پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
پایگاه دانش

نحوه استفاده از جدول داده در نمودار مایکروسافت اکسل

Microsoft Excel Logo

برگه “طراحی نمودار” را روی نوار انتخاب کنید، روی دکمه “افزودن عنصر نمودار” کلیک کنید، روی “جدول داده ها” اشاره کنید و نوع جدولی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید. برای سفارشی کردن بیشتر جدول داده‌های خود، مورد منوی «گزینه‌های جدول داده‌های بیشتر» را انتخاب کنید.

وقتی یک نمودار در اکسل بسازید، ممکن است بخواهید داده های منبع را با آن اضافه کنید. با افزودن یک جدول داده، که فقط چند مرحله طول می‌کشد، می‌توانید جزئیات بیشتری ارائه دهید یا تصویری خود را بیشتر توضیح دهید.

جدول داده ها شبکه ای از داده هایی است که برای نمودار خود را ایجاد کنید که در زیر خود نمودار قرار دارد. هنگامی که یک جدول داده را اضافه می کنید، می توانید آن را به دلخواه قالب بندی و سفارشی کنید.

افزودن جدول داده به نمودار در Excel

می‌توانید جدول داده‌ای را به رایج‌ترین انواع نمودارها در اکسل اضافه کنید، از جمله نوار، ستون و خط. نمودار خود را همانطور که به طور معمول انجام می دهید ایجاد کنید. وقتی برای افزودن جدول داده آماده شدید، نمودار را انتخاب کنید.

مرتبط: نحوه ایجاد نمودار میله ای در مایکروسافت اکسل

به برگه طراحی نمودار که نمایش داده می‌شود بروید و روی منوی کشویی Add Chart Element در بخش طرح‌بندی نمودار از نوار کلیک کنید.

Add Chart Elements on the Chart Design tab

مکان‌نمای خود را به جدول داده‌ها ببرید و سپس نوع جدولی را که می‌خواهید اضافه کنید از منوی بازشو انتخاب کنید. می‌توانید جدولی را با یا بدون کلیدهای افسانه انتخاب کنید.

Data Table types in the Add Chart Element menu

در اکسل در ویندوز، شما یک راه اضافی برای درج جدول داده دارید. روی دکمه عناصر نمودار (+) در گوشه بالا سمت راست یا چپ نمودار کلیک کنید. کادر جدول داده را علامت بزنید و برای انتخاب نوع جدولی که می خواهید استفاده کنید، پیکان را انتخاب کنید.

Data Table types in the Chart Element menu on Windows

وقتی جدول خود را اضافه کردید، ممکن است لازم باشد اندازه نمودار خود را با کشیدن گوشه یا لبه تغییر دهید. این به شما کمک می کند به نمودار و جدول داده فضای بیشتری بدهید که خواندن آنها را آسان تر می کند.

Resized chart and data table in Excel

اگر بعداً تصمیم به حذف جدول گرفتید، به طراحی نمودار > افزودن عنصر نمودار برگردید و “هیچکدام” را در منوی بازشو جدول داده ها انتخاب کنید.

سفارشی کردن جدول داده در اکسل

به‌طور پیش‌فرض، یک جدول داده در یک شبکه با حاشیه و پس‌زمینه سفید ظاهر می‌شود. اما می‌توانید ظاهر را سفارشی کنید از جدول اگر دوست دارید.

موارد مرتبط: نحوه ایجاد و سفارشی کردن نمودار آبشار در مایکروسافت اکسل

نمودار را انتخاب کنید، روی منوی کشویی Add Chart Element کلیک کنید و به جدول داده ها بروید. “گزینه های جدول داده های بیشتر” را در منوی بازشو انتخاب کنید.

More Data Table Options in the Add Chart Element menu

هنگامی که نوار کناری Format Data Table باز می شود، تأیید کنید که در برگه گزینه های جدول هستید. سپس، بخش Data Table Options را گسترش دهید تا مرزها را ببینید.

برای استفاده از مرزهای افقی، عمودی یا طرح کلی می‌توانید کادرها را علامت بزنید یا علامت آن را بردارید. اگر نظر خود را در مورد کلیدهای افسانه تغییر دادید، کادر Show Legend Keys را علامت بزنید یا علامت آن را بردارید.

Border options in the Format Data Table sidebar

برای تغییر تنظیمات پر کردن و حاشیه، برگه Fill & Line را انتخاب کنید. می توانید نوع پر کردن را انتخاب کنید و رنگی را از پالت انتخاب کنید.

می‌توانید همین کار را برای حاشیه‌ها مستقیماً در زیر جدول داده‌ها انجام دهید، به علاوه می‌توانید عرض حاشیه، نوع خط، شفافیت و سایر تنظیمات را تغییر دهید.

اگر می‌خواهید جدول داده‌ها را با سایه، درخشش، لبه‌های نرم یا افکت سه‌بعدی تقویت کنید، به برگه جلوه‌ها بروید. در اینجا، می‌توانید ظاهرهای مختلفی را برای جدول داده‌های خود آزمایش کنید.

Line and Effects in the Format Data Table sidebar

همچنین می توانید فونت نمایش داده شده در جدول را تغییر دهید. در بالای نوار کناری، گزینه‌های متن را انتخاب کنید. از برگه های Text Fill & Outline و Text Effects برای تنظیم سبک پر کردن متن، رنگ فونت، شفافیت و جلوه ها استفاده کنید.

Text options in the Format Data Table sidebar

تغییر داده های جدول

وقتی داده‌های منبع را که در نمودار ظاهر می‌شود تغییر می‌دهید، نمودار شما به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود. همین امر در مورد جدول داده ها در نمودار نیز صدق می کند.

Column chart with a data table in Excel

وقتی می‌خواهید جزئیات دقیق نمودار اکسل خود را نمایش دهید، از جدول داده استفاده کنید. برای راهنمایی بیشتر در مورد نمودارها در اکسل، نحوه عمل کردن فیلتر نمودار یا نحوه نوع نموداری را پیدا کنید که با داده‌های شما مطابقت دارد.

منبع

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا