پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

عربستان سعودی المپیاد ملی برنامه نویسی و هوش مصنوعی را راه اندازی کرد

سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان سعودی “Sdaya” با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و “بنیاد ملک عبدالعزیز و همراهانش” برای استعداد و استعداد خلاقیت “Mawhiba”، المپیاد ملی برنامه نویسی و هوش مصنوعی را “هوشمندتر” راه اندازی کرد.

المپیاد یکی از بزرگترین رویدادهای ملی محسوب می شود که هدف آن شرکت 300000 دانش آموز راهنمایی و دبیرستان از مناطق مختلف پادشاهی است تا از بین 3 میلیون دانش آموز در این رشته ها در زمینه های برنامه نویسی و هوش مصنوعی آموزش ببینند. دو مرحله آموزش عمومی.

هدف این نمایش ایجاد نسل امیدوار کننده ای از برنامه نویسان است که در تکنیک های برنامه نویسی و هوش مصنوعی مهارت دارند، که در تمام مسیرهای خود به بخش مهمی از زندگی روزمره و سیستم های تجاری تبدیل شده اند.

“ساختن نسلی خلاق”

به گزارش خبرگزاری سعودی (SPA)، مدیر بخش مسابقات موحیبه، بدر المجردی، بر اهمیت برگزاری مسابقات علمی در همه زمینه ها و ارزش زیادی که آنها به سیستم آموزشی می افزایند، تاکید کرد و نشان داد که راه اندازی المپیاد به گسترش فرهنگ برنامه‌نویسی رقابتی در بین دانش‌آموزان کمک می‌کند.

طبق گزارش SPA، المپیاد ملی سطح مردان و زنان جوان را در سنین پایین بالا می برد، توانایی های آنها را توسعه می دهد، مهارت های آنها را تقویت می کند و فرهنگ نوآوری و خلاقیت آنها را تقویت می کند، که به جهانی شدن پادشاهی کمک می کند. مرکز فنی جدیدترین فناوری‌ها و فناوری‌های پیشرفته مرتبط با هوش مصنوعی.

المپیاد به دنبال کشف افرادی است که از گروه هدف در تفکر محاسباتی برای تجزیه و تحلیل و مقابله با مشکلات برنامه نویسی برای ورود به حوزه هوش مصنوعی، در آغوش گرفتن جوانان و سرمایه گذاری توانایی های طلایی آنها در حل مسائل پیچیده و همچنین ایجاد نسل خلاق قادر به رقابت علمی در المپیادهای بین المللی در زمینه انفورماتیک و هوش مصنوعی به نقل از آژانس.

منبع: asharq

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا