پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

پس از 276 روز در فضا: یک فضاپیمای مرموز چینی به زمین باز می گردد

هیچ جزئیاتی در مورد چیستی فضاپیما، فناوری‌های آزمایش‌شده و میزان ارتفاع آن از زمان پرتابش در اوایل آگوست ۲۰۲۲ ارائه نشده است. هیچ عکسی از این وسیله نقلیه منتشر نشده است.

بعد 276 يوما في الفضاء: مركبة صينية غامضة تعود إلى الأرض

گویا (گتی ایماژ)

طبق گزارش رسانه دولتی چین، یک فضاپیمای آزمایشی چینی پس از 276 روز گردش در مدار روز دوشنبه به زمین بازگشت و یک مأموریت تاریخی برای آزمایش فناوری‌های قابل استفاده مجدد در فضا را انجام داد.

گزارش شد که فضاپیمای بدون سرنشین امروز طبق برنامه به مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین بازگشت.

هیچ جزئیاتی درباره چیستی فضاپیما، فناوری‌های آزمایش‌شده و میزان ارتفاع آن از زمان پرتاب آن در اوایل آگوست ۲۰۲۲ ارائه نشده است. هیچ عکسی از فضاپیما منتشر نشده است.

رسانه‌های دولتی گفتند که آزمایش‌های این فضاپیما یک پیشرفت “مهم” در تحقیقات چین در مورد فناوری فضاپیماهای قابل استفاده مجدد است که روشی راحت و ارزان را برای ماموریت‌های فضایی آینده ارائه می‌دهد.

در سال 2021، فضاپیمای مشابهی در لبه فضا منفجر شد و در همان روز در مأموریتی که عمدتاً طبقه بندی شده بود به زمین بازگشت.

طبق گفته شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، پیمانکار اصلی برنامه فضایی چین، فضاپیما به صورت “افقی” روی زمین فرود آمد.

مفسران رسانه های اجتماعی چینی حدس می زنند که پکن در حال توسعه فضاپیمایی مانند X-37B نیروی هوایی ایالات متحده است، یک هواپیمای فضایی بدون سرنشین که می تواند سال ها در مدار بماند.

X-37B بدون خدمه و قابل استفاده مجدد در نوامبر سال گذشته در ششمین و آخرین ماموریت خود پس از بیش از 900 روز در مدار به زمین بازگشت.

منبع: arab48

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا