پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

چرا برنامه نویسی یکی از مشاغل پرطرفدار و پردرآمد است ؟

برنامه نویسی یکی از مشاغل پر درآمد در دنیا و همچنین در ایران حساب می‌شود و همچنین اکثر کسانی که فارغ التحصیل این رشته هستند شغل مورد علاقه خود را پیدا کردند.  سوال ما این بود که چرا برنامه نویسی یکی از شغل های پردرآمد و پرطرفدار است ؟ در قسمت پایین من از چندیدن دلیل برای این سوال استفاده می‌کنم .

  • تعداد تقاضا برای کسی برنامه نویس است خیلی بیشتر می‌باشد :  با پیشرفت فناوری ها  امروزه اکثریت شرکت ها به نیروی برنامه نویس نیاز دارند و این کار برای توسعه ی نرم افزار های مورد نیاز آن شرکت می‌باشد و همین دلیل باعث افزایش تقاضا برای نیروی کار برنامه نویس بیشتر می‌شود.
  • شغل های برنامه نویسی خیلی متنوع می‌باشد : برنامه نویسی یک حوزه گسترده است که شامل طیف وسیعی از مشاغل می شود. برنامه نویسان می توانند در زمینه های مختلفی مانند برنامه نویسی وب، برنامه نویسی نرم افزار، توسعه بازی، امنیت سایبری و هوش مصنوعی کار کنند.
  • شغل برنامه نویسی درآمد بالایی دارد: برنامه نویسان می توانند در این شغل درآمد بالایی داشته باشند. طبق آمارو ارقام منتشر شده از درآمد برنامه نویسان ، میانگین حقوق یک برنامه نویس در ایالات متحده بیش از 100 هزار دلار در سال است.
  • یکی از مزایای خوب برنامه نویسی دورکاری است : برنامه نویسان اغلب می توانند از راه دور کار کنند. این امر به آنها انعطاف پذیری زیادی می دهد و می تواند به آنها کمک کند تا از هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ جلوگیری کنند.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم ؟

اینکه برنامه نویس شوید حتما نیاز نیست که تحصیلات دانشگاهی مهندسی کامپیوتر داشته باشید .برای شروع برنامه نویسی، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید و به طور ساده بشینید و در مورد هدف از یادگیری برنامه نویسی فکر کنید . آیا می‌خواهید برنامه نویسی را به عنوان یک سرگرمی یاد بگیرید، یا می‌خواهید در آن حرفه‌ای شوید؟ اگر می‌خواهید برنامه نویسی را به عنوان یک سرگرمی یاد بگیرید، می‌توانید با یادگیری یک زبان برنامه نویسی ساده شروع کنید و به تدریج به زبان‌های پیچیده‌تر برسید. اگر می‌خواهید برنامه نویسی را به عنوان یک حرفه یاد بگیرید، باید به دنبال یک دوره آموزشی معتبر باشید که به شما مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را آموزش دهد.

حوزه های مختلفی در برنامه نویسی وجود دارد که شما میتوانید در انجا فعالیت خود را به عنوان برنامه نویس شروع کنید .

حوزه وب :  در حوزه وب یکسری زبان های برنامه نویسی سمت کاربر است که در اصطلاح به آن Client-Side  می گویم این زبان ها در مرورگر کاربر اجرا می‌شوند و وظیفه ی نمایش محتوای وب را دارند . مانند آموزش جاوا اسکریپت و HTML و CSS .  و همچنین یک سری زبان ها نیز Server-Side هستند و در سمت سرور اجرا میشوند و وظیفه پردازش درخواست های کاربر و پاسخ به آن را دارند . مانند زبان برنامه نویسی پایتون و PHP، ASP.NET و Ruby

حوزه موبایل :  یکسری زبان های برنامه نویسی native داریم که  این زبان ها مختصص سیستم عامل های موبایل طراحی شده اند. از جمله زبان های برنامه نویسی native می توان به  Java برای توسعه اپلیکیشن های اندروید و الان جای خودش را به Kotlin  داده است  و شما لازم است آموزش کاتلین را ببینید . Swift و Objective-C برای توسعه اپلیکیشن های iOS، و C++ و C برای توسعه اپلیکیشن های موبایل برای هر دو سیستم عامل اشاره کرد.

یکسری زبان های برنامه نویسی دیگر نیز زبان های برنامه نویسی cross-platform می‌باشند این زبان ها برای توسعه اپلیکیشن های موبایل برای چندین سیستم عامل طراحی شده اند. از جمله زبان های برنامه نویسی cross-platform می توان به React Native، Flutter و Kotlin Multiplatform اشاره کرد.

همانطور که گفتم در زمینه آموزش برنامه نویسی حوزه های زیادی وجود دارد مانند هوش مصنوعی و … که که همه ی اینها بستگی به علاقه مندی شما به این حوزه ها دارد .

خلاصه مطالب

برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین و پرطرفدار ترین مشاغل حال حاضر در این عصر تکنولوژی است . و شما می‌توانید با آموزش زبان مورد علاقه خودتون در هر زمینه درآمد بالایی کسب کنید  اینکه درآمد بالا در این شغل ، بستگی به  میزان تخصص شما در زبان برنامه نویسی مورد نظرتان دارد . هرچه متخصص تر ، درآمد بالاتر .

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا