پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

تبلیغات پنهانی در شبکه اجتماعی X ظاهر شده است که نمی توان آن را مسدود کرد.

کاربران شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) از ظهور نوع جدیدی از تبلیغات در این پلتفرم خبر دادند. اینها تبلیغات بدون برچسب هستند که نمی توان آنها را لایک کرد یا با سایر کاربران به اشتراک گذاشت. در واقع، فرمت جدید نشان نمی‌دهد که چه کسی پشت تبلیغ است یا اصلاً تبلیغ است یا خیر. در این مرحله، چنین تبلیغاتی در فیدهای شخصی تعداد محدودی از کاربران X در دستگاه های تلفن همراه ظاهر شدند.

 Image source: Bastian Riccardi / unsplash.com

منبع تصویر: Bastian Riccardi / unsplash.com

تبلیغات در قالب جدید حاوی متن چاپ شده و یک عکس هستند که آنها را مانند یک توییت طراحی شده ارگانیک نشان می دهد. با این حال، این نوع محتوا به حساب‌های شبکه اجتماعی موجود مرتبط نیست و نمی‌توان آن را مسدود کرد یا به ناظران پلتفرم گزارش داد. یادآور می‌شویم که محتوای تبلیغاتی معمولی در شبکه اجتماعی X بر این اساس علامت‌گذاری شده و به حساب تبلیغ‌کننده در پلتفرم پیوند داده می‌شود. در مقابل، محتوای تبلیغاتی جدید به این صورت برچسب گذاری نمی شود و می تواند به عنوان یک توییت از یک کاربر دیگر درک شود.

طبق گزارش‌های کاربرانی که با تبلیغات جدید در X مواجه شده‌اند، وقتی روی چنین توییتی کلیک می‌کنند، به یک منبع وب شخص ثالث هدایت می‌شوند که در یک پنجره جدید باز می‌شود. این اتفاق می‌افتد حتی زمانی که سعی می‌کنید روی آواتار در یک پست حمایت‌شده کلیک کنید، که مانند یک ساختگی، نسخه کوچک‌تری از تصویر در توییت به نظر می‌رسد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا چنین تبلیغاتی در نسخه وب X ظاهر می شود یا خیر، زیرا فقط در برنامه های تلفن همراه این پلت فرم قابل مشاهده بود.

 Image source: X

منبع تصویر: X

وجود چنین تبلیغاتی می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که X در جذب تبلیغ‌کنندگان به پلتفرم خود مشکل دارد. نیمی از بزرگترین تبلیغ کنندگان مدت کوتاهی پس از خرید ایلان ماسک با توییتر کار خود را متوقف کردند. در واقع، گزارش اخیر Media Matters America نشان می‌دهد که تبلیغ‌کنندگانی که به این پلتفرم بازگشته‌اند تا 90 درصد کمتر از قبل از اینکه ماسک مدیریت را بر عهده بگیرد، برای کمپین‌ها در Social Media X هزینه می‌کنند. گزارش اخیر رویترز همچنین اشاره کرد که X از زمانی که میلیاردر شرکت را به دست گرفت، هر ماه شاهد کاهش درآمد بوده است.

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا