جستجو را به اشتراک بگذارم که بر سئو در سال 2023 و بعد از آن تأثیر میگذارند، بدون اینکه خواب زیادی را از دست بدهم، زیرا ممکن است 30 درصد از آنها نتوانند. یک سال بعد مرتبط باشد.
تفنگداران دریایی به ما چارچوبی برای تصمیم گیری در شرایط کمتر از ایده آل داده اند.
به همین دلیل است که باید “آرام باشید و ادامه دهید.”
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Monster Ztudio/Shutterstock
متن کامل در searchenginejournal