پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

معرفی 15 سایت و اپلیکیشن‌ کاریابی در کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری است که هر ساله، هزاران نفر از سراسر دنیا وارد این کشور می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه مردم به مهاجرت کاری به کانادا و فعالیت در بازار کار این کشور وضعیت اقتصادی کانادا است که بسیار پررونق جریان دارد و صنایع زیادی هم در آن فعالیت می‌کنند. به همین دلیل نیز فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور به وجود آمده است؛ اما فقط افرادی می‌توانند از این فرصت‌های شغلی جذاب استفاده کنند که تخصص و مهارت فنی لازم برای انجام این مشاغل را داشته باشند. بنابراین، پیدا کردن کار برای مهاجرت کاری به کانادا، چندان ساده نیست.

برای پیدا کردن شغل مناسب، شما باید از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن های کاریابی کانادا یک شغل مناسب بر اساس مهارت یا تجربه‌های شخصی خود پیدا کنید و جاب‌آفر یا پیشنهاد شغلی دریافت کنید. در این صورت، شانس زیادی برای مهاجرت کاری به کانادا خواهید داشت.

 برای دریافت مشاوره درمورد نحوه پیدا کردن کار در کانادا، از کارشناسان و مشاوران مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس که صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند کمک بگیرید. مجموعه کاناداپاس و شرکت شتاب‌دهنده بیزینس و استارت‌آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور، عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization و مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرتی کانادا با سال‌ها تجربه در هدایت و حمایت از صدها بیزینس نوپا است که می‌تواند شما را از ابتدا تا انتهای مسیر یاری کنند. 

وضعیت بازار کار در کانادا

کانادا دارای بازار کار بسیار پررونقی است که علیرغم وجود فرصت‌های شغلی پرشمار، رقابت زیادی در آن برای تصاحب این مشاغل وجود دارد. بررسی وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان نشان می‌دهد افرادی که قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند، باید ضمن برخورداری از مهارت و تخصص فنی لازم، از سابقه کار کافی هم برخوردار باشند.

از طرفی دیگر، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای رسمی کانادا، بازار کار این کشور رو به رشد است و در سال‌های آینده می‌تواند بیش از این نیز توسعه پیدا کند. شما با مشاهده لیست مشاغل مورد نیاز کانادا می‌توانید دریابید که این کشور به چه مشاغلی بیشتر نیاز دارد تا به این ترتیب، با مشاغلی که در آینده فرصت رشد دارند، آشنا شوید.

معرفی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کاریابی در کانادا

برای مهاجرت کاری به کانادا، باید یک شغل در این کشور پیدا کنید و برای آن جاب‌آفر یا پیشنهاد شغلی بگیرید تا بتوانید مجوز کار (Work Permit) کانادا را به دست بیاورید.

به طور کلی، روش‌های زیادی برای پیدا کردن کار در کانادا وجود دارد؛ اما یکی از بهترین روش‌ها، مراجعه به سایت های کاریابی در کانادا است. همچنین، یکسری اپلیکیشن نیز وجود دارد که به طور تخصصی برای پیدا کردن کار در کانادا طراحی شده‌اند. در ادامه، تعدادی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کاریابی در کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد:

1.    سایت Indeed Canada

Indeed یکی از شناخته‌شده‌ترین سایت‌های کاریابی دنیا است که در هر ثانیه تقریبا ۱۰ آگهی شغلی جدید در آن منتشر می‌شود. نسخه کانادایی سایت Indeed یک مرجع جامع و کامل برای پیدا کردن انواع و اقسام مشاغل فصلی، نیمه‌وقت و تمام‌وقت است که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

2.    سایت Monster Canada

Mosnter نیز یکی دیگر از سایت‌های کاریابی معتبر و شناخته‌شده دنیا است که یک نسخه مخصوص برای ساکنین کانادا دارد. در این سایت می‌توانید بر اساس مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تخصص‌هایی که در رزومه خود قید کرده‌اید، فرصت‌های شغلی جذابی پیدا کنید.

3.    سایت CareerBuilder Canada

CareerBuilder یکی از اولین سایت‌های کاریابی است که در کانادا شروع به فعالیت کرد. بخش جست‌وجوی این سایت بسیار دقیق عمل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد بر اساس عنوان شغل، موقعیت مکانی، میزان حقوق و جزئیات دیگر فیلتر کنید تا بتوانید فرصت‌های شغلی مناسب برای خود را پیدا کنید.

4.    سایت Glassdoor

در حال حاضر Glassdoor به عنوان بزرگ‌ترین سایت کاریابی دنیا شناخته می‌شود که در آن می‌توانید شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. برای جست‌وجوی کار در این سایت، فقط کافی است که رزومه خود را آپلود کنید و درخواست خود را برای کارفرماها ارسال نمایید تا در صورت واجد شرایط بودن، به شما جاب آفر بدهند.

find job from application in canada
find job from application in canada

بیشتر بخوانید: پرتقاضاترین مسیرهای مهاجرت کاری به کانادا

5.    سایت LinkedIn

LinkedIn یک شبکه اجتماعی برای امور شغلی است. در این پلتفرم، می‌توانید با کارفرماها و مدیران منابع انسانی شرکت‌های بزرگ ارتباط برقرار کنید تا نسبت به شما و مهارت‌هایتان شناخت پیدا کنند. با شبکه‌سازی در LinkedIn می‌توانید یک ارتباط قوی با کارفرماها ایجاد کنید تا هر زمانی که به نیروی جدید نیاز پیدا کردند، شما را به یاد بیاورند.

6.    سایت Robert Half

این سایت در سال ۲۰۲۱ به عنوان بهترین سایت کاریابی کانادا انتخاب شده است. ویژگی شاخص این سایت، این است که بسیار فراگیر شده و کارفرماها و کارجویان زیادی در آن عضو شده‌اند. بنابراین، فرصت‌های شغلی پرشماری در آن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

7.    سایت Eluta

سایت Eluta به شما اجازه می‌دهد فرصت‌های شغلی از برترین کارفرماهای کانادایی را پیدا کرده و برای آن‌ها درخواست بدهید. همچنین، می‌توانید از آن به عنوان یک موتور جست‌وجوی شغل استفاده کنید. در این سایت می‌توانید با اعمال فیلترهای مختلف، فرصت‌های شغلی متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید.

8.    سایت Job Bank

Job Bank بزرگ‌ترین پلتفرم مشاغل در کانادا است که می‌توانید آرشیو کاملی از کلیه مشاغلی که در بازار کار این کشور وجود دارد را در آن پیدا کنید. همچنین، Job Bank سایت کاریابی رسمی دولت کانادا نیز به شمار می‌رود. توانایی جس‌وجوی کار به زبان انگلیسی و فرانسوی، یکی از ویژگی‌های شاخصی است که این سایت را از بقیه متمایز کرده.

9.    سایت TalentEgg

TalentEgg یکی از پرافتخارترین سایت‌های کاریابی در کانادا است. دوره‌های کارآموزی با حقوق، مشاغل فصلی و فرصت‌های شغلی مناسب برای دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان جدید، بخشی از آگهی‌های شغلی TalentEgg را تشکیل داده‌اند که در سایت‌های کاریابی دیگر کانادا پیدا نمی‌کنید.

10. سایت Workopolis

Workopolis به شما اجازه می‌دهد که مشاغل موردعلاقه خود را راحت‌تر پیدا کنید. این کار از طریق ارائه فیلترهای متنوع در بخش جست‌وجوی این سایت محقق شده که به شما اجازه می‌دهد بر اساس میزان دستمزد، موقعیت مکانی شغل، عنوان شغلی و… در آگهی‌های شغلی جست‌وجو کنید. Workopolis با ۱۵ سال سابقه، یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های کاریابی در کانادا نیز به شمار می‌رود.

11.اپلیکیشن CareerBuilder

CareerBuilder یکی از بهترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های جست‌وجوی کار در کانادا است که ویژگی‌های آن واقعا شما را شگفت‌زده می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها، امکان جست‌وجوی کار بر اساس موقعیت مکانی شما در نقشه است. به صورتی که با نمایش موقعیت مکانی شما، مشاغل و آگهی‌هایی اطرافتان را به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید فهرست آگهی‌های شغلی را باز کنید و بر اساس فیلترهای موردنظر خود، در آن‌ها جست‌وجو کنید.

12. اپلیکیشن Glassdoor

Glassdoor را پیش از این به عنوان یکی از بهترین سایت‌های کاریابی در کانادا معرفی کردیم. اما واقعا جا دارد که اپلیکیشن موبایل آن را نیز به طور مجزا بررسی کنیم. در اپلیکیشن Glassdoor می‌توانید در هر مکان و هر زمانی که خواستید، به آگهی‌های شغلی پرشماری که در سایت آن وجود دارد دسترسی پیدا کنید. در صورتی که آگهی شغلی جدیدی منتشر شود که با مهارت‌ها و شرایط شما سازگار باشد، برایتان یک نوتیفیکیشن ارسال خواهد کرد.

13. اپلیکیشن Indeed

در اپلیکیشن Indeed می‌توانید به پایگاه داده این سایت روی گوشی خود دسترسی پیدا کنید. مزیت اپلیکیشن Indeed نسبت به سایت آن، این است که به شما اجازه می‌دهد بر اساس موقعیت مکانی خود، مشاغلی که نزدیک به شما هستند را پیدا کنید. همچنین، می‌توانید یک یادآور تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که برای مشاغلی که تعیین کرده‌اید، درخواست بدهید.

14. اپلیکیشن ZipRecruiter

در اپلیکیشن ZipRecruiter می‌توانید به صورت خودکار برای هزاران فرصت شغلی درخواست بدهید. همچنین، فرصت‌های شغلی مناسب را برای شما را برایتان ارسال می‌کند تا پس از بررسی و ارزیابی، در صورت تمایل برای آن‌ها درخواست بدهید. ZipRecruiter امکانی را فراهم کرده که به شما اجازه می‌دهد برای مشاغل مد نظر خود از داخل اپلیکیشن و بدون نیاز به مراجعه به سایت آن درخواست بدهید. امکان ذخیره آگهی‌های شغلی منتخب نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اپلیکیشن ZipRecruiter است.

15.اپلیکیشن Good&Co

Good&Co متفاوت‌ترین اپلیکیشنی است که می‌توانید برای پیدا کردن شغل در کانادا از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن، شبیه یک بازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در آن می‌توانید در آزمون‌های شخصیتی شرکت کنید یا بر اساس روانشناسی شخصیت خود، ابزارهای کاریابی موثر را به دست بیاورید. در واقع، اپلیکیشن Good&Co به شما کمک می‌کند تا با نقاط قوت و ضعف خود بیشتر آشنا شوید تا راحت‌تر بتوانید به جست‌وجوی کار بپردازید.

کلام آخر

کانادا به دلیل داشتن بازار کار پررونق و اقتصاد قوی، یکی از کشورهایی است که عده زیادی از افراد تمایل دارند برای کار کردن به آن مهاجرت کنند. افراد برای مهاجرت کاری به کانادا، در اکثر مواقع باید جاب آفر داشته باشند. روش‌های مختلفی برای دریافت جاب‌آفر یا پیشنهاد شغلی وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها، اقدام از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کاریابی است که تعدادی از آن‌ها را در این مطلب معرفی کردیم.

اگر شما هم قصد دارید از طریق جاب آفر به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید با تیم وکلا و مشاوران موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارتباط برقرار کنید تا کاملا شما را راهنمایی کنند. متخصصین کاناداپاس دارای سال‌ها تجربه در امر مهاجرت کاری به کانادا هستند و از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا، کنارتان هستند.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا