پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

آیا تحصیل در چین سخت است؟

تحصیل در چین یکی از گزینه‌های تحصیل در خارج از کشور است که در چند سال اخیر تعداد متقاضیان آن افزایش‌یافته است. بعد از تغییر قوانین چین در اواخر قرن بیستم درباره ورود به دانشگاه‌های این کشور، چین به اولین کشور آسیایی و دومین کشور جهان برای جذب دانشجویان بین‌المللی تبدیل شد. در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکا، دریافت پذیرش تحصیلی و تحصیل در چین دشوار نیست. این در حالی است که استانداردهای آموزشی در دانشگاه‌های چین دقیقاً منطبق بر استانداردهای جهانی است و بسیاری از دانشگاه‌های برتر چین در سطح جهان اعتبار بالایی دارند.

مهاجرت تحصیلی به چین

در چند دهه گذشته چین با به‌کارگیری سیاست‌های توسعه کشور خود توانسته است به دومین قدرت اقتصادی دنیا تبدیل شود. ازطرف دیگر توجه به سیستم آموزش عالی نیز از اولویت‌های مهم این کشور است. کیفیت سیستم آموزشی چین همگام با استانداردهای جهانی، پیشرفت بسیاری داشته است. همچنین حضور اساتید معتبر بین‌المللی، همکاری‌های علمی با مراکز تحقیقاتی جهان و امکانات آموزشی و رفاهی موجب افزایش اعتبار دانشگاه‌های چین در سطح جهانی شده است.

از طرف دیگر مناسب‌بودن هزینه‌های تحصیل در چین و زندگی دانشجویی از دیگر عوامل افزایش مهاجرت تحصیلی به چین است. بسیاری از دانشگاه‌های برتر چین علاوه بر قرارگیری در رنکینگ‌های جهانی مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران نیز هستند. این مزیت موجب می‌شود تا دانشجویان ایرانی بعد از پایان تحصیلات، در صورت بازگشت به ایران به‌راحتی وارد بازار کار شوند.

مهاجرت تحصیلی مقوله‌ای مهم و چالش‌برانگیز است. افرادی که قصد دارند در یک دانشگاه بین‌المللی تحصیل کنند باید ازطریق یک مؤسسه مهاجرتی معتبر اطلاعات لازم درباره تمام ابعاد تحصیل در آن کشور را به دست آورند. مؤسسه علم ویرا از معتبرترین مؤسسات مهاجرتی است که جدیدترین و مهم‌ترین اطلاعات لازم مربوط به مهاجرت تحصیلی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

شرایط تحصیل در چین

دانشگاه‌های بزرگ و معتبر چین با پیروی از تمام قوانین و استانداردهای آموزشی جهانی تلاش می‌کنند تمام شرایط لازم برای حضور دانشجویان بین‌المللی را فراهم سازند. حضور دانشجویان خارجی نیازمند وجود زیرساخت‌ها و امکانات لازم آموزشی، علمی و رفاهی است. این کار موجب افزایش اعتبار دانشگاه‌های بین‌المللی و افزایش تقاضا از طرف دانشجویان خارجی خواهد شد.

علاوه بر این اشتغال‌زایی و کسب منافع اقتصادی نیز از نتایج جذب دانشجویان خارجی است. شرایط تحصیل در چین در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته دشوار نیست. از جمله شرایط تحصیل در کشور چین می‌توان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی اشاره کرد. ازآنجایی‌که یادگیری زبان چینی می‌تواند بسیار دشوار باشد امکان تحصیل به زبان انگلیسی یک مزیت برای دانشجویان بین‌المللی است.

از طرف دیگر برخلاف دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی، برای تحصیل در دانشگاه‌های چین ارائه مدرک بین‌المللی زبان الزامی نیست. همین‌قدر که فرد بتواند تسلط خود به این زبان را اثبات کند و در آزمون تعیین سطح نمره قبولی کسب کند کافی است. از شرایط تحصیل در چین عبارت‌اند از:

1. شرط سنی

همانند هر کشور دیگری شرط سنی یکی از شرایط مهم برای تحصیل در چین است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی سن متقاضی باید بین 25-18 سال باشد. برای مقطع کارشناسی ارشد 35-22 و برای تحصیل در مقطع دکترا 40-25 سال مورد قبول است. البته این موضوع به دانشگاه و رشته تحصیلی نیز بستگی دارد. ممکن است برخی دانشگاه‌ها محدودیت سنی خاصی نداشته و به متقاضیان دارای سن بالاتر نیز اجازه تحصیل دهند.

2. مدارک تحصیلی

برای تحصیل در چین هم داشتن مدارک تحصیلی و ارائه آن‌ها اهمیت زیادی دارد. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان با حداقل معدل موردنظر دانشگاه باشند. برای مقاطع ارشد و دکترا نیز ارائه مدرک تحصیلی قبلی الزامی است.

3. زبان تحصیل

همان‌طور که گفتیم یکی از مواردی که تحصیل در چین را برای دانشجویان خارجی آسان کرده عدم نیاز به مدرک بین‌المللی زبان است. کافی است متقاضیان مهارت خود در زبان را اثبات کنند. البته این مورد هم به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد؛ به‌عنوان‌مثال برای تحصیل در مقطع دکترا، تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک آیلتس یا تافل ضروری است. همچنین متقاضیانی که قصد دارند به زبان چینی تحصیل کنند باید مدرک زبان چینی ارائه دهند.

برای اطلاع از تمام شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در چین، مؤسسه مهاجرتی علم ویرا می‌تواند اطلاعات کامل و جامع را در اختیار شما قرار دهد.

مزایای تحصیل در چین

امروزه چین دومین قدرت جهانی در زمینه اقتصاد و تکنولوژی است. سیستم آموزشی به‌ویژه آموزش عالی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که چین روی آن سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده است. این کار موجب افزایش سطح علمی و کیفیت دانشگاه‌های چین شده و بسیاری از برترین دانشگاه‌های این کشور در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

یکی دیگر از اهداف سیستم آموزش عالی چین جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در کشور چین است. این کار موجب گسترش ارتباطات فرهنگی، علمی و دانشگاهی با کشورهای مختلف جهان شده و همچنین منافع اقتصادی زیادی برای این کشور دارد. مهم‌ترین مزایای تحصیل در چین عبارت‌اند از:

  • مناسب‌بودن هزینه تحصیل در چین در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی
  • مورد تأیید بودن بسیاری از دانشگاه‌های چین توسط ایران
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط
  • امکان تحصیل در چین به زبان انگلیسی بدون نیاز به ارائه مدرک بین‌المللی زبان
  • قرارگیری در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان
  • آموزش عالی باکیفیت مطابق با آموزش مدرن جهانی
  • امکان اشتغال به کار در سازمان‌ها و مؤسسات چینی و غربی بعد از فارغ‌التحصیلی
  • ورود به دانشگاه در مقاطع دکتری، پسادکترا، تخصصی و فوق‌تخصص پزشکی بدون نگرانی از شرکت در آزمون ورودی
  • آشنایی با فرهنگ کهن چین و طبیعت زیبای آن

علم ویرا یکی از معتبرترین مؤسسات مهاجرتی است که با تیم حقوقی خود متشکل از مشاوران، حقوق‌دانان و وکلای باتجربه خود بهترین مسیرهای قانونی را برای مهاجرت تحصیلی به چین به شما نشان می‌دهد.

هزینه تحصیل در چین

چین از جمله کشورهایی است که در مقایسه با امکانات آموزشی عالی در دانشگاه‌ها و همچنین در قیاس با بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، هزینه تحصیل در آن بسیار مناسب است. علاوه بر این یکی از تسهیلاتی که دانشگاه‌های چین در اختیار دانشجویان بین‌الملل قرار داده‌اند امکان اخذ بورسیه تحصیلی است.

دانشجویان دارای رزومه علمی قوی و استعدادهای درخشان می‌توانند از این بورسیه‌ها استفاده کنند. بورسیه‌های تحصیلی تمام یا بخشی از هزینه تحصیل در چین یا هزینه زندگی دانشجویی (یا هر دو) را تأمین می‌کنند. به طور میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه‌های چین برای مقطع کارشناسی سالانه 3.000 دلار، در مقطع کارشناسی ارشد سالانه 3.000 تا 5.000 و دکترا حدود 2.400 تا 7.800دلار است.

این اعداد میانگین هستند و به رشته تحصیلی، زبان تحصیل و دانشگاه بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه تحصیل در چین در رشته‌های مختلف مؤسسه علم ویرا جدیدترین تغییرات قیمت مربوط به رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف را در اختیار متقاضیان مهاجرت تحصیلی به چین قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

تحصیل در چین گزینه‌ای مناسب برای تحصیل در یک دانشگاه بین‌المللی با اعتبار بالا است. چین از جمله کشورهایی است که با فراهم‌سازی امکانات علمی، آموزشی، رفاهی و زیرساخت‌های لازم، بستری مناسب برای حضور دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. این کار موجب افزایش اعتبار دانشگاه‌های چین در سطح جهانی، مزایای اقتصادی و گسترش دامنه ارتباطات علمی چین در سطح بین‌الملل می‌شود.

در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی، شرایط تحصیل در چین دشوار نیست. مناسب‌بودن هزینه تحصیل در چین، امکان اخذ بورسیه تحصیلی و مورد تأیید بودن دانشگاه‌های برتر چین توسط ایران از جمله مزایای تحصیل در کشور چین هستند. تمام این عوامل موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به چین شده است.

مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با سابقه درخشان در زمینه مهاجرت تحصیلی می‌تواند بهترین اطلاعات و خدمات مهاجرت تحصیلی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا