• خانه
  • ⬅️
  • کسب و کار
  • ⬅️
  • کاشت ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ کدام را انجام بدیم؟

کاشت ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ کدام را انجام بدیم؟

با استقبال بی نظیر مردم در سطح جهانی برای کسب زیبایی بیشتر یکی از روش‌ های مراقبت از زیبایی، تغییر وضعیت ظاهری ابرو هاست. متخصصان دائما در حال تحقیق و بررسی شیوه های گوناگون و ارائه متد ها و راهکارهای مختلف برای زیباتر جلوه دادن ابرو ها هستند. با ابداع روش...

sponsor

کاشت ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ کدام را انجام بدیم؟

با استقبال بی نظیر مردم در سطح جهانی برای کسب زیبایی بیشتر یکی از روش‌ های مراقبت از زیبایی، تغییر وضعیت ظاهری ابرو هاست. متخصصان دائما در حال تحقیق و بررسی شیوه های گوناگون و ارائه متد ها و راهکارهای مختلف برای زیباتر جلوه دادن ابرو ها هستند.

با ابداع روش های جدید، افراد همواره برای انتخاب بهترین روش دچار شک و تردید می شوند. یکی از این تردید ها زمانی بروز می کند که فردی بخواهد از بین کاشت ابرو و میکروبلدینگ ابرو ها بهترین گزینه را برگزیند. پس احتیاج به اطلاعات و نکات مهم پیرامون هر یک از این دو شیوه دارد، تا در نهایت بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد.

اشتراکات و تفاوت ها بین میکروبلدینگ و کاشت ابرو

کاشت ابرو

هرچند اساس و متد کار در این دو پروسه کاملاً مجزا و متفاوت از هم است، اما نقطه ی اشتراک آن ها در نتیجه ی نهایی است. معنی این حرف آن است که هر دو این روش ها در نهایت به ابرو ها ظاهری، پر تر، حجیم تر، ضخیم تر و زیباتر می دهند. از تفاوت های اصلی آن ها می توان به نیمه دائمی بودن میکروبلدینگ و دائمی بودن کاشت ابرو اشاره کرد. در واقع میکروبلدینگ یک تکنیک از چندین تکنیک موجود در خالکوبی است، بنابراین به مرور زمان می تواند کم رنگ شود یا تغییر رنگ دهد یا از بین برود، بنابراین نیاز است هر چند سال یکبار، تکرار شود اما نتیجه ی حاصل از کاشت ابرو بدین صورت نیست. کاشت ابرو نتیجه ای ماندگار تر دارد. پس اینکه چگونه و توسط کدام پزشک و کلینیک انجام شود، حائز اهمیت است.

در ادامه ضروریست توضیحاتی پیرامون هر یک از این روش ها ارائه دهیم.

میکروبلدینگ ابرو چیست؟

همانطور که در بالا به اختصار بیان کردیم، میکروبلیدینگ یک روش خال کوبی یا تاتو نیمه دائمی است. در این روش با ایجاد خطوط رنگی نزدیک به ابروهای شخص متقاضی، ابروهایی در صورت وی طراحی می شود که هم باب سلیقه‌ اش باشد و هم به صورت او بیاید و تأثیر زیباتری بر چهره ی او بگذارد. نتیجه ی نهایی که از میکروبلدینگ ابرو به دست می آید موجب پر به نظر رسیدن حجم ابروها و زیباتر شدن مدل آن ها می‌گردد.

در میکروبلدینگ آرایشگر قبل از آغاز به کار باید موضع مورد نظر را بی حس کند و بعد با استفاده از دستگاه مخصوصی که تیغی بسیار ظریف در حد تارهای مو دارد؛ رنگ را زیر پوست زیبا جو وارد می کند. معمولاً میکروبلدینگ ابرو ها نیاز به یک جلسه ی ترمیمی دارد.

گاهی تکرار این روش التهابات و تخریب هایی را در ابرو ایجاد می کند که به راحتی به وضعیت قبلی باز نخواهد گشت. لازم به ذکر است که میکروبلدینگ روشی نیست که بتوان بارها آن را تکرار کرد.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو روشی کم تهاجم به حساب می آید. این تکنیک بدون جراحی بوده و با دو روش FUE و FUT در کلینیک پوست و مو صورت می گیرد. طی فرآیند کاشت ابرو ناحیه ای از سر خود فرد که معمولاً ناحیه ای در پشت و پایین سر و حد فاصل بین دو گوش است به عنوان ناحیه بانک مو انتخاب می‌شود. اصولاً از بانک مو به عنوان ناحیه ی اهدا نیز یاد می شود. در کاشت ابرو فولیکول‌های بسیار نازک و ظریف مو که در حد تارهای طبیعی ابرو هستند، انتخاب و از سر فرد استخراج می‌شوند.

در مرحله بعد این فولیکول‌ ها به صورت تک تک و دانه دانه در ناحیه کم مو در ابرو های شخص متقاضی پیوند داده می‌شوند. با توجه به اینکه برای بیمار از داروهای بی حس کننده استفاده می شود در نتیجه تکنیک کاشت ابرو بدون احساس درد است و در روش FUE هیچ اثری از جای زخم و اسکار بر ابروهای شخص زیبا جو باقی نمی‌ماند. با توجه به خون رسانی غنی در ناحیه ابرو پس از جراحی، تار موهای جدید در ابرو بلافاصله پس از عمل پیوند ظاهر می‌شوند و نتایج طی 4 الی 6 ماه به رشد نهایی و کامل خود خواهند رسید.

کاشت ابرو شهرک غرب

پس از بیان توضیحات فوق پیرامون تفاوت های کاشت ابرو و میکروبلدینگ ابرو اکنون زمان انتخاب کلینیک مناسب برای کاشت ابرو است. کلینیک خسرویانی کلینیک کاشت ابرو شهرک غرب است که با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و امروزی و بهره‌گیری از تواناییهای پزشکان مجرب کاشت ابرو را برای زیبا جویان انجام می دهد. شما می توانید با مراجعه به این کلینیک از خدمات قابل اعتماد آن ها بهره مند شوید و مزایای استفاده از این خدمات را درک کنید.

مقایسه هزینه میکروبلیدینگ و کاشت ابرو

کاشت ابرو شهرک غرب

هزینه میکروبلیدینگ در هر مرکز با توجه به میزان مهارت متخصص، دستگاه مورد استفاده و کیفیت رنگی که استفاده می‌شود، تغییر می کند. معمولاً افرادی که شهرت بیشتری در انجام میکروبلدینگ دارند، کار باکیفیت تری ارائه می دهند و در نتیجه هزینه ی بیشتری را از فرد متقاضی طلب می کنند.

هزینه ی کاشت ابرو نیز تقریبی است و به وضعیت ابروهای زیبا جو بر میگردد. این هزینه برای افرادی که در ابرو ها آثار سوختگی و جای زخم و بخیه دارند، بیشتر است. این هزینه به مهارت پزشک معالج و کیفیت دستگاه های کلینیک نیز بستگی دارد در نتیجه نمی‌توان عددی قطعی را برای آن مطرح کرد. وضعیت بدتر ابروها و مهارت بیشتر پزشک و کیفیت بالا تر دستگاه ها، هزینه ی کاشت ابرو را بیشتر می کند.

مراقب های لازم بعد از میکروبلدینگ و کاشت ابرو

از سوی متخصصان و پزشکان برای مراقبت های پس از میکروبلدینگ و کاشت ابرو مواردی عنوان میشود که ما قصد داریم اشاره ی مختصری به آن ها داشته باشیم.

مراقب های لازم پس از میکروبلدینگ

در مورد افرادی که میکروبلدینگ ابرو انجام داده اند؛ باید به مدت ۳ الی ۶ روز پس از انجام کار به ابروهای خود آب نزنند و آن ها را خیس نکنند. بین ۳ تا ۶ روز از ورزش کردن پرهیز کنند تا عرق نکنند. اگر لازم است که کار کنند، بهتر است تا ابتدا این نواحی را با پماد بپوشانند، این کار کمک می‌کند تا از رنگدانه‌های زیر پوست محافظت شود. همچنین در زمان میکروبلدینگ برش‌هایی در ابرو ایجاد می شود و استفاده از پماد کمک می کند تا این زخم های سطحی از شر عفونت و ورود باکتری و ایجاد عوارض جانبی در امان بمانند.

پس بهتر است در ۲۴ ساعت اول از پماد ضد باکتری بر روی ابروهای خود استفاده کنند. بعد از آن لازم است به مدت یک هفته از پماد تتراسایکلین استفاده نمایید.برای خلاص شدن از دلمه‌ های ایجاد شده روی ابرو ها، بهتر است آن‌ها را نکنند. زیرا ممکن است جای زخم‌ های ناشی از آن برای همیشه روی ابرو باقی بماند.

مراقب های لازم پس از کاشت ابروکاشت ابرو شهرک غرب

ضروریست تا زیبا جو لباس جلو دکمه دار بپوشد، تا در زمان تعویض لباس ابرو ها دست نخورند.

  • سعی کند تا مدتی در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرد.
  • بیمار باید به شکل صحیح بخوابد، تا به ابروهای خود فشاری وارد نکند.
  • تا مدتی ورزش سنگین ممنوع است.
  • همچنین از فعالیت‌هایی که باعث عرق کردن می‌شوند، بپرهیزد.
  • شستشوی صورت باید به شیوه ای صحیح و اصولی انجام شود.
  • لازم است تا مدتی هرگز از لوازم آرایش استفاده نکند.

میکروبلدینگ یا کاشت ابرو ؟

پس از بیان مطالب بالا اکنون وقت آن است که پاسخی برای این پرسش بیابیم که کاشت ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ ؟ کدام را انجام دهیم و کدام را انجام ندهیم؟!

در پاسخ باید بگوییم که این انتخاب کاملاً سلیقه ای بوده و به شرایط روحی و جسمی زیبا جو و وضعیت ابروهایش و علت و میزان کم مویی آن بر میگردد. عده ای با انجام میکروبلدینگ به نتیجه ی مطلوب خود می رسند و عده ای دیگر کاشت ابرو را ترجیح می دهند اما به صورت کلی کاشت ابرو با توجه به اینکه طبیعی تر است و ماندگاری طولانی تری دارد، مورد استقبال عده ی بسیاری از زیباجویان قرار گرفته است.

برچسب ها
0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...

Pagespeed Optimization by Lighthouse.