پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

هاست پرسرعت چیست؛ چه کسانی به آن نیاز دارند؟

سرعت هاست، یک عامل مهم برای موفقیت وب‌سایت شما است و بر همه چیز از نرخ تبدیل گرفته تا بهینه‌سازی و سئو سایت تاثیر می‌گذارد. اما هاست پر سرعت چیست؟ چه کسانی به هاست پر سرعت نیاز دارند؟ برای چه کسب و کار‌هایی مناسب است؟

یک میزبان وب با کیفیت می‌تواند به شما کمک کند، چند ثانیه زمان بارگذاری صفحه خود را کاهش دهید. آمارهای اخیر نشان می‌دهد که یک ثانیه از دست دادن در بارگذاری صفحه می‌تواند منجر به 11 درصد بازدید کمتر از صفحه، 7 درصد کاهش در تبدیل و در نتیجه میلیون‌ها کاربر را در فروش از دست داد.

بنابراین یک مسئله‌ای که در آن مطمئن هستیم، این است که وب‌سایت‌های سریع و پر سرعت، رضایت کاربران را افزایش می‌دهند. بنابراین موضوع مقاله امروز ما هاست پر سرعت چیست می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله همراه ما باشید.

هاست پرسرعت چیست؟

در یک تعریف ساده می‌توان گفت، هاست پر سرعت به هاستی گفته می‌شود که علاوه بر بیشترین میزان سرعت ممکن، کمترین میزان ping را دارد. اینگونه هاست‌ها در رشد و پیشرفت کسب و کار و وب‌سایت‌ها نقش موثری ایفا می‌کنند.

در‌واقع، اگر صفحات وب شما به سرعت بارگیری نمی‌شود، یا هنگامی که افراد سعی می‌کنند از وب‌سایت شما بازدید کنند، با مشکلات نظیر دسترسی سایت مواجه شوند، قطعا این افراد سایت شما را ترک کرده و به سایت دیگری مراجعه می‌کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، گوگل محاسبه کرده است، که 53 درصد از کاربران تلفن همراه اگر بیش از 3 ثانیه سرعت لود صفحه طول بکشد، صفحه را ترک می‌کنند. از این رو، کاربران زیادی را از دست خواهید داد، و حتی ممکن است میزان فروش شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

همانطور که گفتیم، پر سرعت بودن هاست برای تجربه کاربر یک امر حیاتی است. اما این تنها مزیت هاست‌های پر سرعت نیست.  آنها همچنین برای رتبه‌بندی موتورهای جستجوی شما بسیار مهم هستند. گوگل از سال 2010 سرعت صفحه وب را به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در نظر گرفته است.

طبق یک مطالعه، اگر یک وب‌سایت شش ساعت از کار بیفتد، رتبه‌بندی جستجوی آن به طور متوسط ​​30 درصد کاهش پیدا می‌کند و زمانی که وب‌سایت دوباره آنلاین می‌شود تا 2 ماه طول می‌کشد تا بهبود یابد!

همه اینها و بسیاری از آمارهای دیگر نشان می‌دهد که یک هاست دانلود پرسرعت و میزبان وب سریع برای موفقیت کسب و کار شما تا چه اندازه ضروری است.

چه کسانی به هاست سرعت بالا نیاز دارند؟

برخی از کسب و کار‌ها به دلیل رونق و پیشرفتی که در حرفه‌ی خود دارند و یا پیدا می‌کنند، روزانه بازدید زیادی دارند. این سایت‌ها باید سرعت بالایی داشته باشند تا کاربر را زیاد معطل نگذارد.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که همه‌ی وب‌سایت‌ها به هاست سرعت بالا نیازی ندارند. چرا‌که برخی از کسب و کار‌ها هنوز نو‌پا هستند و یا بازدید زیادی ندارند. در بخش زیر به شما خواهیم گفت که کسانی به هاست سرعت بالا نیاز دارند.

1. وب‌ سایت‌های فروشگاهی

امروزه بسیاری از افراد به دلیل کمبود وقت به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی می‌روند. فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل مزایا و ویژگی‌هایی که دارند مورد استقبال بسیاری از عموم مردم قرار گرفته‌اند. یکی از نکات مهم برای وب سایت‌های فروشگاهی، سرعت سایت مناسب است.

سایت‌های فروشگاهی به دلیل ترافیک بالایی که دارند، می‌بایست از سرعت بالایی برخوردار باشند. چرا‌که اگر سرعت لود صفحات بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد مخاطب را خسته می‌کند. بنابراین ممکن است از سایت شما خارج شوند. این موضوع باعث می‌شود که شما حجم زیادی از بازدید و فروش خود را از دست بدهید.

البته دقت داشته باشید که اگر به تازگی وب سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کرده‌اید و یا سایت شما ترافیک بالایی ندارد، نیازی به خرید هاست پر سرعت ندارید. در چنین مواردی می‌توانید از گزینه‌های دیگر خرید هاست و دامین از وب‌رمز اقدام کنید، که این می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد.

2- وب سایت‌های آموزشی

برخی از وب سایت‌ها در زمینه آموزشی فعالیت دارند، و معمولا اینگونه سایت‌ها با حجم زیادی از کاربران مواجه هستند. یکی از شرایطی که باید برای وب‌سایت‌های آموزشی فراهم شود، میزان دسترسی سایت و بالا بودن سرعت سایت است. بنابراین این کسب و کار‌ها با استفاده از یک هاست پر سرعت می‌توانند به پیشرفت سایت خود کمک بزرگی کنند.

هم اکنون وب‌سایت‌های متفاوتی در زمینه آموزشی تکاپو دارند و رقابت بسیار تنگاتنگ است. از آنجایی که سرعت سایت برای گوگل یکی از عوامل مهم بهینه سازی سایت محسوب می‌شود، با تهیه هاست پر سرعت می‌توانید یک پله از سایر رقبای خود پیشی بگیرید.

3. وب سایت‌های دانلود محتوا (دانلود موزیک، مقاله، بازی، فیلم و سریال)

یکی دیگر از کسب و کار‌هایی که به هاست سرعت بالا نیاز دارد، وب سایت‌های دانلود محتوا هستند. این وب سایت‌ها نیز برای ارائه خدمات خود به هاست پر سرعت نیاز دارند. تجربه کاربری یکی از موارد مهم در سایت‌های دانلود محتوا به حساب می‌آید. شما بایستی تلاش کنید تا کاربران تجربه خوبی از وب سایت شما در ذهن خود داشته باشند، و بهره‌گیری از هاست مناسب،تا حدودی می‌تواند این امر را ممکن سازد.

برای درک بهتر به این مثال دقت کنید. تصور کنید که کاربری وارد یک سایت دانلود محتوا (فیلم و سریال) شده است،و قصد دارد فیلم مورد نظر خود را بارگیری کند. اما صفحه انتخابی باز نمی‌شود و یا سرعت لود صفحه آنقدر پایین است که حوصله کاربر را سر می‌برد. در چنین شرایطی به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا تجربه خوبی در ذهن کاربر باقی خواهد ماند؟

پاسخ به این سوالات کاملا واضح است. زمانی که کاربر به نتیجه دلخواه نرسد، قطعا سایت را رها کرده و به سراغ سایت دیگری می‌رود. همچنین یک تجربه نه چندان خوب از سایت مورد نظر دریافت می‌کند.

4. وب سایت‌های ثبت نامی و دارای آزمون

وب سایت‌های ثبت نامی و دارای آزمون اغلب در بازه‌های مشخص و تعیین شده‌ای با حجم زیادی از کاربران رو به رو می‌شوند. به طور کلی این نوع سایت‌ها بازدید زیادی دارند و از این جهت ترافیک بالایی دارند. دو موردی که از اصلی‌ترین موضوعات در سایت‌های ثبت نامی و دارای آزمون مطرح می‌باشد، میزان آپ‌تایم بودن و بهینه سازی یا سئو سایت است.

به عبارتی هاست پر سرعت برای وب‌سایت‌هایی که به امنیت، سرعت و آپ‌تایم بودن نیاز دارند گزینه مناسبی است. آپ‌تایم بودن یکی از عوامل مهم برای همه‌ی سایت‌ها به ویژه برای سایت‌های ثبت نامی و آزمونی محسوب می‌شود. زیرا اگر کاربر وارد سایت شود اما سایت آفلاین باشد، ممکن است دیگر به سایت شما مراجعه نکند.

بنابراین بهتر است از یک هاست با سرعت بالا و با میزان آپ‌تایم 999.9 درصد استفاده کنید.

همچنین همانطور که گفته شد، گوگل به سرعت لود صفحات توجه دارد، و اگر صفحات سایت شما به کندی باز شود، برای سئو سایت شما نمره منفی در نظر می‌گیرد. در نتیجه امکان دیده شدن سایت شما در رتبه‌های برتر گوگل کمتر خواهد شد.

نتیجه گیری

هاست پر سرعت می‌تواند مزایا و ویژگی‌هایی متعددی را به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این مزایا همانطور که از نامش پیداست، تاثیر بر روی سرعت سایت است. همچنین با هاست پر سرعت، می‌توانید از فروش بالا‌تر، تجربه کاربری بهتر، افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل، افزایش بازدید سایت و برخی موارد دیگر بهره‌مند شوید.

هاست‌های با سرعت بالا، معمولا برای کسانی که دارای وب‌سایت‌های بزرگ و پر‌بازدیدی هستند، به طور مثال وب‌سایت‌های فروشگاهی، آموزشی، دانلود محتوا، ثبت نامی و… پیشنهاد می‌شود. بنابراین همه‌ی کسب و کارهای اینترنی به آن نیاز ندارند.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا