پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
ویدیو

(ویدیو) گیت هاب نسخه عمومی هوش مصنوعی Copilot را عرضه کرد

گیت هاب نسخه عمومی هوش مصنوعی Copilot را عرضه کرد ولی متاسفانه این ابزار دیگر رایگان نیست!

این ابزار که حدود یک سال پیش به صورت آزمایشی عرضه شده بود، بر مبنای هوش مصنوعی OpenAI Codex کار می کند و به کمک برنامه نویس ها می آید تا بتوانند سریعتر کد بزنند.

این ابزار فراتر از ابزارهای Auto Completion فعلی عمل می کند و با بررسی کدهای قبل و بعد از خطی که برنامه نویس روی آن قرار دارد، می تواند ادامه کد فعلی یا کد یک تابع به صورت کامل را پیشنهاد بدهد.

به طور مثال وقتی برنامه نویس تابعی با نام send_tweet می نویسد، این هوش مصنوعی با استفاده از کدهایی که قبلا یاد گرفته، کدی کامل را به برنامه نویس پیشنهاد می دهد که با آن می توان از طریق API توییتر، توییتی را ارسال کرد!

علاوه بر نوشتن کد، این ابزار می تواند کدهای فعلی را متوجه شود و آن ها را برای برنامه نویس های مبتدی توضیح دهد.

گیت هاب گفته در طول یک سال گذشته بیش از 1.2 میلیون برنامه نویس برای آزمایش ابزار این شرکت ثبت نام کرده اند و در فایل هایی که این ابزار فعال بوده، نزدیک به 40 درصد کدها توسط ابزار نوشته شده است :)

این ابزار تا پیش از این برای فاز آزمایشی، رایگان بوده ولی طبیعتا راه اندازی هوش مصنوعی که تمام عملیات آن روی کارت گرافیک اجرا می شود و می تواند نتیجه باکیفیتی را زیر 150 میلی ثانیه به کاربر تحویل دهد، اصلا ارزان نیست و هزینه بالایی دارد.

در نتیجه از حالا این ابزار پولی شده و اشتراک ماهانه آن 10 دلار و اشتراک سالانه آن 100 دلار هزینه خواهد داشت.

البته گیت هاب این ابزار رو برای 60 روز برای آزمایش در اختیار علاقه مندان قرار می دهد و بعد از 60 روز باید پول برای دسترسی به ابزار اشتراک خرید. همچنین دانشجویان با ارسال مدارک هویتی (ایمیل دانشگاهی + اسکن کارت دانشجویی) و همچنین صاحبان مخازن محبوب در گیت هاب، می توانند به صورت رایگان از این ابزار بهره مند شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا