Sponsor

تماس ماهواره ای آیفون 16 برای ایرانی ها ؟ خداحافظی با رجیستری گوشی؟

با معرفی آیفون 14 زمزمه های تماس ماهواره ای در گوشی های آیفون دیگر تبدیل به یک واقعیت شد، تماس ماهواره ای که از سری آیفون های 14 به بعد دیگر جزء جدا ناپذیر از گوشی های آیفون میباشدحالا به آیفون 16 نیز کشیده شده است . هرچند خبری از...

Device Slider
  • خانه
  • 👈
  • تکنولوژی
  • 👈
  • تماس ماهواره ای آیفون 16 برای ایرانی ها ؟ خداحافظی با رجیستری گوشی؟

با معرفی آیفون 14 زمزمه های تماس ماهواره ای در گوشی های آیفون دیگر تبدیل به یک واقعیت شد، تماس ماهواره ای که از سری آیفون های 14 به بعد دیگر جزء جدا ناپذیر از گوشی های آیفون میباشدحالا به آیفون 16 نیز کشیده شده است . هرچند خبری از رجیستر شدن آیفون 16 در ایران نیست اما با این وجود بسیاری از کاربران به دنبال خرید این گوشی می باشند. قیمت مدل های مختلف آیفون 16 از رنج 50 میلیون تومان تا 180 میلیون تومان به شکل غیر رسمی اعلام شده است. شما میتوانید قیمت روز گوشی آیفون را به صورت لحظه ای در وب سایت iFixit دنبال کنید.

تماس ماهواره ای در آیفون

اما نکته مهم تر این است که آیا این امکان برای کاربران ایرانی نیز وجود دارد؟

آیا میتوان با کمک این موضوع به اینترنت متصل شد؟

آیا برای برقراری تماس دیگر نیازی به رجیستر کردن گوشی نیست؟

ما در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به این موضوع بپردازیم.قبل از هرچیز چناچه گوشی تلفن همراه شما قبلا تعمیر شده است و یا ضرب خوردگی شده است، ممکن است قابلیت تماس ماهواره ای در گوشی شما غیر فعال شده باشد.در صورت نیاز میتوانید برای تعمیر آیفون خود و یا بررسی این موضوع از طریق مراکز معتبر تعمیرات گوشی تلفن همراه اقدام نمایید.

چه مدل هایی از آیفون تماس ماهواره ای را پشتیبانی میکنند؟

قابلیت تماس ماهواره ای صرفا برای آیفون های 14،15 و 16 فعال میباشد.برای این موضوع نسخه IOS گوشی شما باید به ورژن 16 به روز رسانی شود.

آیا تماس ماهواره ای برای کاربران ایرانی فعال شده است؟

حتما شما هم خبرهایی درباره تماس ماهواره ای در آیفون 16 شنیده اید، اما واقعیت این است که این قابلیت درحال حاضر صرفا برای تماس های اضطراری ایجاد شده و نکته مهم تر این است که اپل این قابلیت را صرفا در کشورهای خاصی فعال کرده است.

این کشور ها شامل استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لوکزامبورگ، هلند، نیوزیلند، پرتغال، اسپانیا، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا میباشد.

در نتیجه در حال حاضر این قابلیت در ایران فعال نیست، همان طور که در کشورهای بالا نیز به آن اشاره شده این امکان حتی برای کشورهای همسایه ایران نظیر ترکیه، دبی،عراق و… نیز فعال نیست.

آینده تماس ماهواره ای در گوشی های آیفون

هرچند این قابلیت در حال حاضر برای کاربران ایرانی فعال نیست اما این موضوع میتواند در سال های آینده جایگزینی برای برقرای تماس شود.تماس، پیامک و اینترنت ماهواره ای همواره یکی از روش های مطمئن برای انتقال پیام میباشد.هرچند در حال حاضر این یک روش پرهزینه و البته در بسیاری از موارد نیز خلاف قوانین میباشد.

اتصال به اینترنت ماهواره ای از طریق آیفون

موضوعی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود درگیر کرده است اتصال به اینترنت از طریق آیفون 16 میباشد.در حقیقت باید گفت در حال حاضر این قابلیت به شکل مستقیم بر روی گوشی های آیفون وجود ندارد. در نتیجه نمیتوان به شکل مستقیم از اینترنت ماهواره ای مانند استارلینک و … استفاده کرد.

ارسال و دریافت پیام از طریق ماهواره در آیفون

قبل از هرچیز باید این مورد را بدانید اگر گوشی آیفون شما دچار ضرب خوردگی شده است و یا قبلا تعمیر شده است ممکن است این قابلیت در گوشی شما با اختلال همراه باشد، چناچه در ادامه آموزش موارد مربوطه را انجام دادید و نتیجه ای نگرفتید میتوانید از سرویس تعمیرات آیفون مجموعه iFixit برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

کاربرد پیام ماهواره ای در آیفون

اگر آیفون یا اپل واچ شما تصادف شدید یا سقوط شدید را تشخیص دهد و شما پاسخگو نباشید، ممکن است یک اعلان تشخیص تصادف یا سقوط خودکار به خدمات اضطراری توسط iPhone 14، iPhone 14 Pro، iPhone 15 یا iPhone 15 Pro ارسال شود. اگر خارج از پوشش تلفن همراه و Wi-Fi هستید، از SOS اضطراری از طریق ماهواره استفاده کنید.

فعال سازی پیام ماهواره ای در آیفون

تماس ماهواره ای در آیفون

برای فعال سازی این موضوع کافیست تا قبل از هرچیز پروفایل کاربری خود را در آیفون تکمیل کنید:

شما میتوانید در موارد اضطراری مشخص کنید تا از طریق تماس و یا پیام ماهواره ای با چه کسی ارتباط بگیرید.

برای ایجاد پروفایل میتوانید از مسیر زیر اقدام کنید

  • Settings-> emergency SOS -> Set up emergency contacts in health

در این صفحه میتوانید اطلاعاتی مانند وزن، گروه خونی و… خود را وارد کنید.

علاوه براین میتوانید در حین بروز مشکل با کدامیک از مخاطبین شما تماس برقرار شود.

بعد از ایجاد پروفایل میتوانید آن را نیز تغییر دهید.

نحوه برقرای تماس ماهواره ای؟

در صورتی که شبکه تلفن همراه شما ارتباطی را پیدا نکند و همچنین دستگاه شما نتواند از اینترنت استفاده کند، پیام شما به شکل یک پیام ماهواره ای انتقال پیدا میکند.

تماس ماهواره ای در آیفون

تماس ماهواره ای به باتری نیاز ندارد؟

برای برقراری تماس و یا ارسال پیامک از طریق ماهواره نیز گوشی شما به باتری نیاز دارد.در حقیقت در پیام ماهواره ای دیگر خبری از اتصال به شبکه مخابرات و یا اینترنت نیست.برای استفاده از پیام ماهواره ای حتما از وضعیت سلامت باتری گوشی آیفون خود مطمئن شوید.شما میتوانید از باتری های تقویت شده آیفون نیز برای افزایش مدت زمان نگه داری شارژ گوشی آیفون خود نیز استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
21 اردیبهشت 1403