گوگل کنسول جستجو را با گزارش های تجاری جدید به روز می کند
Google یک بهروزرسانی برای کنسول جستجو اعلام کرد که به بازرگانان این قدرت را میدهد تا عملکرد جستجوی فهرستهای محصولات و قطعات محصول خود را به دقت بسنجند.
کنسول جستجو دو روش جدید برای مشاهده تأثیر SEO در SERPها دارد، که دادههای نمایش و کلیک را از دو ظاهر جستجوی مختلف ارائه میکند.
حساب رسمی Google Search Central Twitter توئیت کرد:
“امروز، ما در حال اضافه کردن توانایی اندازه گیری تأثیر فهرست تجاری با تقسیم ظاهر جستجوی نتایج محصول به دو بخش هستیم:
فهرستهای تاجر و قطعههای محصول.
این نمایشها به شما امکان میدهد ببینید چه تعداد بازدید و کلیک از آن تجربیات دریافت میکنید.
ظاهر جستجوی فهرستهای Merchant و قطعات محصول جدید را میتوان در دو مکان در Search Console مشاهده کرد:
- فهرستهای بازرگان و گزارشهای قطعه محصول به صورت همپوشانی در بالای نمودارهای گزارش
- گزارش عملکرد در برگه ظاهر جستجو یا از طریق فیلتر”
نمایشهای جستجوی قطعههای محصول واجد شرایط بودن گسترده
نمایشهای جستجوی قطعههای محصول ویژگیای است که برای همه بازرگانان با استفاده از نشانهگذاری دادههای ساختاریافته محصولات در سایتهایشان، بدون نیاز به ارسال فید محصول، باز شد.
Google در سپتامبر 2022 واجد شرایط بودن برای تجربه محصولات پیشرفته در جستجو را اعلام کرد.
سپتامبر 2022 اطلاعیه توضیح داده شده:
“برای مدتی، Google تجربیات محصولی غنی در نتایج جستجو در اختیار خریداران قرار داده است. برای دسترسی بیشتر به این تجربیات برای صاحبان وبسایت، Google واجد شرایط بودن را برای وبسایتهایی که دادههای ساختاریافته را پیادهسازی میکنند، افزایش داده است. برای صاحبان وب سایت، دو دسته کلی از تجربیات وجود دارد:
تجربههای فهرستبندی تاجر برای صفحات وب که به خریداران اجازه میدهد محصولی را در سایت بخرند.
قطعههای محصول برای مجموعه وسیعتری از صفحات وب با اطلاعات محصول (از جمله صفحاتی که محصولات میفروشند، نظرات محصول را منتشر میکنند، و/یا جمع آوری اطلاعات از سایت های دیگر).»
بهروزرسانی که امروز اعلام شد به این معنی است که تاجران اکنون میتوانند تأثیر این دو نوع تجربه جستجوی تجاری را ردیابی کنند.
از آدام جی. هامفریس، بنیانگذار مؤسس در Making پرسیدم 8 مشاوره بازاریابی دیجیتال، نظر او در مورد بهبود کنسول جستجو چیست.
آدام از تغییرات راضی بود.
او نظر داد:
“امکان دیدن نتایج محصول در گزارش ظاهر جستجو با کلیک/نمایش به کسبوکارها کمک میکند بفهمند کجا هستند و کجا میتوانند پیشرفت کنند.
من دوست دارم میانگین رتبهبندی را با این ببینم تا مالکان بدانند محصولشان کجاست و برای چه جستجوهایی بیشتر دیده شده است.
قطعات محصول خوب است زیرا مشکلات قالببندی را نشان میدهد.
تجارت الکترونیک را مانند نشانهگذاری طرحی در نظر بگیرید که در آن تعداد زیادی فیلد مانند GTIN و غیره دارید.
Google از این فیلترهای جستجو برای مرتبسازی محصولات تجاری استفاده میکند.
این امر صاحبان مشاغل و برنامهنویسان را تشویق میکند تا فیلدهای پر نشده خود را اغلب بهبود بخشند.
متأسفانه، فیلدهای پر نشده حتی برای برخی از بزرگترین برندها هم مشکل است.»
بازرگانان تشویق میشوند به کنسول جستجو وارد شوند و گزارشهای جدید را بررسی کنند.
تصویر ویژه توسط Shutterstock/NaMong Productions
متن کامل در searchenginejournal