پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
پایگاه دانش

نکات مهمی که در انتخاب نام برند باید به آن دقت کنید!

 انتخاب نام یکی از هیجان انگیزترین و مهم ترین بخش های شروع یک کسب و کار جدید است. انتخاب یک نام تجاری خوب می تواند پیچیده و زمان بر باشد. ما در این مقاله سعی کردیم نکاتی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید یک نام مناسب برای کسب و کارتان انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

چطور یک نام مناسب برای کسب وکارمان انتخاب کنیم؟

به احتمال زیاد، شما می دانید که رسیدن به یک نام تجاری منحصر به فرد و البته جذاب چقدر دشوار است.

برخی از شرکت‌ها هفته‌ها یا حتی ماه‌ها را صرف انتخاب یک نام تجاری جدید می‌کنند. زیرا تاثیر نام را در توسعه کسب و کار خود می دانند و این آگاهی را دارند که تغییر نام برند به علت انتخاب نادرست آن، می تواند چه خسارات جبران ناپذیری را برای کسب و کارشان به ارمغان بیاورد.

ما در ذیل نکاتی را برشمردیم که می تواند راهنمای شما در انتخاب یک نام ایده آل برای برندتان باشد:

1- اولین قدم برای انتخاب اسم درست و اصولی برای کسب و کار، مدنظرگرفتن حوزه کسب و کار است. مثلا اگر کسب و کار شما در زمینه تولید پوشاک است، باید یک نامی برای برندتان انتخاب کنید که به این حوزه مرتبط باشد. درواقع اسم برند شما ترجیحا باید به گونه ای باشد که مخاطب با شنیدن آن تا حدودی متوجه نوع کسب و کار و حوزه کاری شما شود.

2- راحت تلفظ شدن و کوتاه بودن اسم برند تاثیر بسزایی در ماندگاری آن در ذهن مخاطبان دارد. بنابراین سعی کنید که اسامی طولانی و یا سخت برای برندتان انتخاب نکنید تا مخاطب به راحتی اسم برندتان را در ذهن بسپارد.

3- سعی کنید از انتخاب اسامی که اشکال املایی مختلفی دارند و مخاطب را به اشتباه می اندازند خودداری کنید.

4- نامی که برای برندتان انتخاب می کنید باید نوآوری داشته باشد، جذاب باشد و ترجیحا از زیبایی نوشتاری خوبی برخوردار باشد.

5- جهانی فکر کنید؛ گاهی اوقات، یک کسب و کار نامی را انتخاب می کند که با شهریا کشوری که در آن واقع شده مطابقت داشته باشد. اما وقتی کسب و کار شروع به گسترش یافتن می کند چه اتفاقی می افتد؟ آن نامی که در ابتدا زیبا به نظر می رسید دیگر مناسب برند نیست و کسب و کار را محدود به یک محدوده جغرافیایی خاص می کند. بنابراین این نکته مهم را در انتخاب نام برند نادیده گیرید!

سخن پایانی :

ممنون از اینکه تا پایان باهامون همراه بودید، امیدوارم تا حدودی در انتخاب یه اسم مناسب برای شروع کسب و کارتون بهتون کمک کرده باشم، اگر شما هم ایده یا نظری دارید که میتونه مقاله رو کامل کردن سرو پا گوشیم، فعلن تا بعد????

5/5 - (7 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا