پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

سامسونگ مجوز واردات لپ تاپ و تبلت را از دولت هند دریافت کرد

سه ماه پیش، دولت هند به طور ناگهانی واردات لپ تاپ را محدود کرد ، رایانه های شخصی و تبلت های موجود در کشور برای مارک هایی که مجوز ندارند. این حرکت باعث شد برندها مجبور به مونتاژ لپ تاپ های محلی شوند. پس از این حرکت ناگهانی، اپل، سامسونگ و برخی شرکت های دیگر در موقعیت دشواری قرار گرفتند. با این حال، دولت به زودی تصمیم خود را تغییر داد.

سامسونگ تا سپتامبر 2024 می‌تواند آزادانه لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند گلکسی را وارد کند

اکنون در حال به گزارش رویترز، دولت هند به 110 برند اجازه واردات لپ تاپ، رایانه شخصی و تبلت را در این کشور داده است. این برندها شامل نام‌های بزرگی مانند Apple، Dell، HP، Lenovo و Samsung. با این حال، در حال حاضر یک سیستم جدید برای نظارت بر واردات و شماره محموله وجود دارد. Acer، ASUS، IBM، و Xiaomi نیز تحت “سیستم مدیریت واردات” جدید در لیست گنجانده شده است.

این داستان پس از ویدیوی دستی Galaxy Book 3 Pro ما ادامه دارد.

بعد از طرح ناگهانی دولت هند برای ممنوعیت واردات لپ‌تاپ، رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها و ایجاد رژیم صدور مجوز، به شدت مورد انتقاد برندها و دولت ایالات متحده قرار گرفت. بنابراین، دولت از برنامه خود عقب نشینی کرد، همانطور که در بالا توضیح داده شد. با این حال، توانست سامسونگ را متقاعد کند که مونتاژ لپ‌تاپ‌ها را آغاز کند (60000 تا 70000 واحدهای سالانه) به صورت محلی در همان سایتی در نویدا که در آن گوشی‌های هوشمند گلکسی تولید می‌کند.

بر اساس مجوز جدید، شرکت ها باید تعداد و ارزش واردات را در یک پورتال وب دولتی اعلام کنند. آنها پس از آن مجوزی دریافت خواهند کرد که تا سپتامبر 2024 معتبر است. هیچ کس به وضوح نمی داند که برنامه دولت پس از سپتامبر 2024 چیست، اما ممکن است تلاش کند تا برندهای قدرتمندی را در مونتاژ لپ تاپ، رایانه شخصی و تبلت به صورت محلی تقویت کند. اکوسیستم می تواند مشاغل بیشتری در هند ایجاد کند.

یادداشت نویسنده: هند می‌خواهد بعد از چین قطب تولیدی بزرگ بعدی باشد، به‌ویژه برای لوازم الکترونیک و خودرو. با در نظر گرفتن این موضوع، دولت هند چندین روش مالیاتی و مشوق های مالی را به برندهایی که دستگاه های الکترونیکی خود را به صورت محلی تولید می کنند، ارائه کرده است. برای مثال، سامسونگ بزرگترین کارخانه تولید گوشی های هوشمند در سطح جهان را در نویدا دارد، هند. این شرکت همچنین تولید پنل های OLED را در کشور آغاز کرده است. >

برنامه بلند مدت هند این است که صنعت تولید را از چین ربوده و یک اکوسیستم تولیدی در هند ایجاد کند. این امر باعث افزایش تولید ناخالص داخلی و ایجاد میلیون ها شغل در کشور می شود.

منبع: sammobile

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا