پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
سئو

سئو چیست؟ توضیحی برای مبتدیان

آیا وب سایت دارید؟ و آیا ترافیک بیشتری می خواهید؟ اگر بله، پس شکی در مورد آن وجود ندارد: سئو باید بخشی از تلاش های بازاریابی شما باشد. این یک راه عالی برای و نگه داشتن افراد در وب سایت شما است. اما در واقع چه چیزی را شامل می شود؟ در این پست، ما توضیح خواهیم داد که سئو چیست و چگونه می توانید شروع کنید!

سئو چیست؟

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. این تمرین بهینه سازی صفحات وب شما برای رسیدن به جایگاه بالایی در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو است. به عبارت دیگر: افراد هنگام جستجوی آنلاین بیشتر با وب سایت شما روبرو می شوند. SEO بر بهبود رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک – با نام غیر پولی – نتایج جستجو تمرکز می کند. .

Google's search results for the term neptune planet
صفحه نتایج جستجوی Google برای عبارت “سیاره نپتون”

در تصویر بالا، وقتی کسی عبارت کلیدی “سیاره نپتون” را جستجو می کند، چند نتیجه اول را می بینیم. در این مورد، ویکی‌پدیا اولین نتیجه است و این بدان معناست که صفحه آنها در نپتون رتبه اول را در این عبارت جستجو می‌کند. ایده پشت سئو این است که وقتی صفحه خود را برای رسیدن به بهترین نتیجه بهینه می‌کنید، می‌توانید از آن رتبه‌ها بالا بروید و به یکی از اولین نتایجی تبدیل شوید که مردم می‌بینند. که باعث می شود کلیک ها و ترافیک بیشتری به سایت شما وارد شود!

اگرچه این مثال فقط نتایج ارگانیک را به ما نشان می دهد، همیشه اینطور نیست. بسته به عبارت جستجویی که شخص استفاده می‌کند، ممکن است تبلیغات یا نتیجه غنی در بالا نیز وجود داشته باشد، یا چند محصول توسط Google Shopping. امکانات بسیار زیادی وجود دارد. آنچه گوگل نشان می‌دهد می‌تواند به اطلاعاتی که درباره جستجوگر می‌داند (مثلاً کشوری که در آن زندگی می‌کند) بستگی دارد.

چرا سئو مهم است؟

شما یک وب سایت ایجاد کرده اید زیرا می خواهید مردم محصول شما را بخرند، در خدمات شما مشترک شوند یا محتوای شما را بخوانند. هدف شما هر چه باشد، می‌خواهید افراد از وب‌سایت شما بازدید کنند. به عنوان مثال، اگر در آمستردام مغازه دونات فروشی دارید، می خواهید وب سایت شما شماره 1 باشد وقتی که مردم در گوگل: “donuts Amsterdam” را در گوگل جستجو کنند. زیرا شانس افرادی که روی وب سایت شما کلیک می کنند زمانی که بهترین نتیجه باشد بسیار بیشتر است!

اما چگونه این امر را انجام می دهید؟ یک کلمه: بهینه سازی موتورهای جستجو! سئو یک راه عالی برای جذب افراد به وب سایت شما به صورت رایگان است. که مخصوصاً اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید که پول زیادی برای صرف تبلیغات ندارید مفید است.

چه چیزی تعیین می کند که رتبه شما چقدر است؟

میزان رتبه هر نتیجه توسط الگوریتم Google تعیین می‌شود. و اگرچه بخش هایی از الگوریتم گوگل مخفی باقی مانده است، سال ها تجربه در سئو به ما بینشی در مورد مهم ترین عوامل رتبه بندی. این عوامل رتبه بندی را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

عوامل سئوی روی صفحه

رتبه‌بندی صفحات شما تا حدی توسط عوامل روی صفحه تعیین می‌شود. فاکتورهای درون صفحه همه چیزهایی هستند که در وب سایت شما تأثیر مستقیمی روی آنها دارید. این عوامل عبارتند از جنبه های فنی (به عنوان مثال کیفیت کد شما و سرعت سایت) و جنبه های مرتبط با محتوا، مانند ساختار از وب سایت شما یا کیفیت کپی در وب سایت شما. همه اینها فاکتورهای سئوی داخلی صفحه هستند که می توانید روی آنها کار کنید.

عوامل سئوی خارج از صفحه

علاوه بر عوامل سئوی درون صفحه، رتبه‌بندی شما نیز توسط چند عوامل سئوی خارج از صفحه تعیین می‌شود. . این عوامل شامل پیوندهایی از سایر وب‌سایت‌ها، توجه به رسانه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های بازاریابی است که اتفاق می‌افتد. از وب سایت خودتان اگرچه غیرممکن نیست، اما تأثیرگذاری بر این عوامل سئوی خارج از صفحه ممکن است دشوارتر باشد. مهمترین این عوامل خارج از صفحه، تعداد و کیفیت پیوندهایی است که به سایت شما اشاره می کنند. هر چه سایت‌های با کیفیت و مرتبط‌تری که به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، جایگاه شما در Google بالاتر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل خارج از صفحه که در سئو نقش دارد، رقابت شما در رابطه با تخصص کسب و کار خاص شما است. . در برخی از جایگاه ها، رتبه بندی بسیار دشوارتر از سایرین است. بنابراین رقابت پذیری بازار شما نیز تأثیر زیادی بر شانس رتبه بندی شما دارد.

سئوی جامع: یک استراتژی بلند مدت

در Yoast، «سئوی جامع را تمرین می‌کنیم. با سئوی جامع، هدف اصلی شما ساخت و نگهداری بهترین وب سایت ممکن است. شما سعی نمی کنید گوگل را فریب دهید. در عوض، زمان و تلاش خود را روی استراتژی بلندمدت پایدار سرمایه گذاری می کنید. اگر روی بهبود صفحات خود و داشتن یک وب سایت با کیفیت کار می کنید، شانس رتبه بندی شما نیز بهبود می یابد. به هر حال، گوگل می‌خواهد بهترین نتایج را برای جستجوی کاربرانش ارائه دهد و بهترین نتایج اغلب محتوای عالی دارند و کاربرپسند، سریع و به راحتی قابل دسترسی هستند.

رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل، مستلزم یک استراتژی سئوی گسترده است که بر هر جنبه ای از وب سایت شما و بازاریابی آن متمرکز است. جنبه فنی، تجربه کاربر (UX)، محتوای وب سایت شما: همه باید درجه یک باشند. برای حفظ رتبه خوب در گوگل، باید – چیزی که ما می نامیم – یک رویکرد سئوی جامع ایجاد کنید.

رویکرد جامع سئو نه تنها برای رتبه‌بندی شما بهتر است، بلکه به کاربران کمک می‌کند سریع‌تر آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. و این برای پایداری محیطی نیز بهتر است!

چگونه می توانیم به شما در شروع کار کمک کنیم؟

ماموریت ما در Yoast این است که سئو را برای همه در دسترس قرار دهیم. به همین دلیل است که ما چند افزونه داریم که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند، مانند افزونه SEO Yoast محبوب ما. ما نسخه رایگان و پریمیوم این افزونه را داریم. یکی از مزیت های اصلی این است که به شما کمک می کند محتوایی با رتبه بالا ایجاد کنید. تجزیه و تحلیل سئو و خوانایی رایگان ما به شما پیشنهادهای دقیقی برای ایجاد انسان های کپی می دهد و موتورهای جستجو از آن لذت می برند!

نسخه ممتاز افزونه ما به شما کمک می‌کند تا به سطح بعدی بروید و محتوای خود را برای مترادف‌ها بهینه کنید. و کلمات کلیدی مرتبط و ساختار سایت خود را با پیشنهادات پیوند داخلی ما تقویت کنید. همچنین به همه دوره‌های سئو ما دسترسی خواهید داشت، جایی که می‌توانید مهارت‌های حیاتی SEO را بیاموزید که می‌توانید فوراً از آنها استفاده کنید!

به Premium بروید و دسترسی داشته باشید به همه ویژگی‌های ما!

رمزگشایی

Premium با بسیاری از ویژگی‌ها و دسترسی رایگان به دوره‌های SEO ما ارائه می‌شود!

نتیجه گیری

SEO عمل بهینه سازی وب سایت ها برای رسیدن به جایگاه بالایی در نتایج جستجوی Google – یا موتورهای جستجوی دیگر است. در Yoast، ما بر این باوریم که سئوی جامع بهترین راه برای رتبه بندی صفحات شماست، زیرا شما بر بهینه سازی هر جنبه از سایت خود تمرکز می کنید.

از هیچ ترفند کلاه سیاه استفاده نکنید، زیرا در نهایت، این کار عواقب منفی برای رتبه بندی شما خواهد داشت. در عوض، سئوی پایدار را با در نظر گرفتن کاربر خود تمرین کنید و در دراز مدت سود خواهید برد. در مورد نحوه رتبه بندی بالا در گوگل بیشتر بخوانید یا اگر از WordPress استفاده می کنید، حتما بررسی کنید راهنمای نهایی ما در مورد SEO در وردپرس:

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی سئو وردپرس »

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا