پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژیویدیو

موتور جستجوی گوگل برای رقابت با بینگ به هوش مصنوعی مجهز می شود

گوگل اخیرا در رویداد سالانه خود (i/O) از مدل زبانی قدرتمند و جدید  PalM 2 رونمایی کرد ، آخرین مدل زبان هوش مصنوعی این شرکت برای رقابت با GPT-4 سازنده ChatGPT OpenAI. این حرکت یک گام بزرگ رو به جلو برای فناوری است که محصولات هوش مصنوعی گوگل را تقویت می کند و همچنین این مدل زبانی جدید گوگل در منطق، استدلال عقلی و ریاضیات بهتر عمل می کند.

اطلاعات بیشتر درباره مدل زبانی PalM 2 

PalM 2 یک مدل زبانی است که گوگل برای ارائه قابلیت های هوش مصنوعی به همه محصولات خود از جمله Gmail، Google Docs و Bard به کار می گیرد . 
PalM 2  مشابه سایر مدل‌های زبانی مانند GPT-4، می‌تواند چت‌ بات‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی را تقویت کند. 
همچنین در نوشتن کد، تجزیه و تحلیل تصاویر و ترجمه مهارت دارد. گوگل ادعا می کند که مدل زبانی 2 PalM که در چت بات Bard به کار رفته است قابلیت‌های منطق، ریاضی و کدنویسی را بهبود می‌بخشد.

گوگل بالاخره هوش مصنوعی مشابه بینگ را به مهم ترین محصولش یعنی سرچ آورده و کاربران برخلاف گذشته که با کلید واژه در گوگل سرچ می کردند ، در آینده می توانند به صورت عادی و محاوره ای سوالاتشان را در سرچ گوگل وارد کنند.

این هوش مصنوعی مشابه بینگ، در بالای نتایج سرچ گوگل قرار می گیرد و با گردآوری مطالب از سایت های مختلف جواب سوال کاربران را براساس این اطلاعات تولید می کند و نمایش می دهد. کاربران از طریق دکمه Ask a follow up هم می توانند با این هوش مصنوعی مکالمه کنند و درباره متنی که گوگل سرچ تولید کرده گفت و گو کنند و سوالات مختلفی از آن بپرسند.

از مهمترین کاربردهای این هوش مصنوعی برای خرید هست و کاربران می توانند با آن محصولاتی که مدنظرشان هست و با لیست کردن ویژگی هایی که در ذهن دارند پیدا کرده و مثل بقیه جواب های هوش مصنوعی گوگل، درباره محصولاتی که گوگل لیست کرده، سوال کنند و جواب مدنظرشان درباره آن محصول خاص را دریافت کنند.

این قابلیت ها به صورت آزمایشی در ماه های آینده برای برخی کاربران امریکایی فعال می شود و این کاربران با ثبت نام در g.co/labs در بخش SGE می توانند علاقه خودشان را برای ازمایش این قابلیت ها اعلام کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا