پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

بررسی ارورهای ماشین لباسشویی آاگ

علت ارور‌های لباسشویی آاگ چیست؟ آیا ارورهای لباسشویی آاگ آشنایی دارید؟ برای تعمیر ارورهای لباسشویی آاگ باید چه کاری انجام دهیم؟

ماشین لباسشویی آاگ از محصولات شرکت AEG بوده که به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته این ماشین لباسشویی نیز مثل دیگر دستگاه‌ها دارای ارورهایی است که باید به موقع برطرف کنید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با ارورهای مختلف ماشین لباسشویی آاگ و علت‌های آن آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع ارورهای ماشین لباسشویی آاگ

ماشین لباسشویی آاگ، مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، ممکن است با ارورهای مختلفی مواجه شود. برخی از ارورهای لباسشویی آاگ ممکن است به دلیل مشکل در سیستم الکترونیکی مانند مشکل در برد الکترونیکی، خرابی در مدارهای الکترونیکی، مشکل در موتور و … رخ دهد. در صورت بروز مشکل یا ارور در لباسشویی آاگ کدهای خطایی نمایان می‌شوند که در ادامه دلیل نمایش چند کد خطا را بررسی می‌کنیم:

  • ارور E21

این کد خطا به معنی وجود مشکل در تخلیه آب ماشین لباسشویی است. برای رفع این مشکل، خروجی آب را بررسی کرده و از گیر نکردن کرک و مو و آشغال در آن مطمئن شوید. همچنین، ممکن است پمپ تخلیه آسیب دیده باشد که در این صورت باید پمپ آن را تعویض کنید.

  • خطای E22

خطای E22 یکی دیگر از ارورهای لباسشویی آاگ بوده و به معنای پر شدن محفظه دیگ لباسشویی از آب است. برای رفع این مشکل، اتصال کوتاه مدار پمپ تخلیه را تعویض کنید و لوله خروجی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آشغال در آن گیر نکرده و مسیر تخلیه مسدود نشده باشد.

  • کد خطای EF

این کد خطا به معنی وجود مشکل در سیستم تهویه ماشین لباسشویی است. برای رفع این مشکل، ماشین لباسشویی را خاموش و دوباره روشن کنید. اگر مشکل برطرف نشد، با نمایندگی محلی خود تماس بگیرید.

  • ارور EH

این کد خطا نیز مشابه ارور EF به معنی وجود مشکل در سیستم تهویه ماشین لباسشویی بوده و برای رفع آن، باید ماشین لباسشویی را خاموش و دوباره روشن کنید.

  • ارور E10

ارور E10 در لیست ارورهای لباسشویی آاگ به معنای وجود مشکل در سیستم ورود آب ماشین لباسشویی است. برای رفع این مشکل، اتصالات لوله آب را بررسی کنید. ممکن است شیر آب خراب شده باشد که در این صورت باید آن را عوض کنید.

  • خطای E40

این کد خطا به معنی وجود مشکل در قفل درب ماشین لباسشویی است.بررسی ارورهای ماشین لباسشویی آاگ

تا اینجا، مهمترین ارورهای ماشین لباسشویی آاگ که ممکن است حین کار با آن مواجه شوید را بررسی کردیم. برای رفع و بررسی این ارورها، می‌توانید از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی آاگ استفاده کرده و یا با تکنسین‌های نمایندگی آاگ در شرکت‌ها تماس بگیرید. در صورتی که خودتان موفق به تعمیر ارورهای لباسشویی آاگ نشدید، بهتر است با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید.

انواع ارورهای لباسشویی آاگ

دلایل بروز ارورهای ماشین لباسشویی آاگ

پس از بررسی ارورهای لباسشویی آاگ بهتر است بدانید که دلایل ایجاد این ارورها چیست. این دلایل می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مشکل در سیستم آب مانند مسدود شدن لوله آب، خرابی در پمپ آب و…
  • خرابی در سیستم الکترونیکی مانند مشکل در برد الکترونیکی، خرابی در مدارهای الکترونیکی و…
  • مشکل در موتور مانند خرابی در موتور، مشکل در سیستم تعادل و…
  • خرابی در پمپ تخلیه آب مانند نیم سوز شدن پمپ تخلیه، گرفتگی گمگ و…

در صورت مشاهده ارورهای ماشین لباسشویی آاگ بهتر است به دنبال علت بروز آن باشید. همانطور که بیان کردیم شما می‌توانید این مشکلات را با کمک دفترچه راهنما و یا با کمک تکنسین‌های نمایندگی آاگ در شرکت حل کنید.

چطور می‌توان ارور‌های ماشین لباسشویی آاگ را رفع کرد؟

حالا که ارورهای لباسشویی آاگ را می‌شناسیم، بیایید ببینیم که چطور می‌توان این ارورها را برطرف کرد. راه‌حل‌های تعمیر ارورهای لباسشویی آاگ عبارتند از:

  • بررسی سیستم آب

در صورتی که ارور مربوط به مشکل در سیستم آب باشد، می‌توانید لوله آب را بررسی کنید و از مسدود نشدن آن مطمئن شوید. پمپ آب را نیز بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

  • بررسی سیستم الکترونیکی

در صورتی که ارور مربوط به مشکل در سیستم الکترونیکی باشد، می‌توانید برد الکترونیکی و مدارهای الکترونیکی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض نمایید.

  • بررسی موتور

اگر ارور مربوط به مشکلی در موتور باشد، می‌توانید موتور را بررسی کنید. چنانچه نتوان مشکل موتور را بررسی کرد،  می‌توانید آن را تعویض کنید.

  • تمیز کردن فیلتر

چنانچه ارور مربوط به گرفتگی فیلتر باشد، می‌توانید فیلتر را تمیز کنید. در صورتی که با تمیز کردن فیلتر مشکل رفع نشد، باید به فکر تعویض آن باشید.

  • استفاده از مواد شوینده مناسب

استفاده از مواد شوینده مناسب و به میزان کافی، می‌تواند از بروز ارورهای مربوط به گرفتگی فیلتر و نامتعادل بودن لباس‌ها جلوگیری کند.

نحوه رفع ارورهای لباسشویی آاگ

تعمیر ماشین لباسشویی آ ا گ توسط تکنسین‌های مجرب

در صورتی که رفع ارورها با استفاده از راه‌حل‌های فوق امکان‌پذیر نبود، بهتر است با تعمیرکاران مجرب و متخصص تماس بگیرید. گاهی اگر بخواهید خودتان مشکلات را رفع کنید، ممکن است شرایط بدتر شود؛ به همین دلیل، کمک گرفتن از افراد متخصص بسیار اهمیت دارد. برای تعمیر ارور‌های ماشین لباسشویی آاگ، بهتر است از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید و در صورت نیاز با تکنسین‌های نمایندگی آاگ یا تعمیرکاران مجرب و ماهر در سراسر کشور تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مطلب، ارورهای لباسشویی آاگ را بررسی کرده و با معرفی روش‌های رفع آن، دیدیم که هر ارور به چه دلیلی ممکن است رخ دهد. یکی از برندهای معروف سازنده لوازم خانگی، مخصوصا ماشین لباسشویی، برند آاگ است که لباسشویی‌هایی با انواع مدل‌ها و ظرفیت‌ها تولید می‌کند. از ویژگی‌های لباسشویی آاگ می‌توان به طراحی زیبا، مقاومت بالا، ظرفیت و کیفیت بالا، تنظیم مدت و… اشاره کرد. در این مطلب به بررسی روش‌های تعمیر ارورهای لباسشویی آاگ پرداختیم تا شما عزیزان در صورت مواجه شدن با این مشکلات، آمادگی لازم و آگاهی کافی را برای تعمیر ماشین لباسشویی خود داشته باشید.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا