پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

رقیب سامسونگ سریع‌ترین رم جهان را برای گوشی‌های هوشمند عرضه کرد

در اوایل این هفته، کوالکام از چیپست پرچمدار گوشی هوشمند خود، اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی کرد. این چیپست با LPDDR5X DRAM و LPDDR5T سازگار است. DRAM. در حالی که سامسونگ رم قبلی را می سازد، رقیب کره جنوبی اش SK Hynix رم LPDDR5T می سازد که سریعتر از رم LPDDR5X سامسونگ است و اکنون برای گوشی های هوشمند پرچمدار نسل بعدی آماده است.

SK Hynix اعلام کرده است که تراشه‌های LPDDR5T DRAM فرآیند تأیید سازگاری با Snapdragon 8 Gen 3 را تکمیل کرده‌اند. این تراشه‌ها در ژانویه 2023 معرفی شدند و اکنون برای گوشی‌های هوشمند رده بالا آماده هستند. این در یک بسته 16 گیگابایتی در دسترس خواهد بود و حداکثر سرعت داده 9.6 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد که تقریباً 12.5% ​​سریعتر از LPDDR5X DRAM (8.5Gbps). SK Hynix همچنین ادعا می‌کند که تراشه‌های حافظه جدیدش بازده‌ترین تراشه‌های حافظه در این کلاس هستند و در ولتاژ بسیار پایین فقط 1.01 تا 1.12 ولت که توسط JEDEC (شورای مهندسی مشترک دستگاه‌های الکترونیکی) تعیین شده است، کار می‌کنند.

SK Hynix LPDDR5T RAM

SK Hynix از فرآیند HKMG (High K Metal Gate) برای بهبود عملکرد و کارایی تراشه های RAM LPDDR5T خود استفاده کرد. این تراشه ها با ولتاژ 10 درصد کمتر از LPDDR5X کار می کنند. این شرکت انتظار دارد تراشه‌های جدیدش سهم قابل توجهی از بازار را قبل از راه‌اندازی استاندارد جدید LPDDR6 DRAM به دست آورند.

زیاد اصغر، معاون ارشد مدیریت محصول در کوالکام، گفت: «برنامه‌های هوش مصنوعی مولد که بر روی اسنپدراگون 8 نسل 3 جدید ما اجرا می‌شوند، موارد استفاده جدید هیجان‌انگیزی را با اجرای LLM و LVM بر روی دستگاه با کمترین مقدار ممکن می‌سازند. تأخیر و در کمترین توان. همکاری ما با SK Hynix سریع‌ترین حافظه موبایل را با آخرین پلتفرم موبایل اسنپدراگون ما جفت می‌کند و تجربیات هوش مصنوعی فوق‌العاده شخصی‌شده روی دستگاه مانند دستیارهای مجازی هوش مصنوعی را برای کاربران گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد.

منبع: sammobile

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا