پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژیکسب و کار

تاثیر لپ تاپ بر آموزش

امروز شاهد تغییر در بخش‌های مختلف زندگی هستیم و دلیل این موضوع نیز پیشرفت تکنولوژی است. یکی از مهم‌ترین این تغییرات را می‌توانیم در بخش آموزش ببینیم. در واقع سیستم‌های کامپیوتری به‌خصوص لپ‌تاپ‌ها که قابل حمل نیز هستند، تغییر بسیاری در سبک آموزش به‌ وجود آورده‌اند.

لپ‌تاپ از محصولات دیجیتالی است که در زمینه سرگرمی، مشغول به کار شدن و یادگیری مسیر همواری برای ما ایجاد می‌کند، اما این دستگاه چگونه در روند آموزش تاثیر می‌گذارد؟ آیا استفاده از لپ‌تاپ برای آموزش مزیت دارد؟ در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

استفاده از لپ تاپ برای آموزش دانش آموزان

استفاده از لپ‌تاپ برای آموزش از روش‌های کاربردی و بسیار جذاب است که به معلمان کمک می‌کند تا روند آموزش را جذاب کنند. برگزاری کلاس‌های آنلاین باعث می‌شود مربیان بتوانند از ساعت‌های کلاسی بهینه‌ترین استفاده را داشته باشند.

استفاده از لپ‌تاپ باعث می‌شود دانش‌آموز از هر نقطه‌ای که هست، در کلاس درس حاضر شود و این موضوع ازدست‌ندادن ساعت‌های مفید آموزشی را به ‌همراه دارد. به همین دلیل نیز می‌توان این روش را کاملا بهینه و مناسب دانست.

زمانی که دانش‌آموزان از لپ‌تاپ برای حضور در کلاس درس استفاده کنند، می‌توانند به محیطی فراتر نیز دسترسی داشته باشند تا با کمک آن دانش خود را افزایش دهند. ضمن اینکه سامان‌دهی و دسته‌بندی اطلاعات با کمک این دستگاه الکترونیکی راحت‌تر از حضور در کلاس درس است.

لپ‌تاپ همان‌طور که محیط گسترده‌ای برای افزایش دانش و مهارت در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد، ممکن است آثار مخربی نیز به ‌همراه داشته باشد. یعنی برخی دانش‌آموزان از این فضا به‌درستی استفاده نمی‌کنند. پس لازم است مزایا و معایب این روش در کنار یکدیگر بررسی شوند.

استفاده از لپ تاپ برای آموزش دانش آموزان

بررسی مزایای استفاده از لپ تاپ در آموزش

روش‌های نوین همواره با مزایای خاصی همراه هستند و استفاده از لپ‌تاپ برای آموزش نیز در دسته این راه‌کارهای جدید قرار می‌گیرد و مزیت‌های زیادی به‌ همراه دارد، در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی کنیم.

جذاب بودن مسیر آموزش با کمک لپ تاپ

همه ما حضور در کلاس‌های درسی را تجربه کرده‌ایم؛ اما استفاده از لپ‌تاپ در مسیر آموزش راه‌کاری نوین است که دانش‌آموزان نسل جدید از آن‌ بهره‌مند می‌شوند. این دستگاه روش آموزش را جذاب‌تر از قبل کرده و به همین دلیل محبوبیت یافته است.

معلمان با استفاده از لپ‌تاپ می‌توانند مطالب را به روشی جدید و به‌صورت کاملا جذاب و کاربردی به دانش‌آموزان ارائه دهند تا از خشکی کلاس درس بکاهند. همچنین این ابزار باعث می‌شود استفاده بهینه‌تری از زمان خود داشته باشند.

کلاس درسی که در آن مطالب با کمک لپ‌تاپ ارائه شوند، پویاتر است و باعث تمرکز بیشتر دانش‌آموزان روی کلاس می‌شود. از طرف ‌دیگر معلمان با کمک این دستگاه مدرن می‌توانند در زمان خود صرفه‌جویی کنند و آرامش بیشتری داشته باشند. به همین دلیل نیز معمولا با دانش‌آموزان بهتر رفتار خواهند کرد.

عمیق تر شدن یادگیری با کمک لپ تاپ

دانش‌آموزانی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند، می‌توانند به دیگر منابع نیز دسترسی داشته باشند و با این راه‌کار اطلاعات خود را در زمینه‌های درسی افزایش می‌دهند. طبق بررسی محققان، استفاده از لپ‌تاپ باعث یادگیری بهتر دروس ریاضی، زبان و علوم می‌شود.

عمیق تر شدن یادگیری با کمک لپ تاپ

افزایش مهارت کار با سیستم کامپیوتری با کمک لپ تاپ

آموزش با لپ‌تاپ و استفاده مداوم از این سیستم‌های کامپیوتری باعث افزایش مهارت دانش‌آموزان در کار با این دستگاه مدرن می‌شود. کسب این مهارت در آینده باعث ایجاد موقعیت‌های شغلی بهتر خواهد شد.

برنامه ریزی بهتر درسی در آموزش با لپ تاپ

استفاده از لپ‌تاپ برای آموزش باعث افزایش سرعت انجام کارها و داشتن برنامه‌ریزی بهتر می‌شود. درصورتی‌که فرزند شما از این روش استفاده کند، احتمالا بتواند برنامه‌ریزی و سامان‌دهی بهتری برای یادگیری مطالب و دسته‌بندی آن‌ها داشته باشد. در واقع بسیاری از دانش‌آموزانی که با کمک لپ‌تاپ درس می‌خوانند باور دارند که سرعت انجام کارهایشان افزایش پیدا کرده است.

بررسی معایب استفاده از لپ تاپ در آموژش

لپ‌تاپ باعث دسترسی آسان دانش‌آموزان به محیط گسترده اینترنت می‌شود و برخی افراد به‌ جای بهره‌مندی از این محیط برای یادگیری بیشتر، از آن برای دانلود فیلم‌های نامناسب یا حضور در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

با‌توجه‌به اینکه حضور در شبکه‌های اجتماعی عدم تمرکز و حواس‌پرتی را به‌همراه دارد، دانش‌آموزانی که از این دستگاه برای حضور در این محیط‌های مجازی استفاده می‌کنند، به‌ جای یادگیری عمیق دچار حواس‌پرتی و ناتوانی در یادگیری خواهند شد.

برخی دانش‌آموزان از این سیستم جدید آموزشی برای تقلب در امتحان‌های خود استفاده می‌کنند و این مورد از معایب استفاده از لپ‌تاپ‌ محسوب می‌شود. برخی دیگر نیز با دانش برنامه‌نویسی یا راه‌کارهای نامناسب اقدام به هک دیگران می‌کنند.

از طرف‌ دیگر باید گفت لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از قیمت‌های مختلف، اما بالایی برخوردار هستند و قراردادن آن‌ها در دسترس دانش‌آموزانی که تجربه زیادی در کار با این سیستم ندارند تا حدودی ریسک است.

شما به‌عنوان والدین باید با توجه به نیاز فرزندتان مناسب‌ترین لپ‌تاپ را برای او خریداری کنید. امروز مطالب مختلفی مانند راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ، دانش‌آموزی، دانشجویی و گرافیکی در اینترنت وجود دارد که به شما در خرید بهترین محصول کمک می‌کنند.

جمع‌بندی

استفاده از لپ‌تاپ برای آموزش راه‌کاری جدید است که نیاز به بررسی دارد. معلمان با کمک این روش می‌توانند محیطی پویا ایجاد کنند و مطالب را با جذاب‌ترین شیوه به دانش‌آموزان ارائه دهند. ضمن اینکه این روش به یادگیری عمیق‌تر کمک می‌کند. البته درصورت استفاده نادرست از لپ‌تاپ مانند تقلب یا شرکت در شبکه‌های اجتماعی این راه‌کار ممکن است آسیب‌رسان باشد.

سوالات متداول

استفاده از لپ‌تاپ چه تاثیری در آموزش دارد؟

لپ‌تاپ این امکان را فراهم می‌سازد تا معلمان از روش‌های جذاب برای آموزش استفاده کنند. این سیستم باعث پویاتر شدن کلاس‌های درسی می‌شود و ازاین‌رو مباحث نیز آسان‌تر به دانش‌آموزان منتقل می‌شوند.

استفاده از لپ‌تاپ برای آموزش چه مزایایی دارد؟

این شیوه آموزشی باعث جذابیت بیشتر کلاس‌های درسی، یادگیری عمیق‌تر و افزایش مهارت کار با سیستم‌های کامپیوتری می‌شود. دانش‌آموزان با کمک این سیستم می‌توانند دسترسی آسانی به منابع مختلف داشته باشند و ازاین‌رو دانش آن‌ها بیشتر می‌شود.

آیا استفاده از لپ‌تاپ برای آموزش مضر است؟

درصورتی‌که دانش‌آموز از این دستگاه برای رفتن به شبکه‌های مجازی استفاده کند و به‌ جای تمرکز روی یادگیری مطالب جدید، زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی بگذارند، این شیوه آموزشی ممکن است مضر باشد و آسیب‌هایی در روان فرد ایجاد کند.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا