پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

راهنمای خرید ابزار آلات | همه چیزهایی که باید بدانید

ابزارآلات مورد نیاز برای کارهای فنی به دسته‌ های مختلف برقی، شارژی و دستی تقسیم می‌ شوند که هر کدام از این دسته‌ ها نیز شامل ابزار آلات مختلف و متفاوتی می‌ باشند. بنابراین اگر قصد خرید هر نوع ابزار آلاتی را دارید، ابتدا باید نوع کاربرد آن، نحوه استفاده و میزان استفاده خودتان از آن را مشخص کنید، سپس به سراغ خرید بروید. چند نکته مهم زیر را به عنوان راهنمای خرید ابزار آلات مدنظر داشته باشید:

مشخص کردن نوع ابزار

ابزار آلات به دسته‌ های مختلفی تقسیم می‌ شوند و پیش از اقدام به خرید باید ابتدا نوع ابزار خود را مشخص کنید. رایج‌ ترین این دسته ها عبارتند از:

  • ابزارآلات دستی؛ مانند سمپاش، چراغ قوه، چراغ پیشانی، پیچ دستی، منگنه، کیف و جعبه ابزار، میز ابزار، چکش و غیره
  • ابزار شارژی و برقی؛ مانند فرز، دریل، پیچ گوشتی، شیارزن، سمباده زن، میخکوب، اتوی لوله، تراز لیزری، قیچی، قطعات ابزار برقی و غیره
  • ماشین آلات پرتابل؛ مانند اره میزی، اره گردبر، پروفیل بر، اتصالات دریل ستونی، دمنده، مکنده و غیره
  • ابزار بادی؛ مانند پیچ گوشتی، دریل، میخکوب، کارتن دوز، فرز و غیره

واضح است که کلیه این ابزار دارای قیمت‌ های متفاوتی هستند و برای کارهای متفاوتی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند. مثلاً برای به دست آوردن قیمت برخی از آنها مانند قیمت دریل صنعتی پیشرو به شرکت دریل سازان پیشرو مراجعه کنید یا از خدمات پشتیبانی دریل پیشرو ، قیمت چنین ابزارهایی را سوال کنید.

انتخاب کردن برند معتبر

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به طور مداوم و تخصصی از ابزار آلات استفاده می‌ کنید، پس لازم است که توجه ویژه به برندها داشته باشید. برای این کار چندین برند مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و یکی از معتبرترین آنها را انتخاب کنید. به ویژه اگر هدف شما خرید ابزار آلات شارژی و برقی است، حتماً باید این وسایل را از برندهای خوب و معتبر انتخاب کنید تا بتوانید مدت زیادی زمان زیادی از آنها استفاده کنید.

هر چند برخی از برندها ابزارآلات را نیز مانند دیگر کالاها و اجناس با قیمت‌ های ارزانتری به فروش می‌ رسانند، اما هرگز خرید آنها توصیه نمی‌ شود چون این ابزار دوام کمی دارند و در کوتاه مدت شما نیاز به تعویض آنها پیدا خواهید کرد.

انتخاب کردن ابزارآلات مورد استفاده

ابزار آلاتی که برای کارهای فنی استفاده می‌ شوند تنوع بسیار زیادی دارد، بنابراین نیازی نیست که شما کلیه این ابزارآلات را خریداری کنید. به ویژه اگر کارهای فنی را تنها برای برطرف کردن نیازهای خود و هر از گاهی انجام می‌ دهید، هیچ نیازی نیست یک جعبه ابزارآلات پر از این وسایل را داشته باشید و تنها سعی کنید آن دسته از ابزاری را بخرید که به آنها نیاز پیدا می‌ کنید، در غیر این صورت پول خودتان را هدر داده‌ اید.

حتی گاهی اوقات برخی از این ابزار که به صورت برقی یا شارژی هستند اگر به مدت طولانی استفاده نشوند کارایی خودشان را از دست داده و خراب می‌ شوند.

توجه به قیمت‌ ها

همیشه گران خریدن به معنای بهتر بودن کالای مورد نظر نیست. از طرفی اگر شما تنها گاهی از ابزارآلات به صورت جزئی مثلاً مانند باز و بسته کردن یک پیچ و مهره استفاده می‌ کنید، پس هیچ نیازی نیست که به سراغ ابزارهای گران قیمت با برندهای خاص بروید. در این حالت می‌ توانید تنها همان ابزاری را که بیشتر از بقیه استفاده می‌ کنید بخرید.

بسیاری از افراد که سر رشته زیادی در کارهای فنی ندارند، نحوه استفاده از بسیاری ابزارآلات را نمی‌ دانند، به این ترتیب بسیاری از ابزارهایی که خریداری می‌ کنند تا مدت‌ ها بدون استفاده در جعبه ابزار می‌ ماند که حتی گاهی ممکن است این ابزارها خراب شوند.

سخن پایانی

حتماً سطح مهارت خودتان را برای خرید ابزارآلات در نظر بگیرید. از طرفی انتخاب ابزار آلات مناسب نیز بسیار مهم است، مثلاً برخی از چکش ‌های تجاری برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌ گیرند. معمولاً حدود یک کیلوگرم نیز وزن دارند، اما در عوض چکش‌‌ هایی که برای ظریف کاری استفاده می‌شود وزنی حدود ۳۰۰ گرم دارند.

شرکت دریل سازان پیشرو می تواند شما را در این باره راهنمایی کند تا انتخاب مناسب تری داشته باشید.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا