پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آیفون

آیفون شما کار نمی کند و به دلایلی نمی توانید آن را روشن کنید؟ علل و راه حل ها را بشناسید!

حل مشکلی که آیفون نتوانست روشن شود یا ناگهان فریز شود. کاربران آیفون معمولاً در صورت کار نکردن گوشی خود وحشت می کنند، زمانی که گوشی یخ زده و کار نمی کند انگار کاملاً مرده است! خیلی ها خیلی زود فکر می کنند که چنین مشکلی وجود ندارد و گوشی آن ها فراموش شده و سرمایه گذاری گزافشان برایشان بی فایده شده است تا شاید به دلیل نداشتن تجربه کافی در مواجهه با چنین مشکلاتی به فکر خلاصی از آن و تعویض آن بیفتند. ممکن است بیش از یک دلیل اشتباه وجود داشته باشد که باعث این مشکل شده است و آنها به اندازه کافی از این دلایل آگاه نیستند.

اما این مشکل آنقدر که به نظر می رسد جدی نیست و این همه نگرانی را ایجاد نمی کند، اما خبر خوب این است که می توانید دوباره گوشی را روشن کنید و راه حل هایی دارد، طبق معمول هر مشکلی که پیش بیاید یک راه حل ایجاد می کند آی تی! اما قبل از یافتن راه حلی برای این مشکل، ابتدا باید علت مشکل را بشناسیم، زیرا دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است منجر به چنین مشکلی شود.

دلایل روشن نشدن و یخ زدن آیفون

باتری کاملاً تخلیه شده: شناخته شده است مشکل خالی شدن باتری آیفون یکی از مهم ترین مشکلاتی است که کاربران آیفون با آن مواجه هستند چرا که باتری آیفون برخلاف سایر گوشی ها خیلی سریع مصرف می شود که دلایل زیادی دارد زیرا ثابت شده است که ویژگی عملکرد سایت بخش زیادی را مصرف می کند. در مورد باتری گوشی، یا ممکن است یک خطای نرم افزاری وجود داشته باشد که مورد انتظار یا یک برنامه کاربردی نیست، که بدون اطلاع باتری سریعتر تخلیه می شود، و همه این دلایل نیز راه حل هایی دارند.

شارژر کار نمی کند یا روش شارژ اشتباه است: وقتی آیفون کار نمی کند و نمی توانید آن را باز کنید، فکر می کنید وقتی آن را شارژ می کنید و به منبع برق وصل می کنید، باتری شارژ می‌شود و گوشی دوباره کار می‌کند، اما بر خلاف انتظارتان از کار نکردن آن تعجب می‌کنید حتی پس از اتصال آن به شارژر، در اینجا ممکن است مشکل از کابل شارژر یا منبع اتصال برق شما باشد. و روش شارژ.

سنسور مجاورت تلفن: ممکن است این دلیل نسبتاً عجیبی باشد، اما در واقع یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود گوشی روشن نشود. مطمئناً خرابی سنسور مجاورت ممکن است منجر به چنین مشکلاتی می شود و این مشکل را می توان با روشن کردن آن به راحتی از تنظیمات برای جلوگیری از این مشکل در وهله اول حل کرد.

آسیب شدن یکی از قسمت های داخلی گوشی: یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به روشن نشدن آیفون می شود ممکن است یکی از دلایل پایین بودن باتری باشد. به طور کامل تخلیه شده است که منجر به توقف کار می شود و متأسفانه در چنین مواردی راه حل های زیادی ندارید، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که گوشی خود را به مرکز خدمات اپل منتقل کنید، ممکن است آنها راه حل هایی داشته باشند.

اکنون، هنگامی که دلایل مشکلی را که مانع از کارکرد تلفن شما می شود، بدانید، می توانید از بهترین راه برای حل آن استفاده کنید. اساس راه حل برای هر مشکلی دانستن علت آن است تا بدانید چگونه آن را درمان کنید. با راه حل های مناسب.

مراحل حل مشکل روشن نشدن آیفون

  1. تلفن خود را به منبع برق وصل کنید: وقتی باتری گوشی به طور کامل تمام شد، گوشی به سرعت از کار می افتد، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به شارژر و منبع برق وصل کنید و آن را بگذارید تا شارژ شود. معمولا ممکن است پنج دقیقه طول بکشد تا گوشی با مقدار کمی انرژی شارژ شود. این به او کمک می کند دوباره خود به خود راه اندازی شود و دوباره به کار بازگردد. اگر تلفن دوباره روشن نشد، باید مطمئن شوید که شارژر نیست. آسیب دیده است و برای نوع آیفون قابل استفاده و تعیین شده است.
  2. Reboot اجباری: این همان چیزی است که به عنوان یک راه اندازی مجدد سخت شناخته می شود، زیرا به عنوان نجاتی از مشکلات رایج iOS است، زیرا توانایی حذف موقت RAM و حذف فایل های موقت را دارد که باعث می شود بسیار موثر باشد و اغلب اوقات این کار را انجام می دهد. بسیاری از مشکلات را حل می کند، نه تنها این مشکل را از طریق:
  3. انجام دهید

  4. در آیفون 8 و بالاتر: تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه افزایش صدا را فشار داده و به سرعت رها کنید، سپس دکمه کاهش صدا را فشار داده و به سرعت رها کنید، و سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا علامت Apple را روی صفحه مشاهده کنید.
  5. در iPhone 7/7 Plus: تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه کاهش صدا و دکمه کناری را همزمان فشار دهید و به سرعت آنها را رها کنید تا لوگوی اپل را روی صفحه مشاهده کنید.
  6. در iPhone 6s/6s Plus و نسخه‌های قبلی: تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه Home و دکمه Up را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود.

اگر این روش موفق به راه اندازی مجدد آیفون شد، پس شما قبلاً آیفون خود را ریست کرده اید و به راحتی از شر مشکل خلاص شده اید.

بازنشانی سنسور مجاورت: ممکن است برای برخی شوکه کننده باشد که سنسور مجاورت ممکن است روی راه اندازی مجدد آیفون تأثیر بگذارد! اما واقعاً یکی از مواردی است که بر عملکرد آیفون تأثیر می گذارد، زیرا سنسور هنگامی که آن را نزدیک صورت خود قرار می دهید صفحه نمایش آیفون شما را کم نور می کند و اگر اشتباه کار کند باعث می شود حتی هنگام روشن شدن صفحه نمایش آیفون تاریک بماند. اما البته راه حلی برای این مشکل وجود دارد و در چند مرحله بسیار ساده خلاصه شده است:

  • همانطور که در مراحل قبل نشان داده شده است، اولین بار راه اندازی مجدد را انجام دهید.
  • دوم، پس از راه‌اندازی مجدد، تنظیمات تلفن خود را باز کنید، سپس General را انتخاب کنید.
    إصلاح مشكلة الايفون لا يعمل
  • سپس Reset را در iOS 15 یا جدیدتر و انتقال یا بازنشانی آیفون را انتخاب کنید.
    Turn on frozen iphone 02.jpg
  • سوم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که Reset All Settings را فشار دهید، سپس تأیید را انتخاب کنید.
    مشكلة تجمد الايفون

4. گوشی خود را در حالت ریکاوری بازیابی کنید: اگر گوشی شما هنوز کار نمی کند، فقط گوشی خود را در حالت ریکاوری بازیابی کنید، زیرا حالت بازیابی معروف است که می تواند بسیاری از مشکلات را حتی اگر پیچیده باشند برطرف کند و می تواند به راه اندازی مجدد گوشی شما با موارد زیر کمک کند. مراحل ساده است:

  1. اول از همه، آیفون خود را به رایانه وصل کنید.
  2. دوم، برنامه Finder را در Mac دارای macOS Catalina یا iTunes در Mac دارای macOS Mojave یا رایانه شخصی باز کنید.
  3. سوم، آیفون خود را در رایانه خود انتخاب کنید و مراحل زیر را دنبال کنید تا دستگاه را در حالت بازیابی قرار دهید:
    • در iPhone 8 یا جدیدتر: دکمه افزایش صدا را فشار داده و سریع رها کنید، دکمه افزایش صدا را فشار داده و سریع رها کنید و سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید.
    • در iPhone 7 یا iPhone 7 Plus: دکمه کناری و دکمه کاهش صدا را همزمان فشار داده و نگه دارید.
    • در iPhone 6s یا نسخه‌های قبلی: دکمه هوم و دکمه جانبی را همزمان فشار دهید و نگه دارید. مطمئن شوید که این دکمه‌ها را نگه دارید تا صفحه حالت بازیابی ظاهر شود.
    • چهارم و در نهایت، یک انتخاب بازیابی یا به‌روزرسانی خواهید داشت. یک به‌روزرسانی را انتخاب کنید.

کامپیوتر شما برنامه را برای گوشی شما دانلود می کند. به خاطر داشته باشید که اگر دانلود بیش از 15 دقیقه طول بکشد، دستگاه شما از حالت بازیابی خارج می شود. در این صورت، باید دوباره وارد حالت بازیابی شده و گزینه به روز رسانی را انتخاب کنید.

5.ایفون را در حالت DFU قرار دهید  به‌روزرسانی یا بازیابی سفت‌افزار دستگاه: گاهی اوقات آیفون به دلیل ناتوانی بوت نمی‌شود برای مقداردهی اولیه دستگاه در موارد خاصی، دستگاه در حین راه اندازی روی لوگوی اپل گیر می کند و نمی توان آن را روشن کرد. این عمدتاً پس از جیلبریک یا زمانی که به روز رسانی iOS ناموفق است اتفاق می افتد، در این صورت حالت DFU برای شما در چند مورد ساده مناسب است. مراحل:

  • ابتدا دستگاه را خاموش کنید، سپس گوشی را به رایانه متصل کنید، سپس iTunes را در macOS باز کنید Catalina یا نسخه جدیدتر.
  • دوم، دکمه افزایش صدا را فشار دهید، سپس به سرعت دکمه کاهش صدا را فشار دهید، سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا صفحه آیفون کاملا سیاه شود.
  • سوم، دکمه Side و دکمه کاهش صدا را به مدت پنج ثانیه در iPhone 6 و نسخه‌های قبلی فشار دهید و نگه دارید. مطمئن شوید که دکمه Up و دکمه Home را یک بار به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  • چهارم، همزمان با فشار دادن دکمه کاهش صدا، دکمه کناری را رها کنید.
  • پنجم، اگر صفحه نمایش آیفون سیاه باقی بماند، حالت DFU با موفقیت وارد شده است. پیامی برای به روز رسانی آیفون به شما نشان می دهد.

با پشتیبانی اپل تماس بگیرید: اگر هنوز نمی‌توانید آیفون خود را روشن کنید، چاره‌ای جز تماس با Apple به محض اینکه ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد.

نتیجه گیری

و دوست من وقتی به اینجا رسیدیم، اینها واقعاً راههای مؤثری برای حل مشکل روشن نشدن آیفون که برخی افراد با آن روبرو هستند و بهترین توصیه ای بود که برای آنها مفید است، در اسرع وقت به شما پاسخ داده می شود!

منبع: mohamedovic

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا